A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xantia (1993-2001)

Xantia 2.0 HDi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Xintia a francia szerető

Szöveges ítélet

Az autót egy Golf III után vettem, annak az árából. A Golf teljesen jó autó volt kicsi csomagtartóval, kellett egy kombi. Itt jött a képbe a Xantia X2 HDi 109 lóval (valahol 108 másutt meg 110!?!?)
Szóval az első Citröenem egy Sötétszürke Xantia lett. Kívül és belül pici szépséghibákkal, de jó állapotban.

Milyen az autó? A válasz egyszerű: FRANCIA =majdnem jó!

Kinyitod az ajtót, azt az ajtót ami meglepő módon nagyon könnyű. Beszállsz a kényelmes fotelbe. Bezárod az ajtót és jön a meglepetés: Wartburg, budi vagy mi a sz*r? (ilyet és régen hallottál már!) Ülsz a francia fotelban és beállítod az elektromos motorokkal. Tiszta luxus! Aztán rádöbbensz a valóságra: az ülés nem megy elég mélyre. Ha a lábadnak kényelmes távolságra állítod a kezed nem éri el az állítható kormányt. Marad a majom a köszörűn póz. Tiszta Zsiguli "filing"! Most megpróbálod beállítani a kormányt, ha már állítható: ismét döbbenet, sehogyan sem lesz jó. De legalább jó fogni és ha kell a nyakadba húzott lábaddal is tudsz vezetni. Oké indulj! Kulcs be, egy gyors izzítás és a 2.0Hdi rögtön beindul 335e km-el is. És simán duruzsol, ahogyan kell, pedig bontatlan.
Jár a motor te pedig utazó állásba állítod a futóművet, ne hasaljon már szegény autó. Aztán mi történik? Egy ideig semmi. Majd mikor észreveszi a technika, hogy te már kiválasztottad a magasságot, akkor hirtelen felemeli először a fenekét (Jó nagy kuffer) majd az elejét. Indulhatsz. Aztán forgatnád a kormányt. Az erek kidagadnak a karjaidban és sikerül elfordítanod a középállásban (minden ősztől tavaszig) szoruló kormányt. Aztán jön a következő meglepetés: úgy tolja az elejét, hogy szinte érzed ahogy a gumidarabkák lekopnak a futófelületről. Kb úgy fordul "szűken", mint egy Renault Master (Opel Movano) ja bocs, az is francia. Inkább ne akarj szlalomozni! Egyenesen szépen hasítasz nyomkodod a multikormány gombjait, keresel valami jó rádiócsatornát, mert a Cd-tárat elfelejtetted feltölteni kazettát meg nem láttál már vagy 15 éve. A rádióvétel, meg olyan, mint az irányjelő: most jó, most nem :)))
Kiérsz az Autobahnra, a viz 80 és 90 fok között, az olaj 90 fölött egy picivel ígyhát elkezded tolni neki. 100-130-150-170 Királyság! Az autópálya dilatációs hézagait észre sem veszed, jó ez a hidrós futómű valamire, csak ne lenne ennyire zajos! Aztán lejössz a pályáról a kedvenc hegyi kanyargós utadra, aktiválod a sport módot a műszerfalon a kormánytól jobbra és nekiindulsz a kanyaroknak. A 3. vagy a 4. kanyar után vágysz vissza az autópályára. Aktív futómű ide vagy oda ezzel csak egyenesen lehet normálisan közlekedni. De ha már itt vagy végig mész a kedvenc utadon hiszen fejből ismered az egészet. Bár ne tennéd! Először az ABS visszajelző gyullad ki, majd a légzsák visszajelző. Az út felénél fogy a fék, bűzlesz, mint fékpofafelújjító műhely. Közben pedig könyörögsz egy normális autó ülésért ehelyett a fotel helyett. Hazaérsz és bevágod magad mögött az ajtót, a kulcsot legszívesebben elhajítanád...
Ez van ha az ember ki akarja próbálni a francia életérzést.

Én azt mondom a 80-as vége felé illetve a 90-es évek legelején még jó lett volna ez az autó. Látszik, hogy nem a mérnökök hibája ez az egész. Ők mindent megtettek, terveztek egy jó autót, de a jó autót túl drága gyártani. A PSA meg jó régen nagy kakiban lubickol ezért csökkenteni kellett a gyártási költségeket és így lett csak egy "majdnem jó" autó.

Nekem nagyon sok autóm volt ezidáig, nagyon sok kilóméter van a hátam mögött de eddig ez a legnagyobb csalódás.
Nem, nem rossz autót fogtam ki, ez ilyen. Azért vettem, mert nem volt még eddig Citröenem. A feleségemnek volt már Pug 106-a. Az elektronikai szellemek kiűzése után egy frankó autó volt. Ezért többet vártam a PSA konszern innovatívabb márkájától. Nem értem miért nem raktak bele teleszkópos motorháztetőt, ha mát ilyen gyakran kell nyitogatni!

Igazából az elmúlt időszakban nem volt még rossz, de soha sem tökéletes. Ami jó egy magamfajta autóbuzinak. Van mivel bibelődni. pl. ott van ellenpéldaként az asszony 3-as Bmw-je: a mosáson kívül nem igazán kell vele foglalkozni. Részben ezért kellett a 3-as Golfnak is mennie.

Összegezve: ha nem félsz a kezed összeolajozni és van időd és készséged az autót magad javítani akkor vehetsz egy Xantiát! De ha nyugodtan akarsz aludni akkor egy Avensis vagy Mazda 6 kombi, "oszt jócakát"!!!

Hibalista

- -Bal hátsó ajtó komplett vezetékelése(semmi sem működik) - -Jobb hátsó ajtó hangszóró vezetékek törése. - -Légzsák visszajelző mindig hibát jelez, pedig minden OK! - -Néha vízes úton az ABS "lámpa" is világít. - -Középállásban szoruló kormány

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2000
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 335000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf III Következő autója? talán Sonata
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xantia 1993

További ítéletek (97 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)