A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 2.0 HDI 90le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kellemes meglepetés

Szöveges ítélet

Aki Xsara után keresgél, annak szeretnék pár dolgot írni.
Aki keresett már autót az tudja, hogy 10 éves kor felett rengeteg borzalmas állapotú autó van a piacon, van köztük német ugyanúgy mint japán. Mi sem típust kerestünk, hanem egy jó állapotban levőt. Aki vesz egy lepukkantat, az nem az autót minősíti, hanem saját magát.
A feleségemnek vettük második autónak, és úgy tűnik bevált. Nagyon szereti. Az autónak eddig csak apró hibái voltak, ill. kopó alkatrészeket kellett cserélni. Az pedig egyszerű, és nem drága. Az autó könnyen szerelhető és az alkatrészek olcsók, illetve rengeteg hozzá a bontott alkatrész még olcsóbban.
Nekem kellemetlen hogy a pótkerék a csomagtartó alá van felfüggesztve, aminél pl guminyomást ellenőrizni nem olyan egyszerű.. de legalább teljes értékű a pótkerék. A középkonzolon az ablakemelők megszokást igényelnek.
Hogy kemény a műszerfal? :) Igen, az. Legalább ha nekiütődik valami éles tárgy, akkor nem szakítja fel egyből a puha gumiborítást, és nem látszik ki alatta a fehér szivacs..
A 2.0 HDI egy jó konstrukció, megbízható motor, nem gyorsulásokra való, de lendületesen lehet vele közlekedni.
A fogyasztás 5-5,5 liter. Van hogy 5 alatt. Ha csak rövid távon használjuk hidegben, akkor 7. A fékek kimondottan jók, a 4 tárcsa kiválóan lassít. A futóműve az átlagnál jobban billeg, indokolt a peres 195/55R15-ös gumi (ami ritka, emiatt drágább), de jobb árban a 185/60. A kasztni rázós úton meglehetősen zörög. Néha nagyon. De az ülések kényelmesek hosszú út után is, és maga az autó is kényelmesebb a társainál. A váltója is teljesen jól működik, és az elektronikával sem volt semmi probléma.
Nekünk 5 ajtós van, az akkori kategóriájában a legnagyobb a csomagtere a 408 literrel.

Kellemes dolgok hogy a rádió lekever (elhalkulva kapcsol ki vagy keres), teleszkópos a motorháztető, a km számláló indításkor mutatja az olajszintet, praktikus hogy az üléstámla hátulja műbőr - a gyerek nem koszolja egyből a gyerekülésből, vagy hogy az első ajtókönyöklőkbe is tettek egy nagy csukható tárolórekeszt. Kikapcsolható az anyósoldali légzsák. Most a gyerek születése után és a gyerekülés használatakor azon döbbentünk le, hogy sok más autóban miért nem? Újabb piros pont a citromnak.

A motorburkolat tartógumijai eltörnek, cserélni lehet, de nem érdemes.

Összességében egy jó állapotú Xsara HDI szerintem nagyon jó vétel. Természetesen egy korabeli IV Golf diesel más, de amellet hogy nagyon jó az ára, egy abszolút jól használható autó a Xsara, ami a kategóriájában bőven hozza a tőle elvárhatót. És hogy a címet megmagyarázzam, a Xsara-ban a német társával ellentétben van valami, ami miatt az ember szereti, és nem csak használja. Ez volt nekünk a meglepetés.

Eddig 59ezer km-t mentünk vele, és semmi gondja nem volt, érintetlen a motorja.

Cserén gondolkoztunk, de sokat használjuk rövid távon (amire azt mondják hogy nem bírja, pedig de), és az újabb diesel-eknél elhiszem hogy nem bírják sok éven keresztük az otthon-óvoda-otthon 2km-es szakaszt. Így egyelőre marad. Értéke szinte nincs már, így azon sem bukunk. Ha meg jó, csak azért nem adom el, hogy egy újabb legyen.

Hibalista

- A kuplungpedál néha beesett. Minden szerelő rávágta hogy szerkezetcsere és automata állító-csere. A bovdent kicseréltük 'hagyományosra'. A tárcsa valóban kopott volt, de még 3,5 évet mentünk vele, mire tényleg ki kellett cserélni a kuplungot. - - El. ablakemelő szerkezet felújítás, 15e Ft. Állítólag ez ilyen. Felment, aztán eltört valami, és bedarálta a bowdent. - - Főtengely szíjtárcsa csere. Nyikorgott rendesen. Nem is tudtam hogy ez is kéttömegű, így "drága" volt a javítás, 33e Ft. - - Minden más csak kopó alaktrész volt a 6 év alatt.

Ide hordtam szervizbe

magam javítom

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 94000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 59000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)