Kis autó, kis fogyasztás nyugodt embereknek
Szöveges ítélet
Pizzafutárként dolgozom egyvidéki városban, idestova 3 éve.
Egy 1991es 1.1es benzines Peugeot 205 után ültem át ebben az autóba. Sikerült jó áron egy a többinél kicsit szebb(színre fújt lökhárítók, díszlécek) kicsit jobban felszerelt(szervo, légzsák, kp.i zár, ködlámpa, el.ablak...) autót vásárolnom.
Sokáig Peugeot 106ost szerettem volna ugyanezzel a motorral(1.5 Dízel), pár héttel a vásárlás előtt kezdtem el nézegetni a Saxo-kat. A 106osokkal az volt a bajom,h a legtöbb eladó példány fapados volt, gyenge felszereltséggel.
Gyakorlatilag azonos áron(~900e Ft) mentek akkor a 96-98 közötti 1.5D Saxo-k, és 106osok, de a Saxo-ból szinte az összes jobban felszerelt volt.
4 autót néztem meg aznap mikor megvettem, a többinek mind volt valami gondja(egyiknek szana-fét volt a futóműve(Bp-i, rossz női tulaj), a másik okádta a kormot, és sérült volt(kereskedés).
Nem riasztott el a 220.000 futptt km vásárláskor, az autó szép állapotban volt, az ülések nincsenek kiülve, a kormány/pedálok nincsenek elkopva...ha nem tudom,h mennyit ment, látatlanba kevesebbet saccolnék.
Valószínűleg sikerült egy az átlagostól jobban megkímélt példányt választanom. Nem füstől, most a hidegekben is simán indult(igaz az az igazi -20fok még nem volt), tulajdonképpen tökéletesen működik.
fogyasztása 4 liter. 80% város, 20% "kinnt".
3.8volt a legkisebb átlagfogy. amit mértem(kb. 1500km-re visszavetítve), 4.3liter a legtöbb, de az utóbbi gyakorlatilag 100% város volt.
Szervokormány jó, parlkolni könnyű vele, de nagy tempónál még éppen elég határozott.
Ülések oldaltartása lehetne jobb, bár a szétült egyébként is filigrán 205ös ülése után nekem is is csudijó.
Mgöttem ülőnek is jut elég hely 170cm-ig(jómagam 186cm vagyok).
Tulajdonképpen a szívódízel motor az 58LE-vel a jó áttételezésű váltóval is csak módjával mozgatja meg a 985kg-os autót. tisztában kell lenni az autó képességeivel, és akkor nem éri csalódás az embert. Városban fürge, lehet vele előzni, 3. 4. fokozatban 70kmh-ig elég erő van benne, 80-90től már lomha....olyan mint az összes szívódízel: Csodálatos autó, csak ne emelkedjen az út!!!
Jó vezetni, sokat megyek vele, de nem lehet megunni.
motorja kicsit zajos, az adagóló miatt, de gyakorlatilag csak hidegen álló helyzetben zavaró, 30km/h-tól már nem hallani, melegre járatva pedig teljesen kultúráltan üzemel.
Jelenleg 242.000km-nél tartok a kopó alkatrészeken kívül máshoz nem kellett nyúlni, minden rendben üzemel....meg vagyok vele elégedve...és a fogyasztással méginkább!!!!
Hibalista
- Hátsó fékbetétek szorultak cserére(4400Ft), vele együtt a szivárgó(de problémát még nem okozó) fékmunkahengert is kicseréltettem(mivel 8800Ft/párba került a mutatvány).
- Levegőszűrő(2200Ft), hátsó ajtó központizárja romlott el egyszer, 20 perc alatt 1500Ft-ért megjavították.
- Gyaakorlatilag csak a kötelező(kopó) alkatrészekhez kellett hozzányúlni, szabályos üzemeltetéstől rendellenes hiba nem fordult elő.
Ide hordtam szervizbe
Saját szakember.
Az egész családban lévő autókat ő szervizeli, 10ből 10 pontos szakember, 20 éve!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | 205 1.1 | Következő autója? | Citroen C3 1.4 HDi v. Peugeot 206 HDi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
