Mindig csöpög vagy folyik
Szöveges ítélet
Szeretem mert kényelmes és keveset fogyaszt. Ráadásul jól megy. Csendes belsőtér, nem zörög nem lötyög. Csendes megbízható és gazdaságos motor. Szép külső és belsőtér.Tuti jó anyagokat használtak a belsőtér kialakításánál. Leszámítva egy-két apróságot. De ez tényleg elenyésző.
És most jön a feketeleves. A hidraulika rendszeresen tönkremegy, folyik csöpög, bent a lámpa valamiért mindíg világít.Ha leparkoltam és kinyitottam az ajtót járó motornál valamiért leeresztette a hátulját. Nem lett javítva. A Citroen szerelő is csak vakarta a fejét. Télen nagy hidegben magasabb motorfordulatnál néha megszűnik a szervóhatás.Valaki itt azt írta,hogy nem kell félni tőle ez nem citroen bx. Hát nem, ez annál sokkal több. Mégtöbb szelep, meg több elektronika, még több baj. Alkatrész a hidraulikához utángyártott nincs, vagyis csak egy-két pici cső. De az is egy rakás lócitrom. A gyári jó, de egy kisebb vagyon. Nagyjából ennyi. Vettem volna inkább egy peugeot-ot. Citroen bx 1.9 d sokkal jobb, de peugeot 405 19d vagy td méginkább. Következő kocsim egy fiat brava 1,2- es lesz. Mielőttt megszólnának, hogy olaszt veszek, autószerelő vagyok és 6 éve foglalkozom fiatokkal. Egy picit talán értek hozzá, ráadásul jobbra nem telik. Öreg dieselt pedig nem akarok. Szeretem a szakmám, de annyira nem,hogy szabadidőmben a sajátomat bütyköljem.Elég volt a xantiát.
Hibalista
- Klímakompresszor, központi nyomásszabályzó,hátsó lengőkarcsapágy, futómű kopó alkatrészek, (összes gombfej és szillent blokk.) Első féknyereg, fűtes konzol, motorbakok, kuplung, gázolajszűrőház, automata ékszíjfeszítő,főtengelyszimering,szelepfedéltömítés,jobb oldali féltengelycsapágy,ablakmosóspricniféktárcsák, betétek .Ja,és a hidraulika minden része.Csövek, szelepek, stb.Árakat nem tudok, a kopó alkatrészek, tömítések gömbfejek, fék, nem túl drága, kivétel a kuplung. A jó minőségű 40-60 ezer forint között mozog. Lehet 15ezerért is kapni, de az olyan is. Ne feledjük, ezek a dolgok leginkább az autó kora és a futott kilóméter miatt kellett javítani. 230000 km- el adtam el. Aki mégis ilyet vesz, ne csodálkozzon. Már egyik sem fiatal. Mivel Dieselről van szó,mindegyikben sok a kilóméter. Csak 150 ezret futott, mondja a kereskedő,vagy írja a hírdető. Ja persze! Dieselt azért vesznek mert sokat mennek vele és jó kocsit soha nem adnak el.
Ide hordtam szervizbe
Magam szervízeltem, a hidraulikát kivéve. Abban segítségre volt szükságem. A csöveket én is megtudtam csinálni,de a komolyabb rejtélyes hibák feltárása nem ment egyedül.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | bx | Következő autója? | Hát nem francia. Fiat brava 1.2 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
