A kényelme 10-es, az értéktartása nulla!
Szöveges ítélet
Kezdjük a jóval. Kényelmes, kényelmes, és még mindig kényelmes! Plüs ülés, deréktámasz, teli van pakolható rekesszel. Tolatóradar, na az nagyon tuti, hiszen napi rendszerességgel használjuk. Kár, hogy 5 év alatt szétrohadt a kábelezése. CD váltó is jó ötlet, kár, hogy hátulra tették.
Előtte Skoda Felicia volt, ahhoz képest sokkal jobb vezetési élmény. A motor főleg 3-4-5 fokozatban húz, a fogyasztás meglehetősen kellemes volt, 6,8 liter átlagban, fele-fele városi és autópálya használattal (130-as tempó). Olajat sosem kellett utántölteni, igaz, évente szakszervízben aranyáron volt cserélve. Hátsó ablakon kilátást meg kellett szokni. A váltó jó messzi van, tenyér középpel nem érhető el. 3-4 év után már megszoktam, hogy valami mindig recseg-ropog. Mivel funkcionálisan minden működött, ezért nem zavart. Bal oldali fényszóró cseréje csak gyakorlott nőgyógyászoknak megy, jobboldali simán megoldható. Jó minőségű izzó nem égett ki, olcsó viszont havonta bal oldalt. A könnyűfém felnire szerelt gumit átlag gumisnál nem lehet centíroztatni.
Gyenge aksit raktak bele gyárilag (44 Ah), 3 év alatt gallyra ment, azóta 55 Ah-sal simán bírja. Citroenes rafinált spórolás, isten áldja.
A pótkerék a kocsi alá van erősítve, ennek csavarja begyógyult, amit csak egy anya ráhegesztése után lehet használni. Mindenkinek javaslom, öreg szaki 2000 Ft-ért megcsinálta, ledrótkefézte, kente, stb.
Gyári alkatrészek piszok drágák (kipufogó 74.000!). Vezérműszíj már 100 ezer körül nyikorgott, bár nincs vele baj.
Összességében elég jó autó volt, 2002-ben ennyi pénzért ez volt a legjobb vétel. Az árát híresen nem tartja, és sajnos az utód C4 megbízhatóságáról és értéktartásáról sem jönnek jó infók, ezért most, mikor 7 évesen eladósoba került, egy japán márka hasonló felszerelésű és méretű példányára esett a választás.
Hibalista
- 2 hónaposan a hátsó ajtó mikrokapcsolója (garanciában 2 hét alatt cserélték)
-
- 1 évesen a fedélzeti komputer rossz visszajelzése (40 km-re elegendő benzin van még) benzinhiánnyal leállás osztrák autópályán (assistance hozott benzint). Szoftverfrissítés után már nem történik ilyen, de "érdekesen" kalkulál továbbra is.
-
- 5 évesen szétrohadt a tolatóradar kábelrendszere, 27.000 Ft-ért cserélték (csak a kábelezés!!! - durva!!!).
-
- Vezetőülés emelője elromlott 3 évesen, ezt olcsón javították.
-
- Azt nem értem, hogy ha kizárólag a visszapillantó műanyag tartója törik le, annak cseréjéhez miért kell 34.000 Ft-ért (fényezés nélkül!) egy teljes tükröt venni szőröstől-bőröstől. Mi másért, mint a kuncsaft lehúzásáért. Van egy aszferikus bal tükröm eladó, ha érdekel valakit :-)
Ide hordtam szervizbe
Citroan Pásztor (nagyüzem, elég drágák).
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Citoren Wallis (szintén elég drágák, bár korrektek).
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Felicia 1.3 LXi | Következő autója? | Mazda 3 1.6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
