A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Saxo (1996-2003)

Saxo 1,5D 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Szürke eminenciás

Szöveges ítélet

Együtt használom az 1,5D Saxót 5,5 éve egy Honda Jazz-el. Ez időszak alatt a kettőbe 160.000 km-t tettem bele. Ennek alapján írom tapasztalatom.

Ha a Saxo ítéletek átlagát nézem az 7,8.
Kiemelve a dieseleket belőlük, az meg 8,35.

Szerény olcsó, szűkös kisautónak tűnik a Saxo a Jazz mellett, de szolgál néhány meglepetéssel.

Futómű: az nagyon jó! Kisautó létére nem ráz, nem pattog, inkább lágyabb benyomást kelt, mégis stabil!
Nem akármi egy kisautótól!
A 165/65x14-es „virsli” kerekek ellenére nagyobb sebességnél erős kanyarodáskor is később kezd el sodródni, mint a Jazz a 185/55x15-ös gumikkal! A Jazz futóműve pedig kemény, és ráz!
A kormányzásról nem is beszélve. Nagyon kellemesen lágyan és egyértelműen kormányozható a Saxo. A Jazz-nek gokartos az irányítása, és középállásban sem kellemes a kormánya.
Hogy negatívumot is mondjak: A Saxo jó futóművének ára van, mégpedig a komplett torziós hátsó futómű legkésőbb 200.000 km-ig cserére szorul, valamint meglehetősen korlátozott a terhelhetősége. Hátul 3 felnőtt súlya már gondot jelent.
Mindent összevetve a Saxo futóművét jobbnak ítélem, mint a Jazz-ét!

Karosszéria: Na ez az a részegység, ahol nagy hátrányba kerül a Saxo.
Igaz a helytakarékos hátsó futóműve szabályos, jó méretű, jól pakolható csomagteret ad, és még ott az alacsony rakodó perem is.
A hátsó ülőlap kivehető, és így előre hajtva a háttámlát a kategória átlagánál nagyobb sík felületet kapunk, amit tovább bővít még a szabad hátsó lábtér is.
Nagyon hasznos, hogy a csomagtér alja acél hullámlemez, így jól terhelhető, nem az az 5 mm-es papírlemez filccel bevonva, és rárakva a pótkerékre, amit az akár 10-szer drágább járgányokon is fellelhetünk.
A karosszéria megfelelően korrózióvédett.
Hátránya a szűkösség, gyenge minőségű kidolgozás, minden olcsó műanyagból van, zörög, nyikorog, nem túl jól hangszigetelt, a futóműből viszonylag sok zaj jön fel, és a motor is jól hallható.

Motor: A turbó nélküli örvénykamrás dieselek utolsó szériája, kiforrott, mentes minden gyerekbetegségtől.
Az a fajta tartós utolsó mohikán, amiben még lehet bízni, nem úgy mint az új dieselekben. Azok hosszú távon nem hogy behoznák a vételárbeli többlet költségeket a benzines testvéreikhez viszonyítva, hanem még tovább is növelik azokat, a marketing által elhallgatott, rövid élettartamú, milliós javítási költségekkel bíró üzemanyag ellátó rendszerük miatt, és persze a szintén idő előtt elhasználódó drága turbó sem előny a költségek tekintetében.
Saxo diesele különlegesen olcsó fenntartású, élettartama pedig generál nélkül elérheti a 400.000 km-is, üzemanyag ellátó rendszerének javítási költsége csak töredéke a magas nyomásúaknak.
A motor járása a kormány mögött ülve igen kiegyensúlyozott, simább, vibráció mentesebb, mint az első szériás hasonló korú (2001 évi) közvetlen befecskendezéseseké.
Jelenleg 120.000 km-nél még tiszta az alja, sehol olajfolt, az olajfogyasztás pedig 0, azaz nulla!
(korábbi Golf TDI-mnek az alja ekkor már olajban úszott-főtengely szimmering).
Tévedésben vannak azok, akik azt hiszik, az új rendszerű TDI, vagy közös csöves dieselek takarékosabbak.
A fogyasztása átlagban 4,5 liter/100 km.
1, Télen városban sűrű hidegindításokkal 2-3 km-es szakaszokkal 5 liter. 2, országúton hosszabb távon 110-120 közötti tempóval egyedül utazva 4,2 liter!!
3, autópályán folyamatos 130-140-nél 5,5 liter.

Fogyasztásban tehát nem rosszabb mint az új dieselek, csak dinamikában marad el tőlük, viszont a dinamikának meg kell fizetni vastagon az árát!

Összességében semmivel sem rosszabb a motorja, mint a világ legkedveltebb kisautójának a Jazz –nek.

Tapasztalatom, hogy a Saxo 1,5D sokkal jobb és tartósabb autó, mint ahogyan arra vételárából, és általános megítélésből következtetni lehet!
Hátrány a komfort szintnél van.
A menetdinamikának ma már egyre kisebb jelentőség jut.

Hibalista

- 1, 5 évesen új akku (2006-ban) 10.000 Ft.
- 2, 2 db. izzó eddig. 1.200 Ft.
- 3, 4 db. izzító gyertya eddig 10.000 Ft.
- 4, 60.000 km-nél első féktárcsák, fékbetétek 12,800 Ft.
- 5, 70.000 km-nél 2 db gumicsere, szereléssel 22.000 Ft.
- 6, 72.000 km-nél integrált szíj 2.200 Ft.
- 7, 98.000 km-nél vezérműszíj 6.000 Ft.
- 8, 100.000 km-nél 2 db. alsó vezetőkar gömbfej.
- Szereléssel együtt 9200 Ft.
- 9, 110.000 km-nél hátsó fékbetétek 3.800 Ft.
-

Ide hordtam szervizbe

kisipari műhely a gumiszerelésnél, és az alsó vezetőkar javításánál.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

A további műveleteket műszaki lévén magam végeztem.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Golf III TDI Következő autója? marad
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Saxo 1996

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)