Bosszantó kedvenc
Szöveges ítélet
2004-ben az ár-felszereltség, küllem és a kényelem miatt a Xsara vétele mellett döntöttünk.
Az átvétel után, már hazafelé menet feltűnt a motor igen gyenge
teljesítménye. Országúton, autópályán haladva nincs is gond -az első előzésig-, de hegyvidéki úton már kétszeméllyel is az autó vezetése rettenetes élményt nyújt, nincs a motornak elegendő nyomatéka. Viszonylag soknak tartottam a fogyasztást is. A sok, olcsó műanyag kárpit állandóan kopog. A bőrborítású kormány hamar elkopott, a sebességfüggő szervókormány pedig szerintem igen nehéz. A kezelőgombok rosszul vannak a műszerfalon elhelyezve. A vezetőülés-magasság állítókarba az oldalamat mindig bevertem, ha megfelelően akartam az ülést beállítani. Az autó szellőztetése sem jó, egy esős, nedves időben nehéz párátlanítani az ablakokat, szélvédőt. A fényszóró izzói hamar kiégnek a baloldali fényszóróizzót pedig egy gyerekkéz tudja csak könnyedén kicserélni. A pótkerék elhelyezése pedig elképesztő módon van megoldva a csomagtérlemez alatt. A gyári emelő az első emelés után eltört, az autóhoz adott kerékkulccsal pedig képtelenség a csavarokat meglazítani vagy meghúzni. Az autó az elindulás után gyakran megtorpant, mintha a kéziféket húztam volna be. Hároméves koráig az autó szinte hibátlan volt, ezt követően mintha időzítő lett volna benne, sorra jöttek elő (elektronikai) a bosszantó hibák. Az alkatrészek ári és a szervízköltség igen drága a konkurens autómárkákhoz képest is.
Hiba esetén a szervízt felkeresve szinte mindig ugyanazt a választ kaptam, hogy "sajnos ez a Xsara típushibája...".
Egyébként a megkímélést, karbantartást nem igazán hálálta meg.
Igen nagy az autó értékvesztése is.
Összefoglalva annyi elmondható, hogy a francia autógyártásnak van még tanulnivalója, ez a Citroenre pedig kifejezetten igaz. A Xsara pedig erről győzött meg. Nem elég a "divattervezők" által megalkotott divatos, néha elképesztő küllem és kényelem, ésszerű, megbízható autókat kell gyártani!
Hibalista
- -vezetőülés szétesett (0,5 évesen)
- -fűtőmotor elektronika-vezérlő cseréje (3 évesen)
- -központizár hiba (3,5 évesen)
- -trafóhíd és kondenzátor csere (3,5 évesen)
- -ajtózárcsere (4 évesen)
- -teljes fékbetétcsere (4 évesen: 45 e. km)
- -állandó izzócserék (0-... évesig)
Ide hordtam szervizbe
Agria Mobil
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Lanos | Következő autója? | folyamatban, de nem francia lesz... |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
