A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1,6 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A harmadik francia

Szöveges ítélet

Nagyon jól felszerelt modell, elég nagy csomagtartó, a motor is több mint megfelelő, de nem igazi Citroen. Kívülről nem izgalmasabb mint egy Astra, korabeli divat szerint öltöztetve: cicalámpák és nagy Citroen logo. (A hűtőrács egész jó lett, de a kockalámpa -bár rosszabbul világít- jobban tetszik.) Belső látványa sem borzongat meg senkit, de azért a szokásos francia allűrökből maradt pár, pl. a könyöklő íve valóban harmonizál a műszerfal lágy íveivel, de így csak a könyöknek nem jó (CD-tartónak kiváló).
A kormány nagyon jó, az ülés nem rossz, de lehetne jobb: kicsit németes, kicsit rövid, de egyik sem vészes. (A dönthető ülőlap biztos drága lenne, a rugókról már nem is beszélve.) Nincs benne pohártartó, bár eddig nem is kellett, a térképzsebekbe minden belefér, ráadásul a hátsó ajtón is van, így a nagyfiam sem panaszkodik. A rugózás lehetne puhább, nekem az előző szériáé jobban tetszett. Ennyi pénzért ez egy nagyon jó autó.

Folytatás (5. év vége felé): több év, több felhasználó, egyre jobb vélemény. Ha a klímaelektronika nem hisztizne, tökéletes lenne. Nejemnek csupa kellemes meglepetés ("magától világít" és hasonlók), két fiúgyermek mellett sem "kopik" látványosan. Ami kellemes meglepetés: nem zörög jobban mint újkorában, azaz minimálisan. (Persze tűző nap után benyomva a klímát hallani, hogy mocorognak egymáshoz képest a műanyagok, de semmi különös.)

Na itt a történet vége, nemsokára eladjuk, ha megjön az utód. Nem untunk rá, és egész jól működik (le merem írni egy francia autóról: megbízható), de már hátul ül a család legmagasabb tagja és panaszkodik mindenféle fejtérre meg lábtérre illetve a hiányára. Vagy én fogok végre hátul ülni és akkor szeretném kinyújtani a lábamat. Összegezve az eltelt 13 évet, ez egy kurva jó autó! A motor biztos nem olyan fickós mint régen, de most is simán elmentünk négyen csomagokkal, klímával a horvát hegyeken át 140-150-nel. Persze hangosabb is, a hátsó dob se nem sokáig marad már a helyén, semmi sem örök. De a belseje alig kopott meg, a hideg-meleg változásokra (télen intenzíven fűtve, nyáron klímázva) továbbra is zörög 1-2-3 percig, de elmúlik. (A hátsó támlából sokáig jött egy egyre erősödő zörgés, aminek az orvoslásához egy tenyérnyi filc kellett. Azt hiszem erre mondják, hogy latinos tervezés.)
Összesen egyszer hagyott az út szélén, az AC pumpa halálozott el. Ez van.
Egy csomó alkatrészt cserélni/felújítani kellett: hátsó híd felújítva, hátsó gátlók, kormánycsapágyak, kuplung, vezérmű szíj, vízpumpa szíj és görgők cserélve, meg persze egy kisebb kupac szilent, stabpálca, fékbetét és tárcsa és egyéb kopó alkatrész. Összességében szervizre, gumikra, vizsgákra (szóval mindenre kivéve az állami sarcokat, KGFB-t, pályadíjakat) ráment 1,7 milla (ebből 200 k töréskár :-(, a 4 garnitúra gumi magában 350 ezer, a 13 éves olaj és mindenféle szűrő csere is közel 400 k, a maradék fele is összejön a kötelezően cserélendő dolgokból), a "nettó" szervizköltsége úgy 1,2-1,3 millió.
Nekem nem tűnik soknak, összehasonlításképpen: benzinre 3,7 mFt ment el. (7,55 l/100 km, fele város, a maradék nagyja autópálya.)
Mondanám, hogy mindenki vegyen Xsarát, de egyrészt egy példából nem lehet általánosítani, másrészt nincs új Xsara.

Hibalista

- Gyárilag rossz CD (10-ből 1 lemeznél ugrált, cserélték), 1 stabilizátor rúd és 1 motortartóbak. (Meg 2 Michelin Primacy lett a pesti utak áldozata.) "Szokásos" klímaelektronika, kézifékbowden (elszakadt).

Ide hordtam szervizbe

Citroen őrmező: semmi különös

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

citroen M5 center: valami irgalmatlan pofátlanul húztak le egy cascós javításkor: 36 órát számoltak fel (ennyiből másutt szétszedik és összerakják az autót), ennek ellenére a hátsó ajtóban elfelejtették visszakötni az elektromos kábeleket és igazítani is kellett rajta, ráadásul az ígértnél 3 nappal hosszabb javítás végén velem akarták kifizetni a kulcs újraprogramozását mert "valahogy elfelejtette az autó". (Az eredmény egyébként jó lett.)

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 13 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 162000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? ZX Következő autója? Cee'd SW
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)