A a meglepetés
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? 99-es folyamatosan garázsban tartott, két gazdás, 115ezret futott megkímélt escortunk szó szerint kirohadt alólunk, ezért keresni kezdtünk helyette valami használható és megfizethető, könnyen és olcsón javítható német autót. Finoman fogalmazok, ha azt mondom az idei tavasz nem igazán kedvezett a használtautót vásárolni kívánoknak, viszont a fordot a neten a hirdetés befejezése előtt eladtuk. Helyette semmi, két szék között landolás a földre. A piac katasztrófális volt, drága leharcolt hulladékok tömkelege, szinte semmi említésre méltó. Két hét után belátta az ember, hogy engednie kell az elképzeléseiből, de azért 5-6 éves ezüst színű 14-es twinportos g astrát kerestünk 1.2 misiig. Hogy akkor mégis mit keres itt ez az iromány? A jászberényi opel-chevy-citroen-renault kereskedés használtautóit nézegetve/3DB!!!/ láttuk meg a 2000-es évjáratú bordó ötajtós vonóhorgos egészen egyben lévő xsarát. Elkértük a kulcsot, hogy jobban szemügyre vehessük és lássatok csodát belülről ugyanolyan tipp-topp volt mint kívülről, óra szerint 148000 km és az autó egyetlen porcikája sem utalt többre. Kiderült, hogy a kereskedelmi vezető rokonának rendszeresen karbantartott, szervízkönyves, helyben beszámított autója. Gyorsan el is vittük egy rövid próbaútra, ahol kezdetben minden remekül működött, majd a visszaúton egyszerre csak füst kezdett beáramlani a szellőzőn keresztül. Vissza a szalonhoz, leparkol, motorháztető fel, olaj dől a hengerfejtömítés sarkánál! Végre találunk egy épkézláb autót, aztán beüt a ménkű. Gyors megbeszélés következett, szétszedik, megjavítják, majd értesítenek. 3 nap múlva telefon, hengerfej le, összefolyás nincs, csak kifelé engedett a tömítés, hónolás, új tömítés, hűtőfolydék és olajcsere, majd összerakás. Mindez majdnem két hét alatt! Nem kap tízest a szerviz az biztos. Újra kipróbál, alkudik, majd 635-ért irány haza vele. Mára betöltötte a 11-et, de rozsdát még nyomokban sem lehet felfedezni rajta, a futómű nem nyikorog, nem csattog, nem húz semerre, a belseje olyan mintha a 11 év alatt végig letakarva használták volna. Minden elektromos kütyü és a klíma is működik. Citroenesen kényelmes tágas az utastere és a csomagtartója is, sok a tárolórekesz, tele van ötletes megoldásokkal. Kedvencem a két csuklón mozgatható belső tükör, ami megoldja, hogy a 195 centimmel előre és hátra is kilássak egyszerre! Szépen kulturáltan megy, persze csodákat nem kell várni egy 8 szelepes 75 lovas motortól, de ha kíméli az ember, országúton 6,5 alá lehet vinni a fogyasztást. Városban sajnos így is 8-at kajál. Egyenlőre hatalmas meglepetés az autó, remélem sokáig tudjuk még használni. Jó állapotút bátran javaslok bárkinek.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort mk6 | Következő autója? | Még nem foglalkoztat |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
