Hiányzik
Szöveges ítélet
3 db Citroen CX után bevállaltunk egy "következő generációs" Citroen-t, mint utóbb kiderült, nagyszerű választásként. Nem csak hogy a 3 év alatt egyszer sem hagyott ott, a kopó alkatrészeken kívül nem volt vele semmi gond, vizet vagy hidraulikaolajat egyszer sem kellett utántölteni, hidegben/melegben indult, járt, ment, megérkezett. Sajnálom a kevésbé szerencsés Xantia tulajokat.
Kívül: szép, elegáns, letisztult, határozott formák - a Xantiánál sikerült összehozni ezeket. Belül: kényelmes ülések, nem túl fantáziadús, de korrekt köritéssel.
A "fúrt gömbös" CX-eim után féltünk a rugózástól, alaptalanul, a nem hidraktiv kivitelnek és a jól muzsikáló hidraulika rendszernek köszönhetően nagyon kellemes. Bár kevésbé "hajós" mint a CX, a csendesebb futómű egyértelműen komfortosabbá varázsolta, úttartása nem sportos használatra megfelelő. Bár az új Picasso-nk sem talicska, az utazási kényelme elmarad a Xantia-tól.
Olaszország, Horvátország, családdal, csomagokkal, 140-es tempóval, klímával: 7.5 körüli fogyasztás, városban inkább 9-10. Alul nem túl nyomatékos, de haladni/csorogni ott is szépen lehet vele. Az 1.6i szégyen, a 2.0i szomjas, az 1.8i jó választás a benzinesek között.
Most így visszaolvasva fentiek kissé túl szépre sikerültnek tűnhetnek, pedig nem. Negatívumok? Kicsi kesztyűtartó, váltó hidegben csak lassan szerette a 2-es fokozatot bevenni.
Nekünk tökéletes volt. Most plusz 1 gyerekkel már nem lenne az.
Hiányzik.
Hibalista
- 1-2 futómű alkatrész, gömbök töltése, fékbetétek, ilyesmi.
-
Ide hordtam szervizbe
Citroen-re specializálódott kisszervíz, profi hozzáértéssel, olcsó árakon.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 3 x Citroen CX | Következő autója? | Citroen Picasso |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
