A haver
Szöveges ítélet
Kb. másfél éve van nálam az autó, előtte szintén egy Xsara VTS-em volt, csak az 1.8-as első szériás. Abba több mint 120 ezret tettem és imádtam, így adott volt, hogy az új autó is Xsara lesz.
Kényelem:
A felszereltségre nem lehet panasz, minden benne van amit a gyár kínál, kivéve a bőrt és a navit. Az ülések egészen kivallóak, 12 óra vezetés után se volt soha hátfájásom és mindig jó érzés beülni.
Vezethetőség:
Az autó inkább túrákra való, semmint sportra, az útfekvése hála a sport futóműnek nagyon jó, a hétköznapi használat során, főleg a budapesti utakon sem rázza szét a vesémet, úgy érzem eltalálták az optimális keménységet. Persze, aki csak tükör aszfalton akarja használni, az keményíthet még rajta bőven.
Autópályán 200 körül is stabil, bár az új 205/50-es michelin gumigarnitúra sokat javított.
A kormány lehetne kicsit kisebb (olyan mint az I-es Xsarában), szűk helyen, a belvárosban pl. kicsit lassú a kanyarodás.
Teljesítmény:
A 2 literes motor igencsak le van butítva, de nyomaték van benne, országúton nagyon jó vele közlekedni, nekem még a mai napig is élmény. A váltó lehetne kicsit precízebb, de még nem zavaró. A vég valahol 220 fölött van, ugyanis 220-ig van kalibrálva az óra, de onnan még forog 200 fordulatot felfelé, a 200-210-es tempót simán tartja. Álló helyzetből haraphatna kicsit jobban is (egyből kettesbe való váltás lehetne gyorsabb), de az érdi emelkedő aljából 100-as tempóról simán felgyorsult az emelkedő tetejéig 190-200-ra.
Röviden összefoglalva, ha valakinek hétköznapi használatra kell egy sportos autó (nem sportautó), ami még szép is, akkor tudom ajánlani neki.
Hibalista
- üllésfútés, Motortartóbakok.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Örmező, Bp. Vizsla u. 3.
Ez egy korrekt hely, más szóba se jöhet!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1.8 18v VTS | Következő autója? | Egy biztos, C4 VTS szóba se jöhet |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
