Megbízható, tágas, kényelmes.
Szöveges ítélet
Az autómat Ausztriában vásároltam 250Euroért, gyakorlatilag lomiztam.
Hidraulika hibával hirdették, ami helytálló volt, a hátramenő fékcső lyukas volt gyakorlatilag minden fékpedál lenyomásnál 2-3 deci LHM ment a földre.
Könnyen gyorsan javítható hibák jellemezték a vizsgára való felkészítés közben. Eddig végtelenül elégedett vagyok vele, mind kényelem mind fogyasztás, mind szerelhetőség szempontjából.
Az autó végül regadóval,trélerezéssel, mindennel (ebbe az utolsó fénymásolás költsége is beletartozik) 550000Ft-ban állt meg. Alkatrészek viszonylag olcsók, és könnyen javítható a rémisztgetések ellenére.
Érdemes még tisztában lenni azzal hogy 2 fajta közös nyomócsöves diesel motorral szerelték 66KW (RHY) és 90KW(RHZ). A két motor sok mindenben stimmel, de a leglényegesebb különbség hogy RHZ tartalmaz intercoolert és változó geometriás turbót. Terveim szerint még 3,5 évig tartom meg, akkor cseréljük C5re.
Az autót napi szinten, sokat használjuk, négy éve van meg, 111000Km-t tettünk meg vele és nem hagyott soha cserben.
Egy tank gázolajal (~65l)850-1100Km-t lehet megtenni, pályán 120 felett ugrásszerűen nő a fogyasztása.
Hibalista
- - Hidraulika hibával vettem Ausztriában, egy csőszakasz ki volt rohadva peremező hollandi 2 óra és 3000Ft Saját kezűleg javítva. - - Hátsó trapéz szilent csere (bal+jobb) 7000Ft kb 3 óra meló - - Tengelykapcsoló szett csere (Köszönhetően előző női tulajnak motor jó, kuplung nincs :) ) 110000Ft ezt kb feléből lehetett volna házon belül megoldani, de időmből nem tellett. - - Műszerfal világitás rizsszem izzói kb 1000Ft, és 3 óra meló. - - Váltó rudazat csere 7500Ft (3 rúd) megoldva saját kezűleg 40 Perc meló. - - ABS jeladó, egy első egy hátsó 5000/Db 1 óra meló - - Toronysziletek cseréje (bal+jobb ~50000Ft itthoni munkával) Típushiba, kritikusan fontos odafigyelni rá! - - Klíma hűtő 35k (15k a hűtő, és 20k vot a lefejtés, töltés+gázpótlás.Magamnak cseréltem) - - LHM szivattyú felújítása (gumik szimmeringek elöregedtek kb 10k és 4 szabad óra) - - lengőkar szilentek, gömbfejek (fogynak folyamatosan, rosszak az utak) - - füstölt, Porlasztócsúcs sor csere (203eFt@MPDiesel. Lehúztak mint a sz@ros gatyát? Nem, csak ez ennyibe kerül egy szakműhelyben 4 felújított bosch befecskendező beépítéssel. - Utólag bánom hogy nem szedtem ki vittem el beméretni, és vettem volna bontottan a szükséges mennyiséget, kb a negyedébe került volna... ) - - ABS Jeladó megint - - Akku csere, (állófűtés megette) - - hosszbordás szíj, támasztó és automata feszítő csere, generátor szabadonfutó beépítése (eredetileg fix volt) 23200Ft volt a pakk. - - első féktárcsák, fékpofák cseréje, bal eslő nyereg felújítása, porvédő szakat volt. 32600Ft - - féltengely gumiharangok (duraboot kb 10k volt 2 db a szerelő szerszámmal) - - olajat nem fogyaszt, viszont a turbónak kezd keserves hangja lenni. kb még 30000 km-t saccolok neki
Ide hordtam szervizbe
Magamnak javítom.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 256000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 111000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat (1988) | Következő autója? | C5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
