Félmillió kilométer tapasztalatai
Szöveges ítélet
Üdvözlök minden kedves népítélet olvasót, leendő autóvásárlót. Xm-emet 2éves korában vettem én magam Németországban, első gazdától, a korához képest sok kilométerrel de igen jó állapotban. Akkor már 3 éve dolgoztam odakint, ismertem több XM-et, és csodálkoztam a minőségen. Eldöntötem, hogy nekem is kell. Akkoriban igen drága volt Magyarországon, a családomtól hallgattam is eleget, amiért egy kisebb lakás árát adtam érte. ( Ne nézzenek bolnodnak, házunk már volt akkor ). Az első pár hónap után már azonban nem engedték volna eladni. Ennyire kényelmes, és stabil autóm még nem volt. Kirívóan nagyok a méretei: 4,96 m hosszú, és 1,8 m széles, ebből fakadóan 5ember, és csomagjaik hosszú órákon át királyi módon utazhatnak. A hosszú utakhoz partner az igen nyomatéko,s és keveset fogyasztó, már hengerenként 3szelepes, de még mechanikus adagolós turbodiesel motor, valamint a nagy tank. A csomagtér méretét literben én 720nak ismerem, gyakorlatban még a 14 év alatt nem fordult elő olyan, hogy ne lett volna több mint elég. A külső forma szokatlan, szépsége vitatható, kiemelkedő légellenáláása azonban nem. A belső tér nagyon tetszik, finom plüss, puha , igazi francia ülések. Hátrányára lehet róni, hogy nehézkes a kilátás. Erre van az ülésmagasság állítás (természetesen elektronikusan). A külső tükrök jók, megfelelő képet adnak. A váltó francia létére pontos és határozott volt igen sokáig, 400.000km körül már érezhető a kopásból következő lötyögés, de a fokozatokat ma is jól veszi. A motor talán a legjobb francia dízel, HDI ide, DCi oda. 250Nm, mechanikus vezérlés, a nagyobb fordulatszámokat melegen jól tűri, gázolajat keveset, olajat semmit nem fogyaszt. Kár hogy nem maradt a 2000 köbcentis határ alatt, igy a biztosítás kissé drága.
A hidropneumatikus futómű csodás. Soha nem volt meghibásodás, bár azt hozzá teszem az előírtnál valamivel sűrűbben hordom kipróbált, megbízható szakszervízbe. A terhelhetőség gyári értéke igen jó, azonban ésszel e fölött is terhelhetjük az autót, de olyankor nem szabad erőszakoskodni, húzatni.
Igen sokan szidják a Citroeneket, beszélnek megbízhatatlan elektronikáról, szíjszakadós motorokról, és hasonló hibákról. Én 14 év XM használat után ezeket csak cáfolni tudom. Egy ABS jeladó, és a generátor volt a legkomolyabb hiba, a motornál a szíjakat tárcsástól, időben cserélve semmi gond nem adódott. A sok kopóalkatrész ijesztő, azonban mint írtam mindez félmillió km alatt gyűlt össze. Imádom az autót, mostanra nyilván megkopott, de a karbanntartásnak hála ma is megbízható. Ára sajnos nincsen, de egyébknét sem tervezem eladni. Amit tanácsolnék annak aki XM-et vesz, hogy mnidenképpen szerezzen külöldről alkatrészautót, soakt spórolhat vele ( ABS jeladó, eesetleg szükséges karosszéria elemek-bátran használhatunk használt elemeket, nem rohadnak egyáltalán)
Mára a magyar piacot a lelakott, szétütött darabok uralják, amik kokcázatosak vásárlási szempontból. De a magyar autós kultúra, az nem Xm hiba, ettől még ez a világ egyik legjobb autója. Ma már nem készül ilyen minőségű autó sehol, ezért ha az XM-et le kell cserélni, keresni fogok majd ujból egy Ladát. AZ XM-en kívül csak abban a márkában bízom.
Hibalista
- ABS jeladó, bal első ablakemelő, generátor -ezek valóban elromlottak, bontott cseredarabokkal relatíve olcsón javítva. Plussz néhány jelentéktelen kontakthiba
- A következő alkatrészek pedig a kopás miatt lettek cserélve:
- összes szilent a futóműben, eslő-hátsó lengőkar csapágy, kézifék bovden, fűtőradiátor, vízpumpa, hidrotőke, főtengelyszimering, négyszögszelep, a hidro gömbök töltése, majd cseréje, fékbetét, féktárcsa, levegő, olaj, és gázolaj szűrő, szíjak, szíjtárcsák, adagoló és turbo tömítések, akkumlátor, porlasztócsúcs
Ide hordtam szervizbe
Citroen André
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Karbanntartást magam végzem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 445000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 21063 | Következő autója? | Lada 2106 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
