A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xantia (1993-2001)

Xantia 2.0 HDI 110LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagy, fekete és keveset fogyaszt

Szöveges ítélet

Nem tudtam megszeretni eddig.

Korábban volt egy 1.8i Image Xantiám, azt imádtam. Ez elvileg erősebb, de 200 kilóval nehezebb, ezért gyorsuláskor mégis lomhább. Kombi, több mindent lehet pakolni bele, de hátsó csomagtérhálót nem sikerült szereznem. 7 évesen márkaszerviz/kereskedés nem tart ilyen alkatrészt. Ezért nem pakolható plafonig. Nem érek rá hajkurászni.
Előző Xantia hibátlan volt (egy-két apróságot leszámítva), ennek van pár bosszantó hibája amikkel együtt kell élnem: jobb hátsó ajtózár egy nyitás/csukás után leblokkol, centrálzár reszeteli (eddig 2x volt javítva, pár hétig jó majd elromlik).
100 km/h sebesség felett cicereg valami a B oszlopban a fülem mellett, ez nagyon zavaró. Szét lett szedve minden a környéken, nincs ott semmi. Ezért zenét hallgatni nem élvezet autópályán, csak nagy hangerővel. Vettem ezért új hangszórókat és egy 250 W-os mélynyomót, ez már elnyomja a cicergést, csak a fülem fájul meg egy idő után. A kaszni saját rezgésén megszólaló basszusok csúnyán beremegtetik az egész tetőt. Ezért bizonyos zeneszámok nem hallgathatók.
Ablakmosó szerkezet úgy sz@r ahogy van. Lehet állítgatni a spriccelőt, de nem oda, nem annyit spriccel amennyit kell és utána túl sokáig töröl. Középen rossz helyen van a két törlő átfedése, ott lecsorog a víz ha lassan haladok. Bal oldalt az A oszlopnál pedig óriási holtsávot hagy. Esőérzékelő viszont jól használható, kivéve ha alig esik.
Ülés párnázat ki fog szakadni hamarosan.
Padlószőnyeg rendszeresen előrecsúszik, időnként vissza kell ráncigálni. Igaz, ez gond volt az összes eddigi autómban :)
Kesztyűtartó nevetségesen kicsi, pakolóhely nagyon kevés.

De jót is írhatok: a HDI motor nyomatékos, 1750-es fordulatszámtól kitűnően húz, országúton, autópályán élvezet menni vele. Csendesnek is mondható, keveset fogyaszt. 5 litert is sikerült elérnem, de a max. is 6,5. Másfél tonnás kombitól ez kitűnő érték. Lámpái határozottan jobbak mint az előző Xantiáé. Összességében jó autó, vérbeli Xantia, a hibáival együtt.

Frissítés:
Meglett a csomagtér háló, a Vaterán találtam. Kitűnően működik a gép, nincsenek újabb hibák...

Újabb Frissítés: eltelt még 3 év, kezdem megszeretni. Most van benne 275 000 km. Ide leírhatom, ez nem az autóexpressz. Biztosan nem fog kelleni senkinek ennyi km-el, hát úgy is tartom karban hogy ez nálam marad örökre. Az elmúlt években felmerült hibák apróságok, még mindig gyári: kipufogó (!), kuplung, motor. Kipufogót azért nem cserélem még, mert egyrészt jó, másrészt tudom, hogy ilyen csendes kipufogóm sose lesz többé - előző Xantiás tapasztalat.

Hibalista

- Elromlottak: - - 8 gömbből 6 rossz volt mikor vettem. Bekerült 5 új és 1-et felújíttattam (leülésgátló) - - légtömegmérő. 1 hónapig vacakolt, időnként elfogyott a teljesítmény. Félrevezető hibakód miatt csak 3-adik nekifutásra lett meg. - - jobb hátsó zár. Rossz volt mikor vettem, azóta 2x javítva, ebből 1x márkaszervizben. Most is rossz. - - ékszíj feszítő görgők elkezdtek visítani, csere - - CD-s rádió (gyári Clarion): mikor vettem még jó volt, heteken belül CD elromlott. Fejegységet cseréltem. (ismerős ezermester kipucolta a CD játszót, azóta egy Suzukiban szuperál :) ) - - További hibák (frissítés óta): - - jobb első ablakemelő; záporesőben lent maradt, bontott nem volt, kisebb vagyonért kaptam gyárit - - kormány kardán összekötő: tipikus Xantia betegség, előző Xantiával is ez lett, szépen elnehezedik a kormány, birkózni kell vele. Csak gyárit érdemes beletenni. - - ablaktörlő spricnik; filléres tétel - - váltó bowden (hidraulikus kuplung, de van egy kis bowden is) - - hátsó ablaktörlő: beállt, egy telet átvészeltem így, egy kitűnő szerelő szétszedte és megjavította (mechanikus hiba, a javíthatatlan házat kell felnyitni, majd csavarosan összeszerelni) - - fogyó kopó alkatrészek: első gömbfejek, kutyacsontok, féktárcsák, vezérműszíj, sok-sok motorolaj, szűrők - - ennyi, nem több!

Ide hordtam szervizbe

Bázis (Rimaszombati út)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

M5 center (csak végszükség esetén)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 158000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 117
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Xantia i.8i Image Következő autója? Talán C5 3 generáció
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xantia 1993

További ítéletek (97 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)