Sportos kisautó
Szöveges ítélet
úgy kezd?dött a történet, hogy anyukám Seicento Sportingja és az én Peugeot 205 GTI 1.9-m helyett akartunk venni egy közös sportos autót, ami új is és megy is. Így lett ez. Az autó franciáktól lett behozva, elvileg ez a Saxo-k közül a legjobban felszerelt (S16 motor (120le), klíma, tárcsafékek elöl-hátul, alufelni (bár csak a 14es verzió)) és a szokásos VTS cuccok: szélesített kasztni, kemény futóm?, stb. Az autóban az a jó, hogy édesanyám is eltud vele mászkálni, és én is tudok vele száguldozni, ha épp ahhoz van kedvem. köztes vezetési stílus nincs, vagy nyomod neki és akkor nagyon élvezetes vagy nem és akkor gazdaságos, aranyos városi kisautó:) az autó legjobb pontja mégis a futóm?ve. iszonyat sebességgel lehet beesni minden kanyarba és a széles nyárigumikkal simán be lehet venni ?ket. csúcssebessége gyárilag 205km/h. édesapám óra szerint 200at ment vele, én leakasztottam az órát sík úton, ami szerintem olyan 210 lehetett a valóságban. belül az autó elég n?ies és nem túl bonyolult, nekem ami nagyon hiányzik bel?le az a b?r kárpitozás, de ezen lehet fogok segíteni a késöbbiekben. ülések szerintem kemények, az oldaltartásuk lehetne jobb. hely elöl van elég, hátul meg úgy se ülök sose, szóval az nem is érdekel:)
eddig használtuk 1000km-t, de meg vagyunk vele elégedve. pont ilyen autóra volt szükségünk. remélem sokáig problémamentes lesz.
Megtettem a kocsival 7000km-t. ami elég szembetűnő az a szélsőséges fogyasztás: 6-11.5 liter között akármit ki lehet hozni. Volt egy apró ´baleset is´: 15-16cm-t felmart út, tábla sehol, belehajtottam kb 100as tempóval. minden ami a gumi a futóműben megadta magát:) végülis is a ´város´ kifizette. mostanában (lehet hogy ebből) kifolyólag előjött valami halk kopogás, amit nem tudunk mire vélni. fogalmunk nincs honnan jön, több órát szórakoztunk már a hiba keresésével, de eddig semmi. márkaszervízbe nem viszem, ott még úgy sem láttak ilyen autót...
viszont ami bosszantó hiba, hogy néha eltünnek a lovaknak egy kis része (mintha elszegényedne a keverék) semmi hibalámpa nem villan fel, de érezhetően nem ugrik úgy:( az a legnagyobb baj az egészben, hogy nem mindíg csinálja, így nehéz megtalálni az okát. mindenestre jövőhéten megy hibakód kiolvasásra és lehet kap egy frissebb szoftvert is.
ja, van egy dolog amit nagyon el**sztak citroenéknél:
az olajbetöltő kupak, egy annyira el**aszott valami, hogy kész. kb fél menet van a kupakon, tömítés nincs (gyárilag!!) és ha pörgeti az ember a motort (és miért ne tenné, arra van és akkor megy igazán:)) szépen löki ki az olajat egy picit, ami 7000km alatt nem is olyan pici:)
folytatom az ítélkezést:)
szóval a lóerő´eltűnésnek´ meglett az oka. egy kínai sportbetétszűrő miatt nem ment a gép normálisan és a fojtószelepházban is emiatt rakodott le egy kis kosz. vettem bele gyárit, kitakarítottam a házat és jobb mint újkorában. már kb 2 hónapja ugyan olyan egyenletesen, jól megy mindig és a fogyasztása is csökkent. lehet, hogy nem véletlenül találták ki a kocsiba ezt a legszűrőt?:)
futóműkopogást is sikerült megtalálni. egy gyári, új szilent volt anyaghibás. adtak újat, azóta semmi hang.
Hibalista
- eddig semmi, csak volt egy kis kocc, azt kellett javítani
Ide hordtam szervizbe
egy jóbarátom csinálja, aki magánszerel?, de korábban Citroen márkaszervízben dolgozott és látott már ilyen autókat. A gyári alkatrészeket a bolti ár töredékéér tudja hozni és a munkadíjak is nagyon kedvez?ek. azért adtam 9et, mert a határid?kkel szoktak gondok lenni:)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 205 GTI 1.9 | Következő autója? | valami kicsi és erös, vagy nagy és erös:) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
