A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xantia (1993-2001)

Xantia 1,9 TD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olyan mint én, vannak vele gondok, de csak szeretn

Szöveges ítélet

Bertone stúdió? Igen, ?k álmodták meg az alakját, és mit mondjak? Eltalálták. Bár nem annyira különleges mint a CX, nem annyira fjúcs?rös (jöv?beli:) ) mint az XM, de szerintem az elegancia és a sportosság tökéletes összhangban egyesült eme remek testben. Belseje egy kicsit komor, fekete mindenhol, de a felhasznált anyagok min?sége meglep?en jó. Egy két kemény m?anyag felületet leszámítva mindenhol puha. Plüss ülések kifogástalanok, nagyon kényelmesek (950km mindenféle fájdalom nélkül). 175centimmel és 100kilómmal el?l tökéletesen elférek, és magam mögé is simán beülök úgy, hogy a térdem és az ülés között van még 10cm!!! Üröm az örömben, hogy a hátsó fejtér kicsit kevés, de a könyökl? lehajtásával már-már úriasan lehet hátul terpeszkedni. Csomagtartója 480literes ami nem kevés, és az üléseket 60/40arányban dönthetjük le (sajnos a hátsó fejtámlák kivételével), így már akár aludhatnék is benne:) Találhatunk a csomagtartóban rögzít?füleket, gumipántokat amik jól odafogják az elakadásjelz? 3szöget és a medicina-pakkot:). Gyári extrák: állítható magasságú szervókormány, motoros ablakok el?l, ABS (el?l bels? h?tés? tárcsa, hátul tárcsa-ha m?ködik a rendszer akkor kifejeled a szélvéd?t), hidraulikus felfüggesztés! Jó megoldásnak tartom, hogy a rádió el?készítéssel választott modellekhez egy takaró ajtót mellékeltek, így a kiváncsi szemek el?l mindig elrejthetem a "hájtek" olcsó fejegységet, ha lusta lennék leszedni az el?lapot:). Apropó valóban egy alap cd-s JVC van benne (kb. 25000 új áron) el?l az els? ajtókban Jensen mélynyomók+hangváltóval csipogók a m?szerfal tetején (volt gyári helye, 2 perc alatt beraktuk) (kb.9000Ft volt) hátul meg a kalaptartóban 2 180W-os alap Kenwood (használtan 5000ért) és mégis úgy szól, hogy ihajjj. Na nem azt mondom, hogy le tucc-tuccolja a festéket a kasztniról (f?leg, hogy rockzenét hallgatok:) ), de annyira eltalált az autó bels? akusztikája, hogy hihetetlen olcsón nagyon szépen szóló zenemasinát varázsolhatunk bel?le (ezt az egészet csak azért kellett leírnom mert nagyon meglepett, és mert muszáj volt kicserélni amit vásárláskor benne hagytak: kb. 20éves Panasonic kazis fej és két papírhangszóró:) ).
Voltak vele bosszantó apró hibák, de sosem hagyott cserben. Rozsda nem ismer?s a karosszérián, bár egyéb hibák azért vannak rajta (valószinüleg az el?z? svájci tulajdonos Úr kicsit vak lehetett, mert ennyi apró karosszériahibát más autón nem látni:), f?leg a zár környéki kis mélyedések érdekesek, mintha nem talált volna bele a zárba a kulccsal, vicces:) ). 90 lóerejével és 200Nm nyomatékával meggy?z?en mozgatja 1.2 tonnás testét(4 ember, tele csomaggal épphogy megéz?dik 1 emberhez képest, utazónak elbírja a 160km/h-t). Nem egyszer álva hagytam már egy-két fiatalabb dízel közvetlen befecskendezéses német preztizs márkát vele:). Fogyasztása érthetetlen, városban sehogy sem megy 7.5 f?lé, pedig akkor már nagyon haladok. Autópályán 5.5 és ez egy 1300kg-os autótól 2.generációs TD motorral (nulla elektronika), na ezért lehet szeretni. A magyar utakon nyöszörög a bels? tér de egy 10 éves autótól szerintem nem meglep?. A kátyukat is elég jól bírja de egy 50x40x10cm-es kráter (ezt mondtam a rend?r diszpécsernek is a telefonban:) ) azért már kicsinálta a gömbfejeket. A hidraulikával is meg vagyok elégedve (azért nem olyan már mint a régiek, nem ringat bálnaként, és megérezni a rossz utat is, ellenben hihetetlenül jól kapaszkodik az útba és iszonyatosan stabil) bár egy kis szivárgás néha el?fordul. Nagyon jó megoldásnak tartom a szervízállást, így könnyebb aprobb dolgokat csinálgatni az alján. A legalsó állásba még nem tettem tartósan mert valaki azt mondja autópályához jó (érdekes akkor olyan mintha gokarttal mennék) valaki meg azt hogy álló helyzetben így lehet pihentetni a gázrugókat (inkább ennek hiszek, de nem használom).
Rossz tulajdonság: a kézifék az els? tárcsákat fogja, pedig jól jönne téli utazáskor vészhelyzeteknél ha a hátsót fogná (érthetetlen, de talán azzal magyarázható, hogy a Citroen mérnökei mindig arra törekedtek, hogy autóik mások legyenek).
Megbízható (relatív), a lényeg, hogy meghálálja a tör?dést és odafigyelést. A hibák nem mindennaposak, de nem is meglep?ek. Elég nagy terhelésnek van kitéve az autó, rengeteget járunk vele, hetente kb. 1500km-t megy a f?városban. Szóval ha összevetnénk egy új autó kötelez? szervízelésével eme 10 éves vas költségeit, nem nagy lenne a különbség (vagy lehet szar vagyok matekból:) ).
Jó nagy, jól megy, keveset fogyaszt, és mindig van mit "lego"-zni rajta:) ami nem bosszant, csak mulattat:) szeretem:).

Hibalista

- Világítás, gömfejek (kb.10000/db) (kátyú miatt), h?t? (25000), kuplung tárcsa meg a hozzávalók (90000 szereléssel), ülés heggesztés (villanyáram fogyasztás az aparáthoz:) ) (eltört a 90kg-om alatt:), elszakadt egyszer a kuplung és a gázbovden (kb. 4000), a középkonzol világítása megszünt (már így vettük), a turbó gumicsöve kettészakadt (8000). Motortartó gumibakok cseréje. Hidraulika gömbök gáztöltése (ez kb. olyan mint a kötelez? vezérm?szíj csere). ABS jeladó. Nomeg a kötelez? olajcsere 1000ft/l (jó kapcsolatok). Tegyük hozzá hogy sok hiba köszönhet? volt egy els?bbséget meg nem adó Puntósnak aki lebontotta az elejét->ebb?l kifolyólag kés?bb alakultak ki az ilyen gondok pl mint a turbó gumicsöve, a h?t? meg amit elért az a nyomorult Fiat:) (na nem a márkát szidom, hanem a sof?rjét:) ).
- Új észrevételek: megszünt a hátsó fék. Érthetetlen, valami apró hiba az oka, de még nem fejtettük meg. Sejtésünk szerint a hátsó ABS jeladó ami el?fordult már Xantiás barátomnál is (nincs id? a szerelésre, szóval a szerelésig nagyobb a fékút). Az alsó motortartó gumibak megadta magát (ez sajna nem ismeretlen, nem bírta a rászkódást, túl sokat járok a város rossz útjain).
- Ha az eszembe jut még valami megírom.

Ide hordtam szervizbe

Diesel-specialista 1000mester Apósom:). Mivel családban marad így barátilag dolgozik, és ezt nagyon köszönöm neki. De ért a dolgához az biztos.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Egy citroen szakért?. Elkéri az árát a javításnak, de amit egyszer megcsinál az meg van csinálva.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Nemtudom... talán Xantia csak fiatalabb
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xantia 1993

További ítéletek (97 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)