Beteljesületlen vágy.
Szöveges ítélet
Hothatch kategóriában nézelődtem és a rendelkezésre álló keret miatt a Saxora esett a választás, ami régóta perverz vágyam volt.
Ami a külsejét illeti, ez még egy non-facelift változat volt, fekete színben, gyári szélesítésekkel, gyári felnivel, gyári nagy szárnnyal. Azt hiszem kevés ilyen első ránézésre is megnyerő kis autó rohangál azóta is az utakon. Én imádtam ránézni.
A belseje roppant puritán volt, de nekem különösebb igényeim nincsenek. Viszont az ülés kényelmetlen volt. Kemény, de nem tart jól. Nehezítette a vezetést, hogy a kormányt sem tudtam állítani, se le, se fel, se ki, se be. Így hosszú távon bizony sokszor fészkelődtem.
Szerkezetileg roppant egyszerű. Kevés a rákfenéje, az is inkább a hátsó hídban merül ki. A rémhírekkel ellentétben nem problémás az elektronikája, mert igazából nem sok elektromos bizbasz van benne. Olcsó hozzá az alkatrész és némi autószerelési affinitással akár otthon is sok minden cserélhető. A futóműve meglehetősen kemény, minden úthibát megéreztem, ellenben kanyarban bizonytalan. A féke lowbudget városi kisautósan gyenge, viszont a 75 lóerő egész virgoncan mozgatja a könnyű kasztnit. A váltó franciásan kotyogós és hosszú úton jár. Én rakattam rá egy kellemesen duruzsoló Paragi sportdobot, amivel többszörösére nőtt az amúgy szerény vezetési élménye.
Mivel mindig is Hondázni szerettem volna, így csaknem két év elteltével vegyes érzelmekkel túladtam rajta.
A helyzet az, hogy fórumokon egytől-egyig istenítették, viszont az tény és való, hogy én meg elég leharcolt példányt vettem, ráadásul drágán. Így nem volt felhőtlen ez a két év. Azt nem bánom, hogy Saxot vettem, de azt igen, hogy pont ezt. Egy jobb bőrben lévővel azt hiszem nem lett volna ennyire savanyú a szám széle és a tetszetős külseje, valamint alacsony szervizigénye miatt talán meg is tartottam volna rohangálósnak.
Hibalista
- A teljesség igénye nélkül néhány alkatrész ár és javítási költség: - -Szelepfedél tömítés 1.100 Ft - -Olaj-, levegő-,pollenszűrő ~7.000 Ft - -Két első lengőkar 33.000 Ft - -Két stabpálca 10.000 Ft - -Hengerfejtömítés+hengerfej csavarok 10.000 Ft - -Hengerfej felújítás 45.000 Ft - - És egyéb apróságok...
Ide hordtam szervizbe
Mikor hova. Sajnos nincs állandó megbízható szerelőm. Volt, amit magamnak cseréltem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiesta '99 1.3 | Következő autója? | CRX Del Sol |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
