A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xantia (1993-2001)

Xantia 3,0 V6 24V Exclusive automata  

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Izmos francia lotyó.

Szöveges ítélet

12 éves korában vettem, másfél éve állt egy kereskedésben. Gépész lévén nem riadok vissza egy felújítási folyamat szervezésétől, tetszett is, aztán hazajött velem. A vételárát ráköltöttem kb fél év alatt.
Az eddigi javítások után:
Az vezetőülés még rongyolódik, de a belsőtér többi eleme teljesen hibátlan.
A motor kialakítása révén nagyon kellemesen és szabályosan jár. hangtalan alapjárat.
Az ülés kényelmes, de a lényeg, hogy mindkét térdemek van helye, nem nyomja semmi a könyökömet. Ez egy pl. superb típusú autónál nem mondható el! Ebben tudsz akár tornázni is.
Az út jól belátható. A méretéhez képest könnyen manőverezhető. Hátul ülni is kényelmes. Fűtés - hűtés elöl jó, hátul meg nem tudom. A páramentesítés nagyon hatékony. A kezelőszervek egy része(hátsó ablakemelő, ülésállító kapcsolók) nagyon nagyon buta helyen vannak, de az összes többi frappáns egyszerűséggel, és kellemesen kezelhető helyen van.
Alacsony sebességnél az a híres hidropneumatikus felfüggesztés nem sokat jelent, de ha elindulsz rendesen akkor kimondottan kellemessé válik.
A szélzaj 130 felett elég jól erősödik, persze úgy sem megyünk gyorsabban egy kétszázlovas autóval ugye? Szóval 200-nál fütyül, és remegnek a tükrök. Gyári gumimérettel kicsit alulkormányzott. Dűlőúton recseg ropog az egész.
Minden hosszabb utazásnál van valami furcsa zaj egy két alkalommal rövid ideig, ami eddig még nem volt, és többet nem is lesz. Ez néha aggasztó.
A klíma használatakor a kihűlő műanyag néha-néha pattan egyet. A korábban szereléskor leszerelt belső burkoló elemek szeretnek újra és újra meglazulni. A lámpák jól világítanak olcsó izzókkal is. Indítózás után várni kell több másodpercet, hogy a hidraulikában a nyomás felépüljön, szóval menekülni nem lehetne vele. Beszállni vagy kiszállni hosszú lábak miatt hátratolt üléseknél nem kényelmes.

Na de: beindítod, kivárod, raksz egy D-t és ráteszed a gázra a lábad, de csak a cipőd élével, vagy egy szakadt papucsban, vagy anélkül, és megindul.
Már-már dízeles mormogással mész a birkák mögött, és ha van lehetőséged elhúzni mellettük akkor érzed igazán jól magad ebben a francia fosban. Mikor a hat henger 3500-ról felpörög 5500-ig akkor az utasaidban megáll az emésztés, hirtelen abbahagyják a csacsogást, és meglepve veszik észre, hogy "jéé, már 180-al megyünk?" te meg vigyorogsz, és füleled a motor örömteli, erőteljes, mégis könnyed morgását, mindezt 4 személlyel és dugig rakott csomagtartóval. (Ekkor rengeteg benzin megy ám a levesbe!!)

Autópályán 230 km/h tempónál az utastérben semmi félelmeteset nem érzel, csak nézed a tájat.
Na ezekért éri meg ez a pénznyelő!
Legalább az élmény az enyém, vagy már ez se legyen?

Hibalista

- Mivel a gépet felújításta váró állapotban másfél éve passzivált állapotban vásároltam, és én az eddigi 6000km alatt nem rontottam el rajta semmit,ezért a felújításról regélek, az árak csak nagyságrendileg hogy meg tudd ítélni belevágnál-e egy ilyen kalandba (minden javítás után egyre jobb kocsiban ülni azért jó érzés, ez a részletfizetés egyik nyakatekert változata.) Szóval: - Hűtő: 60.000 (autómata váltót is hűti) - Akkumulátor 20.000 - Elektronika javítások utastérben és a műszerfalban 26 db izzó cseréje, új akkusarúk, önindító felújítás (behúzó, és bronzkefe), döglött riasztó ami szívta az akksit, és a döglött meghekkelt rádió ami szintén szívta az akksit, klímakarbantartás, ablakemelő komfortmodul kiiktatása (ami miatt nem működtek a bal oldali ablakok) kontakthibamentesítés, és bizonytalanul működő ajtózár, első ablaktörlők összesen 60.000 - szétlazult kormányszerkezet javítása, hosszbordás szíj csere,Kiegyenlítő tartály hegesztése, termosztátcsere, futóműszilentek cseréje, új fékbetétek, futóműállítás, gömbtöltés, hidraulika pumpa csere felújítottra, központi szelep karbantartás: 134.000 - Vezérműszíj csere csak a biztonság kedvéért, mert még jó volt csak sokat állt és féltem: 22.000 (egy kompett szett 100 EFt-től indul) - Hátsó lengőkarcsapágynak nevezett alkatrész (negatív kerékdőlés okozója) kb 10.000 körül - Olajcsere az autómata váltóban: olaj: ~13.000Ft csakis a belevaló (6 liter) - + munkadíj: 10.000 - Olajcsere a motorban: Én C Edge 5W30-at adtam meg neki szintén 6 litert meg kell venni(5,3 liter megy a motorba,meg legyen mit utántölteni) a cserét csináld magad módon végeztük, leeresztő csavar tömítés legyen cserélve mert megszopat! Ja 5 ezer kilóméter alatt utána kellett tölteni a megmaradt 7 decit, ez azért elég jó! - LHM (hidraulika folyadék) csere az kb 10.000, ha nagyon jót akarsz bele akkor van 16.000 is. (4 liter szükséges) - Egy szett gumi nyárra: 88.000 hozzá használt C5 alufelnik: 45.000 - Közép és hátsódob Janóéknál: 50.000 - - Ennyi jut eszembe, és még fojtatni fogom, ahogy az anyagiak engedik. - (nem vagyok normális)

Ide hordtam szervizbe

Harc Kocsi 2000 (Harc)A kért dolgokat megcsinálták, nyilván nekik sem megy minden, de a futóművel és a kormánnyal csodát műveltek. Annyit hozzáteszek, hogy én nem cseszegetem a szerelőket, és ott hagyom a kocsit akár egy hétre is, hogy amikor jó alkotókedvükben vannak akkor foglalkozzanak vele. Árak megfelelnek.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Nagy Autóvillamosság (Szekszárd)Nos nem a legolcsóbb, de úgy gondolom, hogy a hibalistám sem volt rövid, és azt azért tudni kell hogy elektromos hibát felderíteni nem gyerekjáték.Sokan szopatják magukat a garázscégekkel, de itt van műszer, és alkatrész is.Mindenre volt megoldás, ami azóta hibátlan. Hozzáteszem megint: akár több napra is otthagyom a kocsit, nem kell kapkodni!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 164000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Corsa B 1,2 Következő autója? C6 V6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xantia 1993

További ítéletek (97 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)