A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1,4 sx 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A lomha szerető

Szöveges ítélet

Nos, nekem lassan két éve lesz, hogy nálam van az autó. Ezidáig összesen 31000 km mentem vele. Megvásárláskor volt benne 83000 km, egy idősebb szentendrei hölgy használta az autót. Nagyon szép állapotban jutottam hozzá, néhány kisebb szépséghiba van rajta csupán. A motor.... na az tényleg gyenge, de azért a sportosabb tempó kicsit javított a lomhaságán. Nekem eddig mindig tökéletesen működött, kicsit hangos magasabb fordulaton, de nem veszélyes. Vásárlás után gyertyákat, vezérműszíjat, olajat, vízpumpát cseréltünk rajta. Az utóbbi kicsit szivárgott, és ha már úgyis hozzá kellett nyúlni a vezérműszíjhoz, akkor ezt mindenképp ki kellet cserélni. Ezután szinte csak a kötelező olaj, és szűrőcseréket (pollenszűrő is cserélve minden olajcserénél) kellet elvégezni. A motorháztető gázrugója a télen megadta magát, 4500.- ft-ért rendeltem utángyártottat. A kipufogó a középső dob mindkét felén hegesztésre szorult már többedszer. Utoljára mindkét oldalra egy-egy kis plusz lemez lett felhegesztve, azóta jól bírja. A benzinszűrő lett még cserélve, mivel kipróbáltam ethanol-os használatban is az autót,és hát jobb a biztonság. Ethanollal nyáron jól ment, tisztán használva még nyáron is nehezen indult reggelente, és többet is fogyasztott(kb.8,5l), de felesben a fogyasztás alig nőtt(1-2 deci), és a hidegindítással sincs gond 0 fokig.
Autópályán is kicsit gyengélkedik, de magas fordulaton nagyon megy, 130-as tartomány környékén jól reagál. Mondjuk itt már nem 6,5 l a fogyasztás...
A belsőről... szerintem nagyon kényelmes hosszabb távon is, ég és föld pl. egy suzukival összehasonlítva. Hátul szűkös, a csomagtartó elég nagy, nagyon sok minden elfér benne, a hátsó ülések lehajtásával keletkező sík padlóval pedig igazán tökéletes. Az utastér kicsit zörgős, de alig észrevehető, jó úton nem is észrevehető. A gyári zene elég gyenge, főleg a szerelt kazettás magnóval. A váltó kicsit nehezen veszi a rükvercet, meg az egyest. Most váltóolaj cserére készülök, talán picit javít rajta.
Izzócserére még nem kellet költenem, de valóban nehéz az izzókhoz hozzáférni.
A klíma nekem tökéletesen működik, télen-nyáron automatán áll, és abszolút jól működik. Párásodás esetén a klíma pár perces járatásával hosszú ideig nincs újra pára.
Elektromos hibái nálam még nem jelentkeztek, csak a vételkor meglévők vannak: bal oldali tükörfűtés nem üzemel, kesztyűtartó világítás nem jó(nem izzó miatt), aztán ennyi. Semmi más!!!
A fék természetesen(!?!) nekem is nyikorog, ha cserélni kell, olyan fékbetétet veszek, ami nem fog nyikorogni. A futóműve nem tökéletes, de nagyon komfortos, és azért lehet venni a kanyarokat is bőszen, csak bátorság kell hozzá, mert tényleg olyan mintha mindig menne kifelé a hátulja, de nem...
Ha tehetem, akkor majd kicsit tuningolni fogom, mind külsőleg, mind motorikusan, szerintem nagyon jó autó, megbízható, eddig műszaki hiba miatt nem kellett megállnom, csak ajánlani tudom.

Újabb 140 000 km után:
Nos, az autót még mindig imádom, de sajnos az idő,és megtett távolság miatt azért voltam jó párszor szervízben, de az autó a mai napig nem hagyott cserben soha.
A motorja nagyobb gondoskodást kapott, sűrűbb cserét, és jobb minőségű olajat, Nano részecskés motorfelújítót, így fogyasztása, rugalmassága sokkal jobb lett, persze a 75 Le így is kevés a klímás használat mellett.Rozsda a 15 éves korát meghaladva sem jelentkezett még sehol sem, még kavicsfelverődések által levert festék helyén sem!
Remélem néhány évig még kitartunk egymás mellett, mire eljön a csere.

Hibalista

- Motorháztető gázrugója: 4500.- ft (magyar utángyártott) - Hátsó ablaktörlő elrongyolódott(így vettem): 1800.-ft (Valeo) - Vízpumpa: kb.10000.- cserével együtt. - Kipufogócső-dob hegesztés: ingyé' :-) - Más semmi!!!! - - Update 172 000 km használat után(csak a főbb kiadások): - - Önindító szénkefe csere - Hátsó fékbetétek, dobok cseréje, bowdennel együtt.(betét levált, és beszorult. :-( ) - Klímavezérlő cseréje már kétszer... - Hátsó futómű felújítása 79000.- - Első fék komplett cseréje, plusz egy maréknyi futóműalkatrész cseréje. - Jobb hátsó kerékcsapágy, komplett fékcsere hátul újból. - Kipufogó csere. - Külső levegő hőm.érzekelő (az automata klíma-fűtés vezérlés megfelelő működéséért) - További kisebb futómű alkatrészek, be.külső kilincs, szélvédő, gyertyák, vezérműszíj csere, olajcsere, melyek időszerűvé váltak már többször is.

Ide hordtam szervizbe

Maszek...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 83000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 172000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? még nincs eldöntve
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)