Sz@r francia? Miről beszélsz?
Szöveges ítélet
Némi anyagi leépülés után autó kellett, de nagyon. Megvolt a max. ár (600.000 Ft), és a minimális igények (5 ajtós, vagy kombi, klíma, elektromos bizbaszok, min.1,6-os benzines motor, kényelem, nagy utas-és csomagtér).
A hasznaltauto.hu-ra fellépve hamar leszűkült a kör néhány típusra, a Népítéleteket végigolvasgatva még jobban. Aztán a maradék 3 azaz három autótípusból kiválasztottuk: Citroen Xantia lesz a befutó (mivel mindig vágytam egy Citroenre, de sohasem mertem venni; bennem is élnek azért a szokásos magyaros előítéletek) Aztán megvettük Cicát (az asszony hívja így, valszeg nem azért mert utálja az autót), és nagyon bejött. Kényelmes, persze, de azt feltételeztük is róla; azt viszont nem, hogy a kb. egy év alatt beletekert 30.000 km során csak a szokásos kopó alkatrészeket kell cserélni rajta, dacára a sok városi (Bp.) használatnak, külföldi utaknak, autópályás száguldozásnak.
Ami tetszik: plüssfotelek, hátul is nagy lábtér, tekintélyes orr (legalábbis le tudja törölni a belső sávot :)), tök jó, pontos váltó, erős fűtés, jó kidolgozás (a mai napig nem zörög az utastér kockakövön sem) jó útfekvés. A rugózásról nem hiszem, hogy újat tudnék mondani. Mindig meglepődök, amikor a szokásos útvonalaimon egy hagyományos autóval visznek végig - jé, itt ennyire sz@r az út? Az állítható hasmagasság jól jön a bányatavas földutas kirándulásoknál ill. a városi padkára parkolásnál. A tolvajok nem lopják, a rendőröket nem irritálja. Még egy pozitívum eszembe jutott: nincs rozsda. Sehol!!!
Van olyan is, ami viszont nem tetszik: az 1,8-as, 8 szelepes motor nagyon öregurasan gyorsul, viszont elég lelkesen fogyaszt (városban kb.10 liter télen, nyáron klímával ugyanennyi). Légzsáknak, ABS-nek az én autómban nyoma sincs, illetve elég kevés a pakolóhely az utastérben, és amiért nagyon haragszom: nincs könyöklő,csak hátul. Ezek szerintem már 1994-ben is alapdolgok voltak (lettek volna) egy középkategóriás autóban.
Azt javaslom, aki ilyen autót szeretne, ne legyen rest alaposan és körültekintően választani; javasolnám a külföldről frissen behozott autót (én is ilyet vettem), amit még nem gányoltak hozzá nem értő sufniszerelők, vagy hozzá nem értő szakszervízek. Ja, egyébként most voltam az autóval zöldkártyán és műszakin, ahol lazán átlibbent a vizsgán mindenféle bunda nélkül (csak jelzem az autó 14 éves).
Itt a vége, fuss el véle. Aki nem hiszi, járjon utána, vagy vegyen egy Astrát vagy egy Swiftet ugyanennyiért, utazzon le vele 4-500 kilómétert, aztán tegye meg ugyanezt egy Xantiával. Aztán üljön le egyedül egy sötét sarokban és gondolja át az életét.
Hibalista
- Kipufogódob (mindkettő egyszerre) elrohadt
- 1 db első helyzetjelző izzó kiégett
- Hátsó kerékcsapágy (egybeszerelt, jó drága) zúgott
-
-
Ide hordtam szervizbe
Vidéki maszek szerelő, az egész család hozzá hordja az autókat
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Marea | Következő autója? | C5-bár jól lehúzzák a Népítéletben :( |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
