A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xantia (1993-2001)

Xantia 2.0i 8V VSX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hüséges társ, némi törödésért cserébe

Szöveges ítélet

Eddig ez a legfiatalabb autóm...:) kb. a 30-adik. ´63-as, ´69-es, 72-es, és így tovább... Már nincs időm, és kedvem bütykölni :-( és nincs garázsom sem. Ezt a citrit szeretem, eddig na´on bevált. Sok jópofa ötlet van benne, és (Nekem) tetszik belül is. (fél)Automata klima, plüs ülések... Nagyon jól szól a gyári zene 6 hangszóróval. Legjobban a motor nyomatékosságát(8V) csípem. Kettesböl indulva is ott hagyom a sort, mert megspórolok egy váltást... Elég jó állapotban vettem, de nem szép fényezéssel, ami azóta tovább romlott. Viszonylag jó áron sikerült megvenni. Itthon helyezték üzembe, márkeszervízbe hordták, megkaptam a számlák másolatát is. Mindent megcsináltattak rajta, újak voltak fékek, még meg is gyürüzték 100e km-nél. Gondolom ette az olajat a szelepszárszimeringeknél(elég ezt cserélni), ez állítólag fennáll a típusnál. Eddig nem hagyott cserben, csak egyszer, de akkor a pusztában, az alföldön. Mivel újabban szinte mindent müanyagból készítenek, el is tört a fütöradiátor bekötöcsöve a motortérben, a tüzfalnál. Alighanem v.mikor megfeszíthették motorjavítás közben, és Én ittam meg a levét. Szerencsére tovább tudtam menni,mert megbütyköltem(átkötöttem a radiátort) nem volt gáz, mert nyár volt. Nem kellett a fütés. Nem, nem pisiltem bele, a Nálam lévö ásványvíz ment bele, és kevés vizzel elmentem egy benzikútig, lesz ami lesz, de nem lett:-)
Összel meg megcsináltam. Na nem radiátorcserével, mert ahhoz müszerfal ki... A bekötöcsö meg egy vagyon volt. A kis darab müanyaghoz adtak volna 2X 1 méter gumicsövet is majdnem húszezerért. Ezért ipari Loctite ragasztó, és rézcsö lett a vége, ami azóta is kitart. A futómü nagyon bírja pesti utakat, csak néha kell egy-egy gömbfej, most a vizsgára két lengökarszilent, meg kipufogó javítás. Pedig olykor akkora gödröt sikerült fogni, hogy Nekem fájt...
Van akinek nem volt szerencséje(kevés), de Nekem eddig bevált, minden müködik:-)
Most valami nagy csomagtartósat(Xantia kombi?) kell vennem, egyböl két fövel(fiuk) gyarapodunk...:-))) (ezt annyiban javitom, hogy eddig mindig elég volt a 480 liternyi hely, az ikerkocsi is befért összecsukva+a többi cucc)
A mostani, és újabb használtautóktól ódzkodom. Az újaktól meg főleg, mert annyi rosszat hallok az ismerősöktől is.
A típus esetleges negatív híre mindíg a hozzá nem értésben gyökerezik.... Vásárláskor mindíg típust ismerőt kell vinni!
2010.03. 295500km- nél tartunk csak megy, olykor karbantartás, szervíz, kissebb apróságok. Már fogyogat az olaj, bár szivárog is kicsit. De nincs alatta olajfolt.
Az első tulaj idejében történt kissebb hásó sérülés miatt rohadni kezdett. Gondolom "jól" lekezelték a lemezt belülről.
A klímát tavaly ellenőrizték kutya baja sem volt. Idén is megnézetem a rend kedvéért. Megérdemli.

Hibalista

- A fényezés randa, de a kaszni részben horganyzott, részben müanyag... Cserélve lett az idök folyamán: Stabilátor összekötö, katalizátor, Vízpumpa, feszítö görgök(189e km 2002.11.), kuplung csere(235e km-nél, gyári volt még, 2005.10.), Valeo szettet kapott, rugógömbök a futómüben 4db csere, a többi (4db) még gyári (összesen nyolc van rajta, hydractiv 1-es), gyári rádió kijelzöje(van egy szaki, megjavítja a karakterhibát), fütöradiátor bekötöcsö, müszerfal világítás egy része, vezetőoldali zárbetét, féktárcsa elöl+fékbetétek mindenhol (kopik), ékszijfeszitögörgök+szij, benzinszivattyu, fütöventillátor (felújitva lett, elkopott, a klimásokban nagyon sokat megy ám!) JE ABS jeladó (2007.07.), már a bal első is( 2010. 01.), szelepfedéltömités(gyári, ez fontos!) futómüszilentek, most (2007.09.) vizsgára 1 db BE kormánygömbfej. (2007.12.21.) Maholnap elérjük a 270.000 Km-t! Egyszerűen csak teszi a dolgát. Már elértük a 284.000 km-t, de még mindig csak a rendes kabantartást (szíjcserék, olaj, szűrők) kéri. Ja, most egy új hűtőt is kapott, mert a gyári kezdett szétmállani... Egy kivételével az összes kerékcsapágy cserélve lett. (pesti utak+viz+a kor) - Most a hóban ismét eszembe jutott, hogy csúszós úton ennyire jóindulatúan viselkedő autóm még nem is volt... Tulajdonképpen bolondbiztos.:-) Ja, és az ebben lévő ABS is nagyon jól, és finoman teszi a dolgát! Az autó megáll mint a szög, még hóban is. Persze TÉLIgumival! De a tükröt azért figyelem, mert muszáj...:-) - Fentebb nem említettem, de az elporladt benzinpumpa kollektor (a fotón)egy "gazdasásos" tankolás után keletkezett... A sokat látott szerelő Barátom előtte még nem látott ilyet. Tuti, hogy előzőleg jó volt, mert a benzinszűrőt pár hónappal előtte cseréltük, és mindíg megnézem milyen koszos benya jön belöle. Tiszta volt. A tönkremenetel után pedig vörösréz por jött ki belőle. -vajon mi volt a benzinben???- - És ráadásul Pécsett hagyott cserben az autó. Tréleren jött haza, de megérte volna inkább megjavíttatni ott, de hétvége volt. Nem akartam ott aludni. Köszi "tecsó', nem volt túl gazdaságos... -

Ide hordtam szervizbe

A Barátom segít szerelni, szereti a Citromokat, de minden típust megjavít, és jól, türelmesen. Szerinte az utángyártott alkatrészek közül, csak jó gyártótól, gyári beszállítótól valót szabad venni. Ez sem mindíg igaz, mert sajnos vannak hamisítványok, és az alkatrész kereskedők sem biztos, hogy felismerik, olyan jó a csomagolás... De vissza cserélik. De a munka dupla marad... Néha a gyári inkább megéri. Ráadásul úgy tünik, hogy a Citroennél változtattak az árazáson.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Citroen Pásztor. A márkaszervízben csak a klímát tisztíttatni voltam, mert akció volt. A rendszámkeretet rögtön lecserélték az Övékére... A gyári alkatrész csak ha muszály, az ára szerintem el van túlozva... Ez már nem feltétlen igaz. (2010.04.) Van ami inkább megéri gyáriban.

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 186000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Alfa 75 TD Következő autója? Berlingo, Picasso?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xantia 1993

További ítéletek (97 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)