Ennél jobb nem kell
Szöveges ítélet
Egy tuningolt Citroën Xsarám volt a Xantia el?tt és be kell valljam, kicsit kin?ttem már a sportos, rázkódós életmódból. A megvásárlásakor szerencsém volt, mivel az el?z? tulajdonosa rendszeresen hordta szervízbe és szívén viselte az autó sorsát. Ett?l függetlenül, mivel szakmabeli vagyok, volt egy két dolog, amit az el?z? ügyfél nem vett észre és már megérett a cserére. A kilóméter számláló 120 000 felé közelített ezért ilyenkor esedékes a szokásos alkatrészeken kívül a vezérm?szíj, fékolaj cseréje amit az alkatrészek állapota igazolt is. Ezen kívül érdemes egy évben legalább egyszer a gázgömbök állapotát is ellen?rízni, miel?tt még kellemetlen meglepetés érné az embert. Azonban még ezek után is el?fordulhat az, hogy tönkremegy a gázgömb membránja, elszakad amit az autó heves visszaütésekkel jelez rossz utakon, mivel iyenkor a gáz elszökik és olaj kerül a helyére, ami nem úgy csillapít ahogy kellene. Ebben az esetben a hydraulika folyadék szintje is csökken, amit csak az autó legmagasabb állásában lehet ellen?rízni. A motortartó bakoknak is nagy szerepük van a csillapításban, ezért ezeket is érdemes megnézni, ellen?rízni a kötelez? szervízek alkalmával. Ami viszont a legfontosabb az a hydraulika csövek és tömítettségük ellenörzése, mert sajnos ez a folyadék m?ködteti a féket és a rugózást is. A motorja igényli a jó min?ség? üzemanyagot, ezért nem érdemes pancsolt gázolajjal kisérletezni. A befecskendez? szelepek ezeknél a motoroknál nagyon érzékenyek és az áruk 100 000-res nagyságrend?. Ezek betartásával az autó kiváló(hidegben is könnyen indul), megbízható(még nincs benne gagyi számítógépes okosság), nagyon kényelmes(dupla deréktámasz, szivacsos plüss ?lés), keveset fogyaszt(5,8-7 liter között), állítható hasmagasságának köszönhet?en bárhova el lehet vele jutni, légrugózásának és automata szintszabályozásának köszönhet?en bármennyit lehet bele pakolni(mindig ugyanolyan magas nem ?l le a hátulja). Egy igényes chip tuninggal tovább lehet javítani az autó rugalmasságán és fogyasztásán de a gyári állapot is nagyon jó. Mivel nagyon nagyok benne a váltó áttételek, városban 3-ban érdemes vele járni mert itt 60-nál pont 2000-et forog és innen már a turbó is javában dolgozik. 150-nél 5-ben 3000-et forog és 6,5 litert fogyaszt, kell ennél jobb? Nekem biztos nem. Ezt a kényelmet és rugózást egyik ilyen kategóriájú és árfekvés? autó sem nyújtja, kár, hogy már nem gyártják. 1000 km-t is el lehet vele autózni egy teli tankkal ha nem nyomja állandóan az ember padlóig a gázt. Ajánlom derékfájós, üzletembereknek hósszú utazásokra és pesti rossz utakra is egyaránt.
Hibalista
- jobb els? gázgömb, motortartó bakok, függ?leges stabilizátor, klímakapcsoló gomb, m?szerfal világítás
Ide hordtam szervizbe
Citroën Orbán Debrecen
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | marad ez |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
