Zöld Sárkány
Szöveges ítélet
Tavaly GTK-s lett az előző autóm egy Xsara. Sokat keresgéltem, sok autót megnéztem végül csak a Xantia maradt. Korábban is kerestem már de sose találtam megfelelőt. Egerbe kellett érte menni, de megérte. Benzin-gáz üzemű sötétzöld színű SX felszereltségű gép. Az előző tulaj APEH alkalmazott aki számolni tudott mert belerakatta a gázt, de mást nem nagyon. Egy lúzer hozzá képest egyetemi tanár. A kocsit nagyon elhanyagolta, de azóta már egyre jobb bőrben van. Szerencsére a belseje és az alváza OK. Kezdésként volt egy hidraulika felújítás az összes gömb töltésével, mert persze folyt az LHM és olyan volt a rugózás mint egy Golf-on. Majd kipufogó csere (hátsó és középdob) és első fékbetét csere. Mivel a kézifék az első kerekre hat,valamint ha nem jár a motor nincs fék se, ezért ezeknél a kocsiknál nagyon fontos a kézifék állapota. Persze nekem el volt szakadva a jobb oldali kötelem és s kézifékkar is lötyögött. A klímában rosszul volt berakva a szűrő és a zárófedél is törött volt, ezért az ablakra nem sok levegő jutott. Mivel a kocsit decemberben vettem ez nem kis gondot okozott, éppúgy, mint az ablakmosó csöve ami meg volt törve vagy három helyen, szóval mosófolyadék csak elvétve került a szélvédőre. A kuplungon csak állítani kellett, ekkor vettem észre, hogy a légszűrő csöve a földre néz a szívófej pedig be van esve a klímahűtő mellé. Ja volt klímafeltöltés és ellenőrzés is. A bal első futóműben kopogott valami a talpas is cs-s lett a stabilizátorrúddal együtt. A váltó kicsit nehezen járt, még a gyári olaj volt benne, kb olyan sűrű volt mint a méz és alig folyt ki. Egy kólásüvegbe töltöttem és egy óra múlva majdnem szilárd halmazállapotú lett. Ekkor értettem meg miért van a váltónak menet közben furcsa, zörgő kopogó hangja. A motorolaj még hagyján volt, de a szűrőt alig bírtam leamputálni a blokkról. Láss csodát utána a blokk is csendesebb lett. Vettem még egy sereg apró alkatrészt, mindenféle rögzítőt és csavart, na meg egy új szett 205/60/R15ös (gyári váltóméret) Goodyear Optigrip gumit. Amit az árból lealkudtam azt rá is költöttem plusz egy 100-ast. De megérte az nem kétséges. A kocsi szó szerint napról napra jobb és kényelmesebb. Az eltelt fél év alatt teljesen megszoktam. Nem olyan még amilyennek én szeretném, de egyre közelebb van hozzá. Ez egy francia autó, lelke van és törődni kell vele. Cserébe nagyon kényelmes, gyors és biztonságos. A nagy tömeg miatt nem gyorsulási világbajnok, viszont lendületből nagyon megy, országúti előzésekben remek partner. Most ennyit de lesz még folytatás.
Hibalista
- Nem romlott el rajta semmi, amiket fentebb leírtam és cseréltem tudtam a vételkor is. Nem hagyott ott sehol, kopp-kopp.
Ide hordtam szervizbe
Db. Mátyás Király u. Magánember, de aranykezű.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Az apróságokat magam javítom, csak a komolyabb dolgokkal megyek szervizbe.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 162000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | passz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
