A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xantia (1993-2001)

Xantia 2.0 Turbo CT 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A BX-em méltó utódja

Szöveges ítélet

6 év BX-ezés után akartam egy fiatalabb autót. 90%-ban Citroen jött szóba. (Az ismer?seim meg sem lep?dtek) XM-en is gondolkodtam, de ez nagyon megtetszett. Pécsre mentem le érte Pest megyéb?l,de megérte, annak ellenére hogy a keresked? nagy svindlis. A hátsó kerekek pl. 1 bar-ra voltak leengedve, ahelyett hogy 2000 Ft/db árért feltöltette volna a gömböket. A próbakör egy maszek Citroen szerel?höz vezetett, de azóta rájöttem hogy csak rámondta hogy minden rendben. A keresked? úgy hívta fel mint régi cimboráját ... (A tesco-val szemben, csak fenntartásokkal közelíteni !!!!) A hazafelé úton és még egy darabig rózsaszín ködben vezettem, annyira élveztem a kényelmét, a dinamikáját, a sebességet. Aztán otthagytam az els? nagyszervizen 2 kilót: a h?t? el volt rohadva, az olajbeönt? gumics? el volt törve, ezen kívül a vezérm?szíj az összes görg?kkel,vízpumpával, motor+váltó olaj és sz?r?k, generátor csapágyak, stab rudak, fékcsövek cserélve lettek, gömbök töltve. És máris klasszisokkal jobb lett az autó. (Így jár az aki hozzáért? ember nélkül vesz Citroent)

Azóta szinte csak kopó-fogyó alkatrészek lettek cserélve, illetve a hátsó 3 gömb.
2 és fél évvel a vásárlás után rájöttünk, hogy a 2 hátsó rugógömb nem megfelelő furatú, (illetve lehet hogy gyári hibás volt) miután ezek cserélve lettek, klasszisokkal jobb lett a hátsó rugózás.

De gyakorlatilag már meg is hálálta a ráfordítást, Dubrovnyiktól Velencéig tökéletes utitárs volt.
Nagyon kényelmesen lehet utazni vele hosszú távon is, ebben nagy segítség a 2 els? elektromos ülés (ülésenként dupla deréktámasszal!), a légkondi, az elektromos ablakok, tükrök (a jobboldali hátramenetben lefelé billen), a nagy csomagtér.
A turbó 2000-nél éled, 2500-3500-ig vadul gyorsul még 4-ben is, de 5-ben 100 km/h-nál is csak padlót kell nyomni az el?zéshez. 3500-nál visszavesz a turbó,de e fölött is szépen húz. A gyár 9,9 literes átlagfogyasztást ír, ezt 2-3 decivel haladta meg a dubrovnyiki út alatt, hegyen-völgyön, autópályán, városban vegyesen, légkondival, 2000 km alatt.
A mostani télen egyéb elfoglaltságaim miatt el?fordult hogy 2 hetet is állt a -10, -15 fokban, de els? indításra mindíg engedelmeskedett.

Megérte.


2008-07

Még megvan, és továbbra is jól teljesít :)
Itália, Horvátország, Ausztria, gond nélkül megvolt többször is, és bármikor nekivágnék ismét...
Bár ehhez hozzátartozik, hogy sokat TMK-zok a gépen, rengeteg dolgot megtanultam, kinyomoztam és saját magam meg is csináltam rajta. Egyik hobbim lett az autószerelés, szeretem csinálni. Na ez nem azt jelenti, hogy mindig van baja. Apróságok előjönnek, de komoly baja ritkán van, illetve út szélén még sosem hagyott ott. És továbbra sem rohad !!

Ami nagyobb művelet volt mostanában, az egy turbó felújítás és egy hengerfej felújítás. Az utóbbi az olajfogyasztás megnövekedése miatt kellett, szelepszárszimering csere óta gyakorlatilag nulla. A turbó felújítás a lecsökkent motorteljesítmény miatt történt, de mint kiderült az intercooler volt 35 centi hosszan elrepedve, ott szökött el a turbónyomás, nem a turbó volt rossz. De most egy darabig az is rendben lesz.

Tudom ajánlani levegőcsövek és intercooler vizsgálathoz a cigarettafüstöt, ezzel a módszerrel gyakorlatilag 3 perc alatt kiderítettük otthon! a cooler hibáját, ami 2 szerviznek sem sikerült előtte !!!
Határozottan állították, hogy ha kifúj valahol, az hallatszik.
(De én hitetlen voltam :) )
Hát ezen akkora repedés volt, hogy minden erőlködés nélkül távozott a levegő.
Kéne még bele egy tempomat, hogy teljes legyen. CD tárat már raktam bele, a gyári, kormányról vezérelhető rádió hibátlanul vezérli.
Szóval jó kis gép :)



Hibalista

- A fentebb felsoroltakon kívül volt még 1 jobb első féknyereg csere, és egy fűtőradiátor csere.
- Illetve azóta már jópár dolgot cseréltem, cseréltettem, (stabrudak, fékbetétek, gömbfejek,jobb hátsó kerékcsapágy, 1 turbóra menő levegőcső, tömítések, kopogásszenzor, stb) de mindig megelőzés jelleggel, út szélén még soha sem hagyott ott.
-

Ide hordtam szervizbe

Merkert Ferenc / Érd

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Én :) Ha kell napokig csinálom, de tuti hogy jó lesz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? BX Következő autója? C5, C6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xantia 1993

További ítéletek (97 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)