A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xm (1989-2000)

Xm 2.1 TD 12V Break 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Félmillió kilométer tapasztalatai

Szöveges ítélet

Üdvözlök minden kedves népítélet olvasót, leendő autóvásárlót. Xm-emet 2éves korában vettem én magam Németországban, első gazdától, a korához képest sok kilométerrel de igen jó állapotban. Akkor már 3 éve dolgoztam odakint, ismertem több XM-et, és csodálkoztam a minőségen. Eldöntötem, hogy nekem is kell. Akkoriban igen drága volt Magyarországon, a családomtól hallgattam is eleget, amiért egy kisebb lakás árát adtam érte. ( Ne nézzenek bolnodnak, házunk már volt akkor ). Az első pár hónap után már azonban nem engedték volna eladni. Ennyire kényelmes, és stabil autóm még nem volt. Kirívóan nagyok a méretei: 4,96 m hosszú, és 1,8 m széles, ebből fakadóan 5ember, és csomagjaik hosszú órákon át királyi módon utazhatnak. A hosszú utakhoz partner az igen nyomatéko,s és keveset fogyasztó, már hengerenként 3szelepes, de még mechanikus adagolós turbodiesel motor, valamint a nagy tank. A csomagtér méretét literben én 720nak ismerem, gyakorlatban még a 14 év alatt nem fordult elő olyan, hogy ne lett volna több mint elég. A külső forma szokatlan, szépsége vitatható, kiemelkedő légellenáláása azonban nem. A belső tér nagyon tetszik, finom plüss, puha , igazi francia ülések. Hátrányára lehet róni, hogy nehézkes a kilátás. Erre van az ülésmagasság állítás (természetesen elektronikusan). A külső tükrök jók, megfelelő képet adnak. A váltó francia létére pontos és határozott volt igen sokáig, 400.000km körül már érezhető a kopásból következő lötyögés, de a fokozatokat ma is jól veszi. A motor talán a legjobb francia dízel, HDI ide, DCi oda. 250Nm, mechanikus vezérlés, a nagyobb fordulatszámokat melegen jól tűri, gázolajat keveset, olajat semmit nem fogyaszt. Kár hogy nem maradt a 2000 köbcentis határ alatt, igy a biztosítás kissé drága.
A hidropneumatikus futómű csodás. Soha nem volt meghibásodás, bár azt hozzá teszem az előírtnál valamivel sűrűbben hordom kipróbált, megbízható szakszervízbe. A terhelhetőség gyári értéke igen jó, azonban ésszel e fölött is terhelhetjük az autót, de olyankor nem szabad erőszakoskodni, húzatni.

Igen sokan szidják a Citroeneket, beszélnek megbízhatatlan elektronikáról, szíjszakadós motorokról, és hasonló hibákról. Én 14 év XM használat után ezeket csak cáfolni tudom. Egy ABS jeladó, és a generátor volt a legkomolyabb hiba, a motornál a szíjakat tárcsástól, időben cserélve semmi gond nem adódott. A sok kopóalkatrész ijesztő, azonban mint írtam mindez félmillió km alatt gyűlt össze. Imádom az autót, mostanra nyilván megkopott, de a karbanntartásnak hála ma is megbízható. Ára sajnos nincsen, de egyébknét sem tervezem eladni. Amit tanácsolnék annak aki XM-et vesz, hogy mnidenképpen szerezzen külöldről alkatrészautót, soakt spórolhat vele ( ABS jeladó, eesetleg szükséges karosszéria elemek-bátran használhatunk használt elemeket, nem rohadnak egyáltalán)
Mára a magyar piacot a lelakott, szétütött darabok uralják, amik kokcázatosak vásárlási szempontból. De a magyar autós kultúra, az nem Xm hiba, ettől még ez a világ egyik legjobb autója. Ma már nem készül ilyen minőségű autó sehol, ezért ha az XM-et le kell cserélni, keresni fogok majd ujból egy Ladát. AZ XM-en kívül csak abban a márkában bízom.

Hibalista

- ABS jeladó, bal első ablakemelő, generátor -ezek valóban elromlottak, bontott cseredarabokkal relatíve olcsón javítva. Plussz néhány jelentéktelen kontakthiba
- A következő alkatrészek pedig a kopás miatt lettek cserélve:
- összes szilent a futóműben, eslő-hátsó lengőkar csapágy, kézifék bovden, fűtőradiátor, vízpumpa, hidrotőke, főtengelyszimering, négyszögszelep, a hidro gömbök töltése, majd cseréje, fékbetét, féktárcsa, levegő, olaj, és gázolaj szűrő, szíjak, szíjtárcsák, adagoló és turbo tömítések, akkumlátor, porlasztócsúcs

Ide hordtam szervizbe

Citroen André

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Karbanntartást magam végzem

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1992
Kényelem (10) Használati időtartam 14 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 445000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 21063 Következő autója? Lada 2106
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xm 1989

További ítéletek (54 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)