Kis francia
Szöveges ítélet
Pizzafutárként dolgozom egy vidéki városban...illetve két vidéki városban:)
205-ös pezsóval rohangáltam előtte, szerettem, jó volt, de váltani kellett egy kisfogyasztású dízelre : 6liter benzin vagy 4 gzolaj...nem mindegy(16-18munkanap 20-30eFt plusz havonta!!!)
Tehát a lényeg: 2006. júniusában átültem ebbe a típusba, 220.000 futott km volt benne óra szerint(később kiderült talán egy kicsivel több) Szervokormány, el ablak, ködfény, felni, légzsák...jól felszerelt mo-i forg. helyezés, megminden!!!
Olajcseréket szigorúan betartottam(valószínűleg az előző tulaj is), 4literes olaj pont elég bele...amit beletöltöttünk, az 3 hónap, és 10.000km után le is engedtük(se utántölteni nem kellett, meg se rezzent a nivópálcán a szint)...220e+ km után ez nem kis dolog!!! Ennek tekintetében nem is füstölt sohasem, de azért időnként kikormoltam egy kicsit(80-100km/h, kidob üres, pár padlógáz, ennyi minden dízelnek kell).
Városban elég jól el lehet vele tekeregni, ha sűrű a forgalom ~1500as ford.nál el lehet dobálni a fokozatokat, 50km/h 5.ben 1200ford/perc. 115km/h-nál 2900. Eddig utazó, 120 felett már kezd zajos lenni(érdekes módon nem a szél-, hanem a motorzaj uralkodik el egyre jobban, és onnan már elég lassan történnek az események. M1 Budaörsi Metro magasságában megfutja a gyári 165km/h, de ott már keményen ordít a dízel:)
Jó úton 110-120ig utazó, a világból ki lehet vele menni.
Tisztában kell lenni az autó képeségeivel, és akkor a váltó-motor kombináció elpusztíthatatlan! Nagyon jó autó csak ne emelkedjen az út. Erős dunántúli kaptatók(5-6-8%) nem jelentenek akadályt, de gyorsítani képtelenség...ha 80al indultam neki, akkor 80al értem a tetejére, ha 100-al 100al...mindig annyi és nem több. Tartani tudja a tempót, de tovább egy centit se...majd ha újra vízszintesre érünk:)
Fogyasztás 4.2liter, amit nagyon szeretett az az AGIP blue diesel. 10Ft-al drágább a normál gázolajnál(ellenben a V-power, meg a prémium dízellel, ahol 30-40-50Ft a differencia), tuti benne van az adalék(barátom ilyen kúton dolgozik évek óta, innen tudom. Külön szállítják és a kutas tölti bele megfelelő arányban a tartályba azt a pár liter méz-sűrűségű barnás trutyit). Dízelautós taxisok szinte kivátel nélkül ezt tankolják, VW Sharan 9 helyett 8literrel beéri, PD TDI Passat 6.5l helyett 5.8...stb. Nekem a Saxo sima gázolajból 4.3-4.4et fogyasztott(folyamatosan felírtam a tankolásokat, 3-4-5.000km-re vetített értékek), míg a blue dízelből 4.1-4.2-t.
A pöszőm előtte benzines volt, abban is tankogattam 2-3000km-en keresztül prémium üzemanyagot, de nem volt hatása...ennek van!!!! Csak ajánlani tudom minden dízelautósank!!!
Ezen felül amit a benzinesnél az ígéretekkel ellentétben nem tapasztalatam, itt észrevehető, kicsit finomabban jár tőle a motor(főleg télen hidegen hallhatóan és érezhetően kultúráltabb a járása), és talán egy kicsit több erő van benne, de erre nem tenném fel a fél életemet:)
Ettől függetlenül mindenképpen megéri! ! ! !
Továbbiakban: Az autó kényelmes, ülesek oldaltartása lóf@sz, meg lehet szokni,h kapaszkodni kell valamibe...nekem Saxo VTS kerekek 185/55/14es gumik voltak az autón, a futómű és a fék is partner volt a nagyobb kerékhez, nagyon nagyokat lehet vele fordulni, jó aszfalton pedig az agyam szabályosan feszíti a homlokomat kifelé 1-1 fékteszt-nél:) ABS nincs az autóban, de a fekérő nagyon jól adagolható, rutinos pilóták nagyon jól összeszokhatnak vele:)
Apropó fék: szinte új(2-3000km-t futott) betét és tárcsa volt az autón mikor vettem, és a közel 60.000km során nem sikerült elfogyasztani a betétet ! ! !
A gyári leírás szerint 60.000(!)km-ként kell cserélin levegőszűrőt...ez egy vicc, mint a többi kortársánál 20.000-ként érdemes, addigra koszolódik el...1100Ft nem egy nagy kiadás!
Hátul éppen elég a hely 4-5 ember rövidebb utaztatásához, és a csomagtartó 300literes térfogata is elfogadható.
Kb. ennyi.
Szerettem, imádtam, de meg kellett báljak tőle...közelítettünk a 300.000km-hez, hátsó futóműre nem akadtam költeni, még éppen jól száltam ki belőle pár tízezret buktam csak az adás-vételen.
Hibalista
- Hátsó fékmunkahenger(sztem. 200e km felett normális) 8000.-/2db
- Ajtónyitó mechanika(egy finom kezű kar. lakatos 500Ft-ért 15perc alatt megjavította)
- Kipufogó középső tag (200e km felett sz.tem ez is normális) : 15000.-
- Műszerfal világítás(tulajdonképpen csak zavaró,h a 6-8izzóból 4 világított, de megszokható a félhomály:)
- És, a típushiba : Hátsó stabilizátor tűgörgős csapágyai megadják magukat, elveri a hídban a fészket, ettől terpeszt egy kicsit az autó(a gumit nem zabálja le), aztán elkezd lógni v.melyik hátsó kerék, de óvatosan így is el lehet még vele menni 10-20.000km-t...óvatosan!!! Javítási költsége kb. 50-60.000 lett volna(én már nem foglalkoztam vele) komplett h.híd bontott 30-40e, új 50-70e.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz ohne, a jól bevált Tibi bácsi szervízelte az autót, aki csak annyi munkát vállal el, ami belefér 8-16h-ig, és kizárlag csak olyan, amire gond nélkül vállal "garanciát"....a legjobb szerelő a világon : előre kalkulál, pontos precíz, nem kapkod, korrekt!!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | 205 1.1 benzin | Következő autója? | Dízel Corsa C |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
