Átlagautó perverzeknek
Szöveges ítélet
Nos, mikor megvettem, dízelt és Peugeot-t akartam. Ez lett belőle. :S Ez már II-es Sára, az első széria, 16 szeleppel. A színe se olyan, amilyet akartam.
Amúgy ez a második opció volt. Na azért nannyira nem bántam meg. Még nem vezettem sokat, most ismerkedünk, de már a belsejét kezdem átlátni. Mármint a motortérben, alul, stb. Hát vannak benne "francia" megoldások. Nem egyszerű a szervize. Az alkatrészek elég drágák, ha jót akar beletenni az ember. Maga a kocsi perverz. Inkább országútra mint városba való, bár nem rossz ott sem. A menettulajdonságai a 16 szelep miatt a tömegéhez képest (kombi - 1300kg) elviselhetőek. Nem sportkocsi, de lehet vele ökörködni. Ha az idő megengedi és tud a sofőr tartós 90-100 -at hajózni vele, akkor könnyen lehet 5,5-s fogyaszást kihozni belőle. Ha tapossa az ember, ez felmegy 7,5-re, 8-ra.
Városban normális, kicsit nagyapós stílusban 7 alatt kicsivel, meghajtva 8 (klímával) liter a fogyasztás 100-on, ehhez jön egy 57 literes tank, ami azért nem rossz (vö. diesel ugyanilyen korú, nem HDi). Ha hirtelen kormánymozdulat történik (pl. eröltetett szűk kanyar, már relatíve kisebb sebességnél is) a feneke más íven jár, mint az eleje, mintegy ostormozgást végez (A két hátsó kerék amúgy messzebb van egymástól, mint az első kettő, azaz 4 nyom -valójában 1,5 1,5 van a hóban.). >> Az anyós helye a jobb hátsó ülés. A visszapillantóban kéjesen lehet élvezni zöldülő arcát (hányinger) és sikoltásait (rettegés)!!! Mint egy hullámvasúton... Abszolult kiszámíthatatlannak tűnik a mozgása, és nagyobb sebességnél (40 fölött) egy beülést is végez hozzá. (lentebb viszi a sulypontot.)>> Hátul kihagyhatatlan, perverz élmény, jobban riszál, mint a normál vagy a kupé változat.
A motor 1 fővel elég jó, 2-3 fővel elég, 4 fő + csomagok már kicsit halovány. A légkondi is levesz belőle erősen, még szerencse, hogy nem szeretem. :) Hely bőven van az utasoknak és a csomagoknak is. A tompított ízzokat (H7 széria) szereti, gyakran kér újat, de a nem blisteren árult, nem kínai (Tungsram, pl.) izzókat elég jól bírja. !!!!! Figyelem !!!!! Az ízzócsere a bal oldalon szervízmunka! Vagy nőgyógyász kéz szükségeltetik hozzá. Valamelyik kretén a lámpatest hátsó kupakja mögé, ahol be kell nyúlni és cserélni az ízzót, tette az ABS-t, mindenestül. A jobb oldalán nincs gond, seperc a csere, itt viszont kb. 35-55 perc (gyakorlattal!), ha a kimosakodást is számoljuk (nagyon retkes!) akkor 1 óra simán. Az előző kocsimban kézmosással együtt volt 10 perc, röhejes.
Segít, ha az ABS elektronikus csatlakozóit leveszi az ember, de hát az meg hülye megoldás, nem? Amúgy a lámpatest kiszerelése
lehet a megoldás...(na persze, inkább belenyúlok és szentségelek) Rettegve várom, amikor a lentebbi, nehezebben elérhető (egy lyukon kell abortálni a 3 ízzót egy lámpatestben. ...) darabokat kell majd cserélnem.
Az alapjáratot valamiért nem tudja tartani, ugrál hidegben. (tél, de a motor meleg.) Kicsit zavaró, de meg lehet szokni. (Amúgy hiba eltömődés nincs, valószínüleg a vezérlő elektronikát kitöltő gyantában lévő repedésekben lecsapódó pára kavar be. Melegedő napi átlaghőmérséklettel a gond megszűnik.) Célnak megfelel kocsi, nem is rossz, kényelmes, de tényleg olyan mint a "Perverz Tata" volt a Kretén c. újságban. Kivülről szürke, egyszerű kocsi, belül brilliáns és borzalmas megoldásokkal, és mindig meglep valami bődületessel. Nem a franciasága gáz, a hülyeségei.
Ja és ráz. Állandóan megcsap, mikor kiszállok, bármi van rajtam.
Nem ilyen lesz a következő, bár lehet, hogy maradok a cégnél. (C5)
Hibalista
- Kuplung, kipufogó, ékszíj, vezérműszíj, görgők, fékbetétek, tárcsák, izzók, olaj, szűrők.
Ide hordtam szervizbe
Schlosser és Fia Bt.
Nagykovácsi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Favorit, de volt már jópár német és Renault is. | Következő autója? | Dízel! |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
