Hidraulik kivul-belul
Szöveges ítélet
Beleultem es elamultam: ilyen finom rugozas is letezik?! Mint a vizagy! Es meg sebesseget sem kell valtogatni! Ez lesz a jo, vegyuk meg! Ugy is lett. Rogton irany Debrecen, Nyiregyhaza, Kaposvar, Nagykanizsa. Hoppa, a klima nem megy! Irany a klimas! Toltes, tisztitas es maris hut, ahogy kell. Nezzuk a fogyasztast: hat az bizony van rendesen, 12-13L konnyeden lecsorog 100km-en, meg a legjobb napjan sem ment 10L ala. Hat, ilyen a 4 fokozatu automata...de legalabb nem kell a kupplunggal bajmolodni. Es tenyleg, a legnagyobb budapesti dugoban is pihenteto az autozas vele. Az ulesek csodalatosan puhak, a godrok kisimulnak, minden elektronika kifogastalanul mukodik. Hm, az ulesek nem csak ott puhak, ahol kell (alul), hanem ott is ahol kemenynek kellene lenniuk (a hatreszen) ezert aztan a hatfajas elofordulhat, a csontkovaccsal erdemes joban lenni. A motor meglehetosen eros, meg aut valtoval is konnyeden cikazva elozgethetunk. Csorompolos hangja van, de abszolut uzembiztos. Az egesz auto abszolut uzembiztos, pedig a szervizeleserol mar 1 eve lemondtam, ugysem tudja senki megjavitani. Mit is? A motorbol, valtobol, hidraulikarendszerbol, mikent Krisztus sebebol a ver, allandoan folydogal a haromfele olaj: a barna, a szurke meg a zold. Gondoltam, talan a motorcsere segithet, megneztem 10db ilyen autot alulrol. A 10-bol egynek nem omlott orran-szajan az olaj, mint kiderult azert, mert alig hasznaltak. Miutan az olajmegallitasi kiserletek sorra kudarcba fulladtak, beletorodtem a megvaltoztathatatlanba, lejjebb adtuk az igenyeket, felesegem hasznalja az autot, ot nem zavarja, hogy az auto olajfilmen csuszva halad elore, mint egy csiga, neki csak az szamit, hogy pihe-puha a rugozas es nem kell sebesseget valtani. Mondtam neki: veszek neked egy jo BMW-t vagy egy aut. Mercit, de o azt mondja, neki csak a Citroen kell. Ez lenne az igazi noi auto?
Hibalista
- Ez hosszu lesz: minden lehetseges folyadek folyik minden lehetseges es lehetetlen helyrol. A guru (merkert) vakargatja a fejet es azt mondja: ezek ilyenek. Leggjobb barat szerelo mindent szetszed, kicserel, de a folyadekok tovabbra is folydogalnak. Vegul ugy dontottem, egyszerubb es olcsobb, ha mindent szepen utanaontogetek. Es tenyleg. Beallok a benzinkutra, kerdezik: 95-ost? Mondom: igen es meg 1L 10W-40-et meg 1L LHM-et is kerek:)
- Hidraulika gombok nem nagyon szeretik tartani a nyomast, cserelgetni kell oket.
Ide hordtam szervizbe
A legnagyobb, leghiresebb Citroen-guru: Merkert Ferenc. Telefont sokadszorra veszi fel, hataridot nem tartja be, a hibat nem javitja meg, de valamiket kicserel, bar hatasa semmi, az autot tisztan kapja, de koszosan adja vissza, mindezert jo sokat elker, amit hosszasan magyaraz. Masreszt telefonon ad tanacsot a javitashoz, ez pozitiv, osszessegeben megis keves. Persze a magyarorszagi guruk sorabol ezzel sem log ki.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Barat. Alapos, olcso, de lassu, nem nagyon er ra, ebbe a technikaba az o bicskaja is beletort.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Tempra | Következő autója? | Talan japan |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
