Puritán és igénytelen
Szöveges ítélet
Tavaly ősszel hirtelen vásárolnom kellett egy kisebb autót, lehetőleg kis fenntartásút lehetőleg minél olcsóbban, kb. 300-400 ezerért. Kisebb keresés után egy Saxo mellett döntöttem, egy gyanús kereskedésből... Az extrákat nem nehéz felsorolni: vonóhorog, egy rossz rádiósmagnó, rossz immobilizer és ennyi. De mivel csak munkába járásra lett véve, napi kb. 20-30 km használatra, gondoltam meg fog felelni. Az olajat, szűrőket, gyertyákat lecseréltem, és már nyugodtan hajthattam. Úgy voltam vele, ha megáll valahol a városban, majd elvontatom valakivel, megy ameddig megy... A féltengely kopogott, ropogott, a gyujtása szakadozott, de azért indult mindég normálisan.
Aztán jött a nagy meglepetés neki, munkát kaptam Németországban. Mit volt tenni, beültünk hárman, meg vagy 150 kg poggyász, és irány 1000 km. Imádkoztunk hogy kibírja. Amikor odaértünk akkor tudtam meg hogy napi 60 km-t kell autóznunk minden nap egy hónapon keresztül. Bírta! Aztán még a hazaút, azt is kibírta, egyszer sem hagyott cserben. Sőt, a fogyasztása teljesen megpakolva 5,7 literre jött ki, ami nagyon meglepett. Igaz, olajból is eszeget, de ki tudja hogy mennyit tekertek vissza már az óráján és így is 180 ezerrel vettem.
Kényelmesebb mint az olasz autók, finomabbak, puhábbak az anyagok, de kimondottan női autónak tartom, és nem ajánlom hosszú útra.
Hibalista
- Féltengely csere, műszerfal világítás javítása, gyujtás (még most sem tökéletes), a 4 ajtóból 3 nem csukódott, ezek javítása, ablakmosó javítás, féktárcsa csere, kürt csere. Ez így összesen kb. 40000 ft.
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | punto | Következő autója? | e46 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
