A csatahajó. Mások szerint cirkáló, esetleg romboló
Szöveges ítélet
Gyanítom, hogy ilyen jó autóm nem lesz többet az életben. Kényelem tökéletes, nem tudtam annyit menni vele soha egy nap alatt, hogy fáradtan száljak ki. Ezt még a Xantiáról sem tudom elmondani. Az Xm soha nem hagyott ott sehol, ha volt is hiba, kisebb helyi reparálás után mindig hazajött. Ez valószínüleg abból adódik, hogy a kocsi létfontosságu dolgai ennél a típusnál még nem voltak agyon bonyolítva az elektronikával. Az egyetlen amit szerettem volna ha tud, az a tempomatt. De azt csak 94 után a 2,5 TD-be építettek tudtommal. Azokban már elektronikus adagoló volt. Az elektronikus adagolókról viszont sikerült azóta jelentős rossz tapasztalatot összeszednem, amikor Görögországban egy 806-os peugeot, amiben szintén 2,1 Td motor volt (tempomattal, bár ennek semmi köze a dologhoz) megált az autópálya szélén. Az adagoló összetört belül, és ebből adódóan a hengerfej és a turbó is elhalálozott. A javítási költséget és a tréler díját inkább ne is firtassuk. Hogyan jön ez ide, hát úgy, hogy a tréler az Xm-et hozta le a 806-os helyett, és az XM haza is húzta az 1200 kg-os lakókocsit, és csak attól kellett egész úton hazafelé rettegnem, hogy a Makedón és a Szerb off-road autópályán a lakókocsi le ne tépje a vonóhorgot. Amikor Szegednél rámentünk a magyar autópályára, akkor nyomtam az Xm-nek egy kövér padlógázt, és ezt Pestig tartottam is lakókocsistul, pedig akkor már több mint 350000 km volt az XM-ben. Még mindig megy az Xm, és amíg lehet meg is próbálom életben tartani.
Hibalista
- Alapjában véve kopó alkatrészek, és minden esetben már jó előre lehetett tudni, hogy az adott alkatrészt cserélni kell, de azért még hónapokat eljárkáltam vele. És ami még hihetetlen, hogy a lágy rugózás ellenére nem esik szét lépten nyomon a futómű, mint azt korábban Peugeotoknál (205,405) tapasztaltam. A motoron a legkomolyabb javítás a hidrotőkék cseréje volt, és 350000 táján egy banális hiba miatt ki kellett venni az egész motort. A váltó rudazatban kopott meg egy faudi gömb, és többször leakadt a rúd a helyéről. Sajna a helyén nem volt hozzáférhető, ezért váltó kiszerelés kellett, de a váltó csak motorral együtt vehető ki. A javítás maga nem volt drága, bár a gyári alkatrész 92000 Ft lett volna, de a faudi gömb leflexelése után egy lyukat fúrva fel lett rá csavarozva egy kb. 20 Ft-os másik faudi gömb. A motor kiszerelés és visszaszerelés persze jelentős munkadíj volt, de ha már így jártam, akkor kicseréltettem rajta néhány szimmeringet, gumigyűrűt, ahol már volt némi szivárgás. Persze némi kisebb elektromos hibák előfordultak még az évek során, de ezek miatt soha nem állt meg az autó, általában érintkezési hibák voltak.
Ide hordtam szervizbe
A márkaszervízekkel elég vegyes tapasztalatom volt, de egyvalamiben mindegyik profi volt, ez pedig a számlázás.
Az utóbbi időben Érdre a Bohusékhoz hordtam, ez bevált.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 250000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 205 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
