Sex on Saxo - A Hangos
Szöveges ítélet
Őszintén szólva mindig is a kisebb, de sportos autók tetszettek. Sokáig vacilláltam megvétele előtt mert az "örök szabály" nálunk is ismert: " csak franciát és olaszt ne!" De azt tudtam, hogy ez az egyik legjobban sikerült modellje a Citroennek. Végül aztán mégis megvettem. Külsőre azonnal megfogott, s bár nem ismertem, sokat olvastam róla és gondoltam a teljesítménnyel nem is lesz baj. Nem is lett. Pestről hoztam, s míg az autópályára kikeveredtem kissé hozzászoktam, aztán ott adtam az agyának. Meglepően jól gyorsult és vérpezsdítően obégatott a motor. Óriási élmény volt egy 1.3-as Suzuki után...
Nos, eleinte a "szerelem" felhőtlen volt sokat jártam vele, csinosítgattam amit lehetett, lecseréltem rajta amit kellett. Sokaknak tetszett, de volt olyan is akinek nem.
Aztán hallottam számtalan rossz kritikát a elektronikájával kapcsolatban, mert az köztudottan taiwani, meg, hogy francia így-úgy...
Egy szép nap aztán, nagy füstöt hagyva maga után leégett a generátor. Szereztünk másikat. Aztán kezdtek egyre erősebb és nagyobb zajok jönni a motor felől is. A váltó nyelestengely csapágya volt a bűnös. Váltó le, csapágycsere (Itt említeném meg, hogy a professzionális francia tervezés miatt a váltó leszedése sem egyszerű feladat, mint ahogy bármi máshoz hozzáférni sem a motortérben).
Végül is aztán a gondok csak jöttek egyre-másra, de inkább csak apróbbak. A teljesítménnyel továbbra sem volt gond, de úgy éreztem nem egy megbízható társ, bármikor okozhat meglepetéseket. Nem mellékesen, a gyári alkatrészek baromi drágák, még kedvezményesen beszerezve is.
Sokáig aztán az eladáson gondolkodtam és megbízható kocsit szerettem volna, helyette. Röhej, de a Suzukival vakon nekivágtam volna a világnak úgy, hogy túl volt 300.000km-en... Aztán mégis maradt és végül is nem bántam meg. Az utóbbi fél évben semmi baja nem volt hála Isten. A motor jól bírja a nagyobb igénybevételt is és nagyon élvezetes vezetni. Bár tényleg nem túl tágas és pakolni sem nagyon lehet hova, azonban az erős motor és az egészen meggyőző menetteljesítmények feledtetik mindezt. A franciásan idegesítő dolgaihoz hozzá kell szokni. Ha az ember erre nem képes, akkor nem lesz benne sok öröme. A fogyasztás a cipő mérettől függ. Az átlag nálam 7-8 körül alakult. Persze, ha az ember nekiesik akkor többet eszik, ha simogatja akkor kevesebbet.
Végeredményben nem bántam meg, hogy őt választottam. Továbbra is nagyon tetszik mind a külcsín, mind a belbecs.
Még mindig olyan vadállat, mint mikor vettem és már nagyon hozzámnőtt... Külöben is, mit lett volna hasonlóan ésszerű vétel ennyiért, hasonló teljesítménnyel???....
Hibalista
- - Generátor
- - Nyelestengely csapágy
- - ABS jeladó
- - Stop kacsoló
Ide hordtam szervizbe
Egy-két jóbarátomhoz hordom. Végzettségük szerint is értenek az autókhoz meg amúgy is.....bennük bízom a szervízben már kevésbé.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLX-C | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
