Köpőcsésze
Szöveges ítélet
Előtte boldog Peuget 405 GLD tulajdonos voltam, de mivel a könyvelőnőm állandóan valami adókat meg leírásokat emlegetett nekem(nem részletezem a Szlovák adótörvényeket), úgy döntöttem, hogy a 350.000 km-t futott, amúgy teljesen hibátlan Peugeottól megszabadulok és veszek egy kicsi, takarékos, viszonylag új kocsit cégautónak. Mivel a Škoda márkaszervizben nem akarták beszámítani az én kedvenc kocsimat, úgy döntöttem, hogy soha többet nem fordul meg a fejemben Skoda vásárlása. Így hát elindultam a Peugeot márkaszervizbe, de véletlenül kíváncsiságból megálltam a Citroennél is. 10 perc múlva megvolt az üzlet, úgyhogy már sosem tudom meg, hogy milyen Peugeotot vettem volna:-) Az első benyomásim vegyesek voltak, főleg a hely miatt, úgyhogy a köpőcsésze név rajtaragadt az első naptól kezdve. Eltartott pár hóapig amíg összeszoktunk és ma már nem várom, hogy reggelre ellopják szegényt:-) Később szereltettem bele valami benzinspóroló kütyüt és elkezdtem bele Shell V-Powert tankolni. A fogyasztás picit csökkent (4,8l nyáron, 5,2l télen) és talán jobban is megy egy picit. A szervizt nem hanyagolom el, mindig jó olajat kap annak renje és módja szerint. Naponta megteszek vele 120-150 km-t minden gond nélkül. Igaz, családi autónak nem ideális. Bár amikor vettem, még nem tudtam, hogy családi autó lesz belőle, ugyanis az elsőszülött fiam is aznap fogant. Na jó, lehet átcsúszott a másnapba is:-) Amikor megszületett, gondolkodás nélkül megvettem az első babakocsit, amit megláttam a boltban. Fel sem tűnt, hogy az autó megtelt a gyerekülés és a feleségem nélkül is. Amikor 1x megpróbáltunk mind a négyen(fiam+gyerekülés+asszonyom+babakocsi+én) beférni az autóba, nagyon hamar kiderült, hogy valakinek mennie kell. A babakocsira esett a választás, így másnap újra babakocsivásárlás volt a program egyetlen kritériummal, hogy az egész kocsi beférjen a csomagtartóba.... A kocsi több mint három évig szolgállt hűségesen, tényleg minden gond nélkül. Igaz, a fékek elég gyengék voltak, de ettől eltekintve semmi nem romlott el rajta 4,5 éves koráig. Sőt annyira bíztam a kocsiban, hogy bátran adtam tovább a szüleimnek. Igaz, ők évente kb. annyi km-t tesznek meg mint én 2-3 hét alatt, de az eltelt pár hónap alatt nekük sincs vele semmi gondjuk. Egyedül az akkumulátort kellette lecserélni, de ezt szerintem egyaltalan nem róhatjuk fel hibának egy 5 éves kisautónak gyári, 38 ampérórás akkuval:-)
Hibalista
- Az első futóműben valami zörgött, amit garanciálisan kicseréltek, amúgy semmi gondom nem volt vele. A jótállás letelte után a helyi mekk-elek ezermesterhez hordtam olajcserére
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 122000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 405 GLD | Következő autója? | Renault Laguna kombi 1.9 dti |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
