A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xantia (1993-2001)

Xantia 1.8i Image 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Francia komfort, olasz dizájn, német precizitás

Szöveges ítélet

Szerethető autó. Azt mondják, egyesül benne a francia kényelem, az olasz formatervezés és a német precizitás, ez alapvetően igaz! Német autó után (Audi 80) egyszerre kétféle élmény. Pozitív a kifejezetten remek futómű és úttartás, a vezetési komfort. Negatív a kissé kevésbé megbízható konstrukció. A Xantiának lelke van. Mi másnak köszönhető, hogy időnként nem töröl a hátsó ablaktörlő, hidegben néha felordít a rádió. Azt már nehezebben bocsátottam meg neki, hogy kétszer is otthagyott: egyszer váltó törés (anyaghibás dif. bolygókerék), másodszor gyújtástrafó (kánikulában fénysorompónál, járó klímával – azóta mellőzöm az ilyen szitukat, inkább klíma kikapcs). Szerencse, hogy léteznek bontott alkatrészek, mert ha a márkaszervizeken múlna, nem lenne érdemes fenntartani egy ilyen autót ebben az országban. Pl. gyújtástrafóra 3 hét beszerzési időt ígértek. De vettem már vízcsövet 85 ezerért (hátsó fűtéscső). Xantiás ismerősömnek 5 hét alatt hoztak indexkart és kiderült hogy nem az volt hibás, hanem a kábelek. De összességében mégis kijelentem, hogy remek, jó minőségű autó. Elég sokat járok vele (4 év alatt 150 ezer) es a fentieket leszámítva csak rutin kopó alkatrészeket kellett cserélni. Ami utolérhetetlen: a futóműhöz először 225 ezer km-nél kellett hozzányúlni (pedig sűrűn járok a Szentendrei úton, akik arra járnak értik mire gondolok). Nehány alapszabály betartásával sokáig eltart az autó: márkaszervizt és olyan szerelőt aki nem látott meg Xantiát oda nem engedni az autóhoz! Márkaszerviz: hűtőventilátor hiba behatároláshoz kerestem fel. Nem volt nekik a Xantiámhoz kapcsolási rajzuk! Volt egy évvel későbbihez, de az alapvetően különbözött; más: gyújtástrafó hibát csak alkatrészek csere-berélgetésével találták meg. Computer akkor mire való? Benzinkútnál: kutas összeakasztja az ablaktörlőket, a keréknyomást 2,2-re állítaná (Xantia: elöl 2,3 hátul 2,1). Motor és hidraulika olajon különösen nem szabad spórolni. Apróságokon pedig nem szabad mérgelődni, mert az ilyesmit a franciák is csak humornak szánhattak: kesztyűtartóba alig fér be egy telefontöltő. Néhány Xantia sajátosság: állítható hasmagasság (csak márkaidegenek kedvéért írom; néhány alattomos fekvőrendőrön mindig így megyek át, autók többsége pedig odakeni), kézifék az első kerekeket fékezi (a legjobban ez hiányzik, télen imádom a kézifékes fordulókat), pakolhatod bármennyire, nem ül le a hátulja. Ebből következik az is, hogy a fényszórók magasságállítását csak egyszer kell ellenőrizni. Városban nincs elemében, a gyors sávváltásokhoz nem lehet eléggé kilátni, DE: a hepehupás, hullámos utakon igazán elemében van, csak úgy suhan. Nincsenek gyors bólintó mozgások. Üresen sem pattog, megpakolva kissé lágyabb. Legjobban a 3-ad rangú országutakon mutatja meg erényeit, nagyon ott van az úton, ha hirtelen fékezni kell akkor is. Ott egy feszes futóművű germán autó nem tud mit kezdeni a többlet lóereivel. Autópályán is kellemes útitárs, bár az 1.8-as motor csodákra nem képes, tempósan lehet autózni, jól bírja az emelkedőket, csendes, pihenten lehet kiszállni belőle. 130-nál 3500 a motor fordulat, ami pont jó, kb. ott van a nyomaték maximum. Benzin fogyasztás: 3/4 autópálya-országút, 1/4 Bpest: 7 és 8 liter között. Vicces, de bekapcsolt klímával kevesebbet fogyaszt az autó mint klíma nélkül! Fogyasztási rekordjaim nyáron, megpakolva, erdélyi (6,75 liter kb. 2000 km-es túrán) és horvátországi (6,1 liter tengerparttól Balatonig) utakon jött össze. Klíma nélkül 7 alá nem sikerül sehogy sem vinnem.
Közben eltelt kb. egy év és kb. 40 ezer km.mióta a fentieket írtam, hadd egészítsem ki. A napokban fordul át 300.000-re a km óra. És hibátlan a gép, ami azt jelenti, hogy eszem ágában sincs lecserélni. Sokat olvasgattam más márkák ítéleteit és azok fényében bátran állítom, hogy a Xantia jó minőségű autó (az én példányom mindenképpen). Néhány dolog ami sűrűn romlik el egészen fiatal autóknál is: centrálzár, elektromos ablakemelők, kerékcsapágyak, csomagtartó kitámasztó teleszkópok, klíma. Ezek nálam mind működnek, sose romlottak el. A futómű néhány alkatrésze még soha nem volt cserélve: kutyacsontok, bal oldali kormány gömbfej. És hál´ istennek felújították a rettenetes Szentendrei utat, így még sokáig nem lesz futómű probléma. Olajfogyasztás nincs és a zöld kártya sem gond. De írjak pár negatívumot is: a fényszórók már elég gyengék. Szétszedtem, kitakarítottam, de kéne inkább két új darab. Nagyon hiányzik a ködfényszóró. A hátsó ablaktörlő már hónapok óta nem működik.
- 318.000 km! Hátsó ablaktörlő javulgat. Záporesőben már működik :)
- 325.000 km. Totálkár :( Vétlen voltam, mellékútról elém kanyarodott egy autó és elcsaptam. Akik kételkednének a Xantia biztonságában: minden ajtó normálisan nyílt, záródott, miközben az eleje rommá tört (motor, váltó sértetlen maradt, HJ szivattyú is; minden folyadék elfolyt: LHM, hűtővíz; akku is elrepedt.). 13 éves légzsák szépen kinyílt. Vétkes fél biztosítója szépen kifizette, azóta van helyette egy Xantia Break 2.0 HDI 110 LE.

Hibalista

- km 135ezer: jobb első féltengely csapágy; km 147ezer: hűtőventilátor motorok (2 db. 19e/db bontott - új 60e/db lett volna); km: 147e: gyújtótrafó (18e bontott -új 36e és 3-4 hét idő lett volna) km 158e: váltó törés (74e bontott, -fél milla lett volna az új; egyúttal új kuplung szett és önindító felújítás), km 163e: kormány kardán csukló (10e bontott), km: 200e: ABS jeladó (kb. 40e új), km: 212e: gyújtáskapcsoló (fűtőventilátor akadozott miatta; 20e új Valeo utángyártott), km 225e: első trapéz szilenetek és gömbfejek, hátsó lengőkar csapágyak, km: 258e: főtengely szimmering (kb. 4e). Ezen kívül említésre méltó: 4 év/150e km alatt: kétszer kipuff (csak közép és hátsó dobok)., három garnitúra gumi (Michelin, 2 nyári, 1 téli), 1 akksi, 4 új hidraulika gömb (2x töltés), összes féktárcsa csere (1x), generátor felújítás (szénkefék elfogytak)

Ide hordtam szervizbe

index PSA topic: CXManiac

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Bázis (Hotel Wien mögött)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 113000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 187000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Audi 80 (´85) Következő autója? Xantia Break 2.0 HDI 110 LE, 2000-es évjárat
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xantia 1993

További ítéletek (97 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)