A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xm (1989-2000)

Xm 2.1TD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmes ?r-hajó

Szöveges ítélet

"Meglátni és megszeretni egy pillanat m?ve volt" - kezdte Heller az egyik könyvét, meglátni és megszeretni egy pillanat m?ve volt, igy kezdem tehát én is. A BX suhanó kényelme után szóba sem jöhetett más, mint egy újabb hidropneumatikus autó, mert aki utazott már varázssz?nyegen egyszer, az soha többé nem akar krendencbe ülni... A szerencse is ránk mosolygott, ugyanis sikerült egy olyan els? tulajt találnunk, aki újonnan vette a kocsit Ausztriában, ráadásul az els? 50.000 km alatt oda is hordta szervizbe, mignem valahogy megtudta hogy azért itthon is vannak hozzáért? szakszervizek.
Na de mit?l is bolondul meg a hozzám hasonló Citroen ?rült, miért is ragaszkodik a márkához?
El?ször is a kocsi alakja... Bertone mester nagyon eltalálta a formát, mai napig örömmel nézek rá hiszen messze kilóg az
egyenszappantartók közül, szinte ezzel is jelezve hogy nem mindennapi autóról van szó. Beülve el?ször is beállitjuk az ülést (amit nyugodtan nevezhetünk fotelnek): bal oldali kapcsolóval el?re-hátra mozog, jobboldali kapcsolóval a háttámla billen, balra lent pedig egy kapcsolóval emelni-süllyeszteni tudjuk. Ezután a kormányoszlopon található kart oldjuk és a kormányt állitjuk megfelel? szögbe, illetve távolságra. Most már akár körül is nézhetünk, rögtön fölt?nik, hogy a kormány egy küll?s, igy semmit nem takar el a visszajelz?kb?l vagy kapcsolókból, emellett megtalálható rajta a hifit kezel? négy többfunkciós billenty?. A vezet? melletti ülés szintén elektromosan állitható, a két ülés között pedig egy tároló dobozt találunk, amelynek fedele párnázott könyöktámasz. A hátsó ülésekhez szintén tartozik egy lehajtható kartámasz, de ami lénzegesebb: a hatalmas lábtér. Emellett hátul utazóknak is jár szivargyújtó, hamutartó, számitógép csatlakozó, valamint szabályozható leveg?befúvás.
A gyújtáskulcsot elforditva életre kel a m?szerfal: a konzol bal oldalán bootol a számitógép, a jobb oldalon pedig az eddig elsötétitett digitális óra fénye feler?södik és megjelenik mellette a küls? h?mérséklet is. Középen felgyulladnak a kontrol izzók, jelezve hogy m?ködésre készek, a m?szerfal jobb oldalán látjuk hogy az olajszint rendben, inditsunk hát.
Továbbforditva a kulcsot életre kel a 12 szelepes 2.1-es turbódizel, a konzolon kialszanak az ellen?rz? fények, gyorsan
halvanyul, majd elt?nik a nagy piros STOP felirat is, jelezve hogy 100 bar fölött van már a hidraulika nyomás. A motor folytott duruzsolásán át halk füttyszó a számitógép felöl: féklámpa teszt. Most illik benyomni a fékpedált, hogy a rendszer ellen?rizni tudja a féklámpa izzók épségét. Ha rendben vannak, elalszik a konzolon az utolsó figyelmeztet? ikon is, érezzük hogy a kocsit emeli a hidropneumatika, majd elérve a normál magasságot készen állunk az indulásra.
De elötte vessünk egy pillantást a sebváltó környékére. Itt találjuk a küls? tükrök állitó billenty?it, de ami fontosabb, az két tolókapcsoló a sebességváltó kar két oldalán. A vezet? fel?li kapcsolón Normál és Sport állitási lehet?ség, mig a másik oldali kapcsolón négy pozició, ábrákkal mutatva a karosszéria helyzetét a kerekekhez képest: alsó, vagy szerviz állás, itt teljesen le van engedve a nyomás a hidraulikus rendszerb?l. Ezután következik a normál állás, ez az a fokozat amiben
autózunk, ha tovább toljuk a kapcsolót akkor egy olyan állásba váltjuk a futóm?vet, amelyben a karosszéria kb. 2cm-t emelkedik a talajhoz képest, a rugózás pedig felkeményedik, igy pl. döcög?sebb földúton nem csapja oda a kocsi a hasát a
buckákhoz. A legutolsó állásban maximálisan felemelkedik a karosszéria, igy lehet?vé válik a hátsó kerekek cseréje, mivel azok kissé takarva vannak normál állásban, illetve ilyenkor könnyebb az alvázat, a kerékdobokat mosni, stb.
Ha Sport állásba váltjuk a bal oldali kapcsolót, a m?szerfalon felgyullad egy sárga, rugót imitáló ikon, a számitógép
kijelz?jén pedig megjelenik a felirat: Sport felfüggesztés. Ekkor a rugózás átvált "kemény" módba, és ilyenkor nyugodtan nyomhatjuk a gázt a szlalompályán vagy kanyargós hegyi szerpentinen.
Induljunk el most normál állásban, ehhez engedjük ki a rögzit?féket, amelyet a kormánytól balra egy emelty?vel oldunk. Gázt adva a kocsi meglódul, eleinte nem is érezzük hogy "nitrogén rugókon" ülünk, de amint 80-100 fölé ér a sebesség, átéljük azt, amit a citroenesek "varázssz?nyeg" effektusként emlegetnek: nem érezzük az aszfalt egyenetlenségeit, csak siklunk mintha lebegnénk az út felett. Persze a kényelem soha nem mehet a biztonság rovására, a felfüggesztésért felel?s számitógép folyamatosan figyeli 11 szenzor ill. kapcsoló beérkez? jeleit: többek között a gázpedál állását, vagyis gyorsul-e a kocsi, a féknyomást, vagyis lassul-e a kocsi, a kormánykerék állását illetve elforditásának mértékét, sebességét, a kocsi sebességet és a karosszéria helyzetét. A számitógép pontosan tudja azt, hogy mikor kell beavatkoznia és komfort módból "kemény" módba kapcsolni, emellett olyan apróságokra is képes mint pl. felkeményiti az els? kerekek rugózását amint 30 bar fölé emelkedik a fékkörben a nyomás, igy nem bólint el?re a kocsi. Gyorsulásnál ugyanigy nem engedi hogy felemelkedjen a kocsi orra, vagy pl. durrdefekt esetén azonnal felkeményiti a rugózást. Fékezéskor a hidropneumatikus rendszernek köszönhet?en az XM "lerántja" a farát, ezzel is növelve a hátsó fékek hatékonyságát. A fékek egyébként az összes "hidrós" citroenen nagyszer?ek: mivel azok is a nagynyomású rendszerr?l (145-175bar) kapják a táplálást, fékezéskor a lábunkkal csak egy szelepet vezérlünk, amely ezt a nyomást ráengedi a fékmunkahengerekre, tehát nem nekünk kell taposással létrehoznunk azt.
Sokan félnek a hidropneumatikus rendszert?l, pedig ennek nem sok alapja van: ha megfelel? id?k?zönként szakszervizben átnézetjük a kocsit, akkor nyugodtan ülhetünk bele bármikor, mindig élmény lesz az utazás. Ha matricát ragasztanék rá, akkor azon a következ? felirat lenne olvasható: "A másik autóm is Citroen XM"...

Hibalista

- Vizpumpa 14e Ft,
- Kerekcsapagy (?),
- Elso keresztstabilizator szilent,
- Kezifek bowden (komplett, szerelessel 14e Ft), fekbetetek, Izzitogyertyak (10e Ft)
- Xenon utolagos beszerelese (anyagar 55e Ft)
- Hatso ablakmoso motor (ingyen, bontobol)
- Turbo beomlo gumitomitesek (8e Ft)
- Ablakemelo kapcsolo (1e Ft, bontobol)
- Gyari Clarion lecserelese CD taras Blaupunktra (53e Ft)
- Szervo negyszogszelep felujitas (hm, nem emlexem, talan par ezer Ft)

Ide hordtam szervizbe

Palota Citro, Varpalota

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Citroen Rigo, Keszthely

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1992
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? BX 19TRD Következő autója? Citroen XM
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xm 1989

További ítéletek (54 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)