Az utolsó igazi Citroen
Szöveges ítélet
Egy gusztustalan barbár volt az előző tulaj.Megvétel után gatyába rázattam:teljes kuplungszet,főt.szimmering,szakadt k.fékbowden,kitört index,műszakira fékbetét.A sártól nem látszottak ki az alkatrészek a kocsi alján.Olajcsere ismeretlen fogalom volt az előző gazdánál.Ennek ellenére a motort nem sikerült kinyírnia.Pöccre indul,jól húz,füstmentes.110 ló,250Nm nyomaték mellett az 5.5-7literig terjedő fogyasztás egy 1400kilós kocsiatól barátságosnak mondható.
Mindenképp a 2.1 td motorhoz ragaszkodtam,mert ez még mechanikus Bosch adagolós,a 2.5-ös már computer-vezérelt.
TV-műszerészként tisztában vagyok vele,hogy mennyire könnyen döglenek ezek a nyamvadék processzorok. Ráadásul a 2.5-ös kb 1 literrel többet iszik.
Aki német verdákhoz szokott,álomkényelmesnek tartja,előző BX-em azonban jóval lágyabban,finomabban rugózott.Cserébe viszont az XM eszméletlen stabil még éles kanyarokban is,hála az elektronikusan szabályozott rugózásnak.(Inkább itt legyen computer,mint a motoron)
Végül csak annyit,ha valaki hajlandó kicsit törődni a kocsijával,nagyon jó vétel egy ilyen felsőkategóriás,takarékos,tele extrás nagyautó egy fapados Opel corsa,vagy Suzuki áráért.
Hibalista
- Főtengelyszimmering,kuplung,hidraulika-gömbök töltése
Ide hordtam szervizbe
Citroen Apáti Szakály
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | BX 1.9 TRD | Következő autója? | HA égbeszökik az üzemanyag:Citroen AX 1.4D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
