A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Saxo (1996-2003)

Saxo 1,4i SX automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kellemes meglepetés

Szöveges ítélet

Kicsit félve ugrottam bele egy automata váltós járműbe. Lebegtek előttem az általános sztereotípiák, mint viszonylagos lustaság, meg böhöm fogyasztás. Az 52000 km-nek meg viszonylag alacsony árnak viszont nem tudtam ellenállni.
A gyári kézikönyvben erre a típusra városban 10,5 liter, vegyesen 7,9 liter a megadott fogyasztás. Ezt csak a kocsi megvétele után olvastam, úgyhogy többszörösen kilelt a hideg. Aztán teletankoltam, és nekiláttam hajtani.

Automatát vezetni nagyon pihentető. Elinduláskor elég a motort felpörgetni 2000-ig, onnantól a váltó teszi a dolgát. Ezzel a fordulattal 70 km/h simán tartható. 50 km/h 1750 körüli fordulattal megy. 90 km/h 2500, 130 km/h 3500, 150 km/h 4000 fordulatot igényel. Mivel a váltóban hidrodinamikus nyomatékváltó van, elég kiadósan gyorsul a vas 2000 fordulatnál is. Mivel nem kell hozzá bőgetni a motort, elég szépen el lehet jönni a piros lámpáktól. A többi autó valahogy mindig lemarad :-)

A váltó hidegen érezhetően durvábban kapcsol. Amint bemelegszik az olaj, a váltások alig észrevehetőek. 2000 fordulat körül 45-nél kapcsolja a hármast, húzatva 75 körül.

Az autó a Swifthez képest nagyon kényelmes. Vastagabb az ülések kárpitja, és hátul sem fapad. A csomagtér is érezhetően nagyobb. A segédkeretes első futóműnek köszönhetően sokkal csendesebb, nem érezni az út minden hibáját. Egyszer picit elbambultam, és a gázon maradt a lábam: 150-nél csendesebb, mint a Suzuki 130-nál. Folyamatosan figyelnem kell a sebességmérőt.

A kormány egy ujjas, a szervo szivattyút villanymotor hajtja. Két órás vezetéstől gyakorlatilag nem fáradok el.

Az utolsó kellemes meglepetés a kocsi valós fogyasztása. 1/4 rész város, 1/4 rész autópálya: 130 km/h, 4 fő+sok csomag, 1/2 rész falu+kisváros, teherautó üzem eredménye 6,56 liter/100 km.
Meg vagyok elégedve :-)

10 000 km-rel később eljött a 60e-s szervíz ideje.
Próbaképpen érdeklődtem márkaszervíznél, mennyi lenne a hivatalos pöcsétes szervíz ára. Anyaggal, munkadíjjal 80e Ft körüli költséget vízonáltak motorra és váltóra együtt. A biztonság kedvéért belenéztem a Haynes-be: váltóhoz olaj, olajszűrő és kartertömítés cserét ír. Utánaérdeklődtem az alkatrészáraknak. Sajnos csak gyári OEM alkatrészt találtam, a kis eladott mennyiség átka. Lényeg: szűrő 32e, tömgyűrű 1e, kartertömítés 8e nagyságrendű. Nagyon rendes szervízest találtam, egy nap alatt a kezemben volt a gyári alkatrész. A szerelési könyvből kiokosodva két óra alatt meglett a csere és a kartertisztítás. Olajat 4 litert (8e) kellett vennem, 3,2 liter ment bele. Eddig 49e Ft anyagköltségnél tartok csak a váltóra, és ezt a műveletet 30e km-enként ismételni kell. Szomorú :-( Ez a városban, dugóban nagyon laza, stresszmentes cirkálás ára.

A motorra előzetesen mintegy 20e Ft anyagköltséget számoltam össze (olaj+szűrő, gyertyák, légszűrő, benzinszűrő, kartertömítés). Kartertömítés is kell, mert úgy tűnik, valaki ügyes gumiámmal/sziloplaszttal tömítette le a kartert. A megvételkor adott márkakereskedői állapotfelmérésen ez "olajszivárgás"-ként szerepel. Nem lett volna elegánsabb még eladás előtt megcsináltatni, oszt legfeljebb hozzácsapni 5-6e Ft-ot a vételárhoz?

A nagy kérdés pedig az, hogy ha alkatrészből kijön a 70e Ft, akkor hogy kaptam erre a gépre 80e Ft körüli össz szervízköltség ajánlatot? Jobb, ha az ember maga csinálja...

Hibalista

- Az ablakmosó szivattyú nem váltott első és hátsó ablak között. Bontottra cseréltem, 40 perc munkával. Azóta oké.
-
- Az elmúlt 8000 km alatt feltűnt, hogy sosem megy felénél feljebb a vízhőmérő mutatója. Utánanéztem a Haynesben: a jeladó gomba színkódja sem stimmelt. A vezetett szervízkönyvű kocsiban nem az adott típusú motorba való gomba volt, a lerakódásokból ítélve jó régóta. Belevalóra cserélve azonnal megjavult a hőmérő műszer. Ezek után lehet, mégsem viszem vissza a márkaszervízbe a 60 ezres nagy cserékhez...
-

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem. Olcsóbb, mint a márkaszerviz. Határesetben jobb is.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Gyári alkatrész: Citroen Pásztor. Szolgálatkész, pontos, gyors.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift 1,3 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Saxo 1996

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)