A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Saxo (1996-2003)

Saxo 1.5 D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis francia

Szöveges ítélet

Pizzafutárként dolgozom egy vidéki városban...illetve két vidéki városban:)
205-ös pezsóval rohangáltam előtte, szerettem, jó volt, de váltani kellett egy kisfogyasztású dízelre : 6liter benzin vagy 4 gzolaj...nem mindegy(16-18munkanap 20-30eFt plusz havonta!!!)
Tehát a lényeg: 2006. júniusában átültem ebbe a típusba, 220.000 futott km volt benne óra szerint(később kiderült talán egy kicsivel több) Szervokormány, el ablak, ködfény, felni, légzsák...jól felszerelt mo-i forg. helyezés, megminden!!!
Olajcseréket szigorúan betartottam(valószínűleg az előző tulaj is), 4literes olaj pont elég bele...amit beletöltöttünk, az 3 hónap, és 10.000km után le is engedtük(se utántölteni nem kellett, meg se rezzent a nivópálcán a szint)...220e+ km után ez nem kis dolog!!! Ennek tekintetében nem is füstölt sohasem, de azért időnként kikormoltam egy kicsit(80-100km/h, kidob üres, pár padlógáz, ennyi minden dízelnek kell).
Városban elég jól el lehet vele tekeregni, ha sűrű a forgalom ~1500as ford.nál el lehet dobálni a fokozatokat, 50km/h 5.ben 1200ford/perc. 115km/h-nál 2900. Eddig utazó, 120 felett már kezd zajos lenni(érdekes módon nem a szél-, hanem a motorzaj uralkodik el egyre jobban, és onnan már elég lassan történnek az események. M1 Budaörsi Metro magasságában megfutja a gyári 165km/h, de ott már keményen ordít a dízel:)
Jó úton 110-120ig utazó, a világból ki lehet vele menni.
Tisztában kell lenni az autó képeségeivel, és akkor a váltó-motor kombináció elpusztíthatatlan! Nagyon jó autó csak ne emelkedjen az út. Erős dunántúli kaptatók(5-6-8%) nem jelentenek akadályt, de gyorsítani képtelenség...ha 80al indultam neki, akkor 80al értem a tetejére, ha 100-al 100al...mindig annyi és nem több. Tartani tudja a tempót, de tovább egy centit se...majd ha újra vízszintesre érünk:)

Fogyasztás 4.2liter, amit nagyon szeretett az az AGIP blue diesel. 10Ft-al drágább a normál gázolajnál(ellenben a V-power, meg a prémium dízellel, ahol 30-40-50Ft a differencia), tuti benne van az adalék(barátom ilyen kúton dolgozik évek óta, innen tudom. Külön szállítják és a kutas tölti bele megfelelő arányban a tartályba azt a pár liter méz-sűrűségű barnás trutyit). Dízelautós taxisok szinte kivátel nélkül ezt tankolják, VW Sharan 9 helyett 8literrel beéri, PD TDI Passat 6.5l helyett 5.8...stb. Nekem a Saxo sima gázolajból 4.3-4.4et fogyasztott(folyamatosan felírtam a tankolásokat, 3-4-5.000km-re vetített értékek), míg a blue dízelből 4.1-4.2-t.
A pöszőm előtte benzines volt, abban is tankogattam 2-3000km-en keresztül prémium üzemanyagot, de nem volt hatása...ennek van!!!! Csak ajánlani tudom minden dízelautósank!!!
Ezen felül amit a benzinesnél az ígéretekkel ellentétben nem tapasztalatam, itt észrevehető, kicsit finomabban jár tőle a motor(főleg télen hidegen hallhatóan és érezhetően kultúráltabb a járása), és talán egy kicsit több erő van benne, de erre nem tenném fel a fél életemet:)
Ettől függetlenül mindenképpen megéri! ! ! !

Továbbiakban: Az autó kényelmes, ülesek oldaltartása lóf@sz, meg lehet szokni,h kapaszkodni kell valamibe...nekem Saxo VTS kerekek 185/55/14es gumik voltak az autón, a futómű és a fék is partner volt a nagyobb kerékhez, nagyon nagyokat lehet vele fordulni, jó aszfalton pedig az agyam szabályosan feszíti a homlokomat kifelé 1-1 fékteszt-nél:) ABS nincs az autóban, de a fekérő nagyon jól adagolható, rutinos pilóták nagyon jól összeszokhatnak vele:)
Apropó fék: szinte új(2-3000km-t futott) betét és tárcsa volt az autón mikor vettem, és a közel 60.000km során nem sikerült elfogyasztani a betétet ! ! !
A gyári leírás szerint 60.000(!)km-ként kell cserélin levegőszűrőt...ez egy vicc, mint a többi kortársánál 20.000-ként érdemes, addigra koszolódik el...1100Ft nem egy nagy kiadás!

Hátul éppen elég a hely 4-5 ember rövidebb utaztatásához, és a csomagtartó 300literes térfogata is elfogadható.

Kb. ennyi.
Szerettem, imádtam, de meg kellett báljak tőle...közelítettünk a 300.000km-hez, hátsó futóműre nem akadtam költeni, még éppen jól száltam ki belőle pár tízezret buktam csak az adás-vételen.

Hibalista

- Hátsó fékmunkahenger(sztem. 200e km felett normális) 8000.-/2db
- Ajtónyitó mechanika(egy finom kezű kar. lakatos 500Ft-ért 15perc alatt megjavította)
- Kipufogó középső tag (200e km felett sz.tem ez is normális) : 15000.-
- Műszerfal világítás(tulajdonképpen csak zavaró,h a 6-8izzóból 4 világított, de megszokható a félhomály:)
- És, a típushiba : Hátsó stabilizátor tűgörgős csapágyai megadják magukat, elveri a hídban a fészket, ettől terpeszt egy kicsit az autó(a gumit nem zabálja le), aztán elkezd lógni v.melyik hátsó kerék, de óvatosan így is el lehet még vele menni 10-20.000km-t...óvatosan!!! Javítási költsége kb. 50-60.000 lett volna(én már nem foglalkoztam vele) komplett h.híd bontott 30-40e, új 50-70e.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz ohne, a jól bevált Tibi bácsi szervízelte az autót, aki csak annyi munkát vállal el, ami belefér 8-16h-ig, és kizárlag csak olyan, amire gond nélkül vállal "garanciát"....a legjobb szerelő a világon : előre kalkulál, pontos precíz, nem kapkod, korrekt!!!!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? 205 1.1 benzin Következő autója? Dízel Corsa C
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Saxo 1996

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)