A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xm (1989-2000)

Xm 2.1 TD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Örökzöld

Szöveges ítélet

A kocsit elég hosszas nézel?dés után vettem meg. Mivel korábban diesel CX-em volt, és meg voltam vele elégedve, pontosan ezt a márkát kerestem, illetve hezitáltam az olcsóbb 2.1-es és a drágább 2.5-ös turbó diesel között. Aztán a szerel?im meggy?ztek, hogy a 2.5-ös alkatrészára, ill. -ellátottsága nem túl kedvez?, ezért végül is emellett döntöttem. Ez a darab azért nyerte el tetszésemet, mert egyrészt jó színe volt (ez a szín - sötét metál zöld - amúgy talán a leggyakoribb az XM-ek között), másrészt nem volt nyilvánvalóan visszatekerve az óra, a 230ekm hihet? volt 11 év után, és néhány apróságon kívül minden rendben volt vele.

Az els? meglepetést akkor okozta amikor a párom lerobbant vele a vidéken, akkor sikerült ugyanis egyszerre kilyukadnia a h?t?nek, és elmennie egy kisnyomású hidraulika cs?nek, ennek következtében haza kellett vontatni (hidraulikás autó vontatása amúgy is megér egy misét). A javítás nem volt vészesen drága, de zokon vettem a kocsitól hogy cserben hagyott.

Ezután voltunk vele a legnagyobb úton, Athénba mentünk vele 4-en. Itt csak egy kis apróság volt vele, de az nem a legjobbkor: a bolgár-görög határon 3 óra várakozás után, mikor épp átengedtek 1-esben maradt a váltó, mivel a váltórudazat faudija szétcsúszott. Hál´Istennek sikerült a hibát orvosolni kb. 1 óra alatt, de ez a 4000 km-es úton még párszor el?jött, a végén már 1 perc alatt meg tudtam csinálni. Itthon a szerel?k azt mondták, hogy 200ekm felett típushiba, javítása néhány ezer Ft.

Gond volt még a zárjával is. Mivel a típusnál központi zár távvezérlés?, és az ajtóban lév? zárat senki sem használja, ezért az id? után berohad, beáll, mittomén, szóval nem m?ködik. Viszont az én távirányítóm valahogy zárlatos lett, és egyre rövidebb ideig bírta elemmel, a végén már egy hét volt egy elem, ami elég sok kellemetleséget okozott. A megoldás egy távirányítós, központi zárat vezérl? riasztó beszerelése lett, á 35000 Ft, mert a zárcserénél jobb megoldásnak t?nt.

Következ? szívás az én hibám: olcsón (és f?leg közel) akartam az adagolót beállíttatni, erre aztán duplán ráfaragtam: kb. dupla annyit fizettem érte, mint amennyibe került volna normálisan. Utólag is csak ajánlani tudom a csomádi Matyóka diesel szervízt, ahol gyorsan, jól és nem drágán megcsinálték az egészet. Érdemes kimenni oda.

A kódos magnóval is megjártam: a telefonommal együtt a kódját is ellopták, és mivel rosszul emlékeztem rá, így utána nem tudta a Citroen Hungária sem feléleszteni. Kénytelen voltam egy másikat berakni, de az nem vezérelhet? a kormányról.

Az eddigieket elolvasva úgy t?nik, hogy csak a baj volt az autóval, de az így nem igaz. Az adagolós sztorit kivéve viszonylag olcsón megúsztam a javítását, másrészt pedig mostanra összerrázódtunk. Elég jó a menetteljesítménye, a motorja még 260 ekm után is hibátlan, er?s. Ha nem megyek 140, ill. 3200 fordulat fölé (persze csak Németországban :-)), akkor nem eszik 7 liternél többet, s?t. 3200 felett viszont rettenetesen húz, és némivel többet eszik. Mivel a tankja nagy (80+ liter), normális tempó mellett 1200 km feletti hatótávolság is elérhet? vele simán. Mivel nagy és kényelmes, akár hosszabb utakra is ideális, csak a bal könyökömet dörzsölte ki többször melegben az ajtókárpit m?anyag része. A csomagtartója 4 emberhez már nem túl nagy, egy kombiba 2 gyerekkel biztos könnyebben beférnénk, de az utastér nagyon kényelmes. Városban is lehet vele akár lustán, akár fürgén menni, de inkább a kényelmes haladást szereti. Nemrég kellett vizsgáztatni, így el?tte elgondolkodtam, hogy lecseréljem-e egy újabb XM-re (2.5 TD), de aztán rájöttem, hogy egy új autó hozzámidomítása sok macerát jelenthet. Így tehát kb. 2 évig biztos marad még ez, ha valami nagy gáz nem lesz vele.

Megj.: a szervíztapasztalat az általam már jól ismert szerel?kre vonatkozik, általában nem könny? szereltetni a típust, ill. megbízható szerel?t találni hozzá.

Hibalista

- H?t? kilyukadt, hegesztéssel megoldva, 6000 Ft
- Hidraulika cs? repedés, bontóból javítva, 2-szer
- Elektromos apróságok
- Váltórudazat, faudi szétesett, filléres de bosszantó dolog
- Adagoló beállítás, mivel télen hidegen füstölt (gányolással 30e Ft, majd ennek javítása szintén 30eFt)

Ide hordtam szervizbe

FEZ, gondolom a legtöbb Citroenes ismeri

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Szirmai Zsolt, dettó

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1992
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 232000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? CX kombi Következő autója? Citroen C6 :-)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xm 1989

További ítéletek (54 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)