Hópehely
Szöveges ítélet
Els? autóm volt, 17,5 évesen kaptam. Alapvet?en érettségi-ajándéknak indult, de el?bb lett meg. 1989-ben egy ugyanilyan autó volt a család els? nyugati gépe, amit a dízelmánia miatt adtunk el (ezt egyébként meg is bántuk). Amikor apám emgkérdezte milyen autót szeretnék, egyb?l ezt mondtam. Vettem aznap egy Expressz-t, és láttam egy olyat, amit kerestem (fehér, megkímélt, központi zárral, elektromos ablakemel?kkel és fordulatszámmér?vel), de az autóvásárlás csak 2 hónap volt aktuális. 2 hónap múlva vettem egy újabb Expressz-t, és pont ugyanaz az autó megint bent volt. Ez jól jelezte a típus kersettségét. :)
Nem csalódtam benne, ugyanolyan volt, mint amire elékeztem, csak az enyém. Sokszor lemostam, tisztítottam, vettem bele rádiót, hanszórókat, üléshuzatot és gumisz?nyegeket.
Jó gép volt, csak sajnos pont 8 éve Húsvétkor a vizes úton a fékek féloldalasan fogtak, a kocsit az út menti fák állították meg. A karosszéria banán formájúvá vált, az lényegében totálkárossá tört (én a kulccsontotmat törtem csak el, olcsón megúsztam). Ezután a ronccsal nem tudtunk mit csinálni, bontó nem vette be, az alkatrészeke egy ideig a padláson voltak, aztán mentek a MÉH-be. Sajnáltam nagyon, mert rengeteg használható alkatrész maradt, például a komplett blokk.
Mára nagyon kevés Citroen Visa van az utakon (eleve nem volt népszer? a ´90-es évek elején, kevés jött be bel?le), de nemrég láttam egy ugyanolyan fehéret, mint amilyen az enyém is. Minden elismerésem a mai tulajoké, legalább 13-15 évesek az autók, és hallani a rozsda hangját.
Vegyetek inkább valami mást helyette!
Hibalista
- 1. automata szivatója volt, kilyukadt a membrán, amit?l hidegben nem volt alapjárata, gázt kellett nyomni. A 40 literes tank 250 km-re volt elég (a Feneketlen tónál lév? albérletb?l ezzel jártam a Közgázra, úgyhogy nem sok ideje volt bemelegedni). Egyszer 10 km-en keresztül vontattuk, amíg beindult, mert annyira megszívta megát.
- 2. rohadt mindehol: elöl, hátul, egyszer egy bukkanó után zajt hallottam, elvittem szerel?höz, aki megállapította, hogy a jobb hátsó lengéscsillapító fels? része a kiszakadt a rozsda miatt. Másszor elakdtam a sárban, hátulról megpróbáltak kirántani, de a vonószemhez rögzített kötél letépte a teljes hátsólámpasort.
- 3. a kerékcsapágyak 5-8 ekm-re voltak jók, aztán iszonyú zajosak lettek.
- 4. központi zár: néha bezárás után kattogott még vagy fél percig.
- 5. hátsó ablaktörl?: soha nem volt képes a végén vízszintesen megállni.
- 6. koccantam vele a 18-as villamossal a Vár alatt, amit?l a bal hátsó idom benyomódott, illetve öcsém a kocsijával meghúzta a jobb hátsó ajtót.
- 7. elromlott a h?gomba, ezért a Rádió bejárata el?tt kil?tte a h?t?sapkát. Kicsit anyázott a többi autós a dugó miatt. Aztán leh?lt, és a csere is csak 2000 Ft volt otthon.
- 8. kipufogó: minden részét hegeszteni kellett.
- 9. és a legjobb, majdnem elfelejtettem: a Bocskai-Bartók Béla sarkán, a bels? sávban a piros lámpánál eltörött a váltóban valami rúd, ezért akármit is csináltam, nem tudtam sebességbe tenni. Ki kellett tolnom 3 sávon át, majd megvárni apámat, aki 120km-en keresztül vontatott hazáig (helyenként 100-110-zel!). A javítás 3000 Ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Család régi szerel?i
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 91000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | els? autó volt | Következő autója? | Vectra B |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
