A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Saxo (1996-2003)

Saxo Electrique 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elektromos autózás fillérekért

Szöveges ítélet

Most, hogy mar lassan 1.5 eve van elektromos Saxom, itt volt az ideje a Nepiteletnek.

A vasarlas oka nem a zold marhasag es egyeb ilyesmi volt, hanem siman az ingyen parkolas (foleg csaladdal): belvarosban dolgozom & mozgok, a belvaros kozepen, a parkolas itt szinte remenytelen. Van 50/250es robogom is, de rossz idoben mar oreg vagyok a szivashoz, nu es a robogozas max. 2 szemelyig OK.

A legolcsobb elektromosat neztem (barmi, ami zold rendszamos lehet, es autoszeru, 40-50km hatotav is eleg, naponta kb. 20-30-at jarok), a tervezett koltsegvetesi osszeg 1-1.5m huf volt. Az elso kiszemeltet elottem megvettek (5 ajtos feher Saxo, tenyleg szep allapotban a kepek alapjan), igy befutott a kepbe egy 1000 EUR (!) aru kis Saxo, klasszikus kep nelkuli hirdetes: nicht fahrbereit, bla, de akkuval. Kertem kepet a tulajtol, ill. infot, hogy mi a baja. A baja, hogy nem megy, megallt es azota semmi. Akkuk vannak, kepeken egy teljesen atlagos auto volt, normalis (nem szetbarmolt) motorterrel. Ennyiert bargain, raugrottam, 3 nap mulva az udvarban allt.

Az inditasi hiba orvoslasa kb. fel ora volt: a vezerlodoboz szetdontese utan kiderult, hogy egy korabbi szerelestechnikai hiba miatt a hajtas nagyaramu relejenek a 12V betap kabelenek a szigetelese megserult, es igy nem huzott be a rele. Gyors javitas, proba: prrr-fekt, mukodik a jarmu.

Egyeb hibak: hianyzott a vakuumcso a fekrasegito es a vakuumszivattyu kozott, ezert a vakuumszivattyu mindig ment, es mar eszmeletlen hangja is volt. Javitasi koltseg kb. 15e huf (saab szivattyuja jo bele, es lenyegesen konnyebb talalni, mint Saxosat). Ket hatso lengescsillapito csereje (az extra suly miatt KO volt mindketto), kb. 30e huf a par. Hatso fekmunkahenger szivargas miatt hatso munkahengerek csereje (kb. 10e huf a par) es fekpofa csere/hatso dob szabalyzas (ez egy kollega jovoltabol nem kerult semmibe).

Klasszikus NiCd akku karbantartas (aka. desztillalt viz toltes az akkuba egy karbantarto toltes utan) utan az elso hatotav teszt hozta a gyari 75km-t. A boldogsag kb. a 4. toltesig tartott, mikor a toltes kb. 30 perc utan megallt, es nem volt hajlando tolteni az akksit a halozatrol. Kis anyazas, majd sagembox szetdontes utan (ahol szenne egett alkatreszeket vizionaltam) kiderult, hogy par forrasztas oregedett csak el. A teljes szetdontes/osszerakas par ora volt, a javitasi koltseg a forrasztoon osszege ;)

Ez volt az utolso, hasznalatot befolyasolo hiba, azota (lassan 1.5 eve) tokeletesen mukodik, szinte napi szinten nyuzva. Ja, a bal elso zar mechanikat kellett meg cserelnem, mivel valamiert nem zarodott be (mechanikusan) - szerencsere a nem kozponti zaras bontott elemre at lehetett rakni a motort, igy olcso volt a cseredarab (kb. 2e huf).

A megtett tavolsag: 11511 km
Osszes toltes (reszleges toltesekkel egyutt): 180 (2-3 naponta toltom)
Osszes felhasznalt energia: 2092 kWh (karbantarto es balance toltesekkel egyutt)
Atlagos energiafogyasztas (100km-re): 18,17 kWh (szinten a karbantarto es balance-al egyutt) - szamszerusitve: 710 huf/100km
Nyari atlagfogyasztas: ~ 17 kWh/100km
Teli atlag: 20-21 kWh/100km
Fogyasztasi modusz: 17,2 kWh/100km (50 alkalom)
Legnagyobb megtett tavolsag egy toltessel: 91 km (16,81 kWh/100 km atlaggal)
Legkisebb hatotav (telen): 50 km (22,06 kWh/100 km)
Legnagyobb megtett tavolsag 1 nap alatt: 240 km (teletoltott akksival indultam, majd egy sima es 2 gyorstoltes volt)
A toltesi atlagok a konnektornal mert ertekek, a toltesi veszesegekkel, tultoltesekkel egyutt. Az akku kapacitasa 12 kWh.

Futeshez felhasznalt benzin osszesen (1 ev alatt): 34,49 liter (a kis webasto at lett epitve allofutesre, igy gyakran hasznalom allofutes modban, ezert ilyen magas)


Mivel eleg fapad volt, csinaltam par atepitest (20+ eve PSA autokat szerelek hobbibol, szoval nem volt nagy kihivas):

Atepitettem a Webastot rendes allofutesre, taviranyitoval (koltsege kb. 1 dioda, par csatlakozo es egy radios rele parezer forintert)

Az allofutes hatasfokanak fokozasa miatt bele kerult egy klimas Saxo futesboxa az autoba, igy van kulso/belso keringtes szabalyzas (szervo motoros, a sima Saxoban meg bowdenes sincs, ez valami agyloves...) - illetve bent van a klima parologtatoja is, varja, hogy osszerakjam hozza vegre a vezerlest (2. generacios Priusbol lesz a klimakompresszor hozza)...

Kapott uj muszerfalat, amiben van utas oldali legzsak, illetve lett vezeto oldali legzsak es normalis pirotechnikai ovfeszito. (mivel az enyem abszolut a gyartas elejerol valo Saxo volt (1996/12), ezert nem volt benne semmifele legzsak gyarilag)

Kapott egy normalis belso ulesgarniturat (feher bor/zold szovet mix), aminek normalis oldaltartasa is van (a gyari ules az kb. trabant szintu) egy Peugeot 106 Roland Garros editionbol.

Kapott elektromos/futheto kulso tukroket (illetve lesz meg tolataskor lebilleno funkcioja is, csak ido hianyaban meg nem kerult bele).

Van benne egy androidos visszapillanto tukor, elsodlegesen a Checkelec nevu diagnosztikai program miatt, amivel a toltest szoktam tavolrol (neten keresztul) figyelni.

Epitettem egy gyorstoltot hozza, ami a 3db 30A Delta ESR48/30-at tartalmaz, a gyari AC tolto mellett is mukodik (sot, az vezerli, egy aramerosseget figyelo relen keresztul), igy tudom osszesen 9kW-al tolteni (DC oldalon 50A, 0.5C), mely 3 fazis 16A-re befer: 14.4A/15A/7.5A a 3 fazis terhelese, szoval meg 3x16A-en (otthon ennyi van) is hasznalhato mellette a haz alapszinten. A toltes elso fazisa igy 1-1.5 ora (80-90%-ig). A tolto kb. a csomagtarto harmadat foglalja el, igy nem brutalis a helyigenye. (a sulya kb. 20kg) A gyorstoltes a jobb hatasfoku deltak miatt nem hoz merheto diffet a 100km-re szamolt fogyasztasban.

Teljesen autoszeru, varosi hasznalatra tokeletes. Mar vannak testverkei is az udvarban (egy regi elektromos regi Berlingo/Partner paros - nu, ezek azert eroteljes torodest igenyelnek meg ;).

Nemreg kiderult, hogy ez a kocsi volt a gyari Citroen Olaszorszag promo kepein, mivel az eredeti olasz papirokon levo rendszama egyezik a promo kepeken levo auto rendszamaval. Azota meg jobban vigyazok ra :)


Par kep: (kivul/belul/gyorstolto)

Hibalista

- A leirasban a vetelnel levo hibak benne vannak, azon kivul a bal elso ajtozar volt.

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 76000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző autója? XM v6 24v Y4 (azert ez is marad am :) Következő autója? Berlingo Electrique
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Saxo 1996

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)