Kis kényelmetlen, de imádtam
Szöveges ítélet
Mi visz rá arra valakit egy nagy benzines, erős szedánban ülve, hogy megvegyen egy pici diesel autót, aminek nincs értékelhető kényelme és menetteljesítménye? A lelki béke keresése! Hogy világossá váljon mit értek ez alatt, érdemes elolvasni a Lancia Kappák ítélete között a "Barátságos öreg, aki cukrosbácsi" ítéletet, ez a saját ítéletem az első autómról. Lényegében a két kocsi teljesen különbözik egymástól, az csak egy dolog, hogy keveset fogyasztott, ez a kisebbik előny a nagy előnye az, volt, hogy ebbe a kocsiba nem rettegve ültem be, hogy lerohad alattam vagy csapágyas lesz, kigyullad stb...
De hogy az autóról is beszéljek, a Saxo-k között a "Szürke eminenciás" ítélet írójától vettem, azaz rokontól. A megbízhatósága egy bronz szoboréval vetekszik, de szerintem a bronz szobor hamarabb elromlik. :) Csak, hogy értsd ez számomra mit jelent: átültem egy fos Lanciából amivel kb. 2000km-enként mindig volt valami, örökké kellett szerelni, ezzel megy egy évig elvoltam, ez idő alatt 33.000km-t tettem bele és soha, semmi baja nem volt. Nézegettem nagyon az ítélkezőket, hogy általában 4,5 illetve 5 literes fogyasztásokat mértek... én ezt nem értem, nálam 3,5 literből kijött az autó, ez télen 4 liter volt. Az abszolút rekordom 3,2 liter volt úgy, hogy 70 fölé nem mentem nyári kánikulában. Szintén nyári kánikulában, autópályán úgy tiportam ahogy csak tudtam, szinte mindig 120-130, ha volt hely gyorsabban mentünk, a vége 155km/h. Ez kb. 250km volt, emellé jött még 500km nyugis főútvonal 80-90km/h, a fogyasztás így 3,9 lett :D. Ilyen létezik?! - kérdeztem magamtól - De igen, létezik, én számoltam ki. :)
Végül aztán 1 év alatt meguntam. Mivel eleje-hátulja karambolos volt, csúnyán rozsdásodott, a hátulja elkezdett terpeszteni és felkeményedni, ez kb 60-80.000Ft ha csináltatni akarom valakivel, a karosszériáztatáshoz meg nem volt kedvem. Bosszantott rettenetesen, hogy télen minden ajtó befagyott, úgy kellett kitépni. Oktondiak azt szokták mondani, hogy minden autó ajtaja befagy... hát nem, nagyon nem mindegy milyen kialakítású a gumikéder és az ajtó, ezen rengeteget bosszankodtam. Volt olyan, hogy -10 fokban indultam volna, kapartam a jeget róla, járt a motorja, becsuktam az ajtót addig, hogy melegedjen az utastér is. Mire lekapartam a külsejét a kilincsmechanika megfagyott... azaz hiába volt nyitva és már az ajtó sem volt befagyva képtelen voltam kinyitni az ajtaját, hiába húzkodtam a kilincset. Itt mondtam azt, hogy elég volt, komolyabb autót akarok. Ehhez persze hozzájárult az is, hogy amikor ültem benne, a középkonzol folyamatosan nyomta a sípcsontomat. Ez nem feltűnő ha a városban mászkálsz, vagy ha kistermetű csaj vagy. De ha 180 km-t letekersz vele 183 centi magas tagbaszakadt férfiként, akkor már idegesítővé válik, sőt 60 km után már elkezdesz töprengeni, hogyan lehetne kényelmesebben ülni. Sajnos a derékfájás is gyakori vendég volt... Végül eladtam egy szolnoki csajszinak, én meg beleültem egy pár éves Peugeot 607-be (2.0 HDi 16v). Ugyanabban a módban használom mint a Saxo-t és 1,5 literrel kér többet... nincs értelme mellébeszélni, 1 millával toldottam meg a Saxo árát így egy klasszisokkal jobb autót kaptam mint a Saxo, de ez már egy másik történet lesz.
Hibalista
- Amikor megvettem azonnal egy dieselesnél kellett kezdenem, mert kéket füstölt, szinte indián füstjelekkel terítettem be vele az utcát, valamint el volt tekergetve az adagolója is. A kék füst pedig attól volt, hogy benzinnel tankolták meg. Ez 35.000Ft-omba került. Ennyit költöttem rá összesen. - - Ajtó határoló eltört, még az előző gazdájánál, meghegesztettük. Szerelés közben az elektromos ablakemelő sodronya szétugrott... mindez télen, sokáig jártam úgy, hogy egy darab fával volt beszorítva az ablak, amikor jobb idő lett két napi munkámba került megcsinálni... kevesebb időbe telt kivenni a motort a Lancia Kappámból. Sok ökör azt képzeli, hogy egy kicsi, egyszerű autót jobb szerelni mint egy nagyot... hát ez pont nem így van, a nagy kocsiban legalább van hely szerelni... Valami iszonyat az ajtóba belenyúlni, az ajtó belsejében csak egy egészen kicsi szerelőablak van, na találd ki merre és hogyan fut a sodrony. Végül vágtam flexszel az ajtó belsején egy lyukat és így sikerült megcsinálni, 2 nap baszkódásban 20 perc volt az érdemi munka. - - EGR szelepet lefalaztam, hogy sose legyen baj vele.
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Lancia Kappa 2.0 20v | Következő autója? | Peugeot 607 2.0 HDI 16v |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
