A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Saxo (1996-2003)

Saxo 1.6 8V VTR 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A fiatalos élményautó!

Szöveges ítélet

Az autó egy véletlen internetes böngészés folyamán került hozzám. Nem szándékoztam autót venni, főleg nem egy franciát. De ez már a képek alapján is szerelem volt első látásra! Beleköthetetlenül szép állapotba volt, első magyar Saxo rajongó hölgy tulaja kínálta. Mint később kiderült 2004ben került magyarországra, szó szerint szalon állapotba. Mindmáig ezt az állapotot az előbb említett kedves hölgy megőrizte, akinek ezért nagyon hálás vagyok! Ennyit a kocsi hozzám jutásának történetéről, lássuk milyen valójában a kocsi maga!

Ezt a "kis méregzsákot" egy 1.6 literes 8 szelepes erőforrás hajtja. A motor úgy tökéletes ahogy van! Rendkívül megbízható, halkan duruzsol alapjáraton és nem visít magas fordulaton se (picivel megelőzve a tiltást :), mint egy vágóhídra szánt disznó vágás előtt! Alacsony fordulaton érzékelhető a 16 szelepesekkel szembeni egyik előnye: 1600-as fordulaton már húz az autó, mondhatni röppenti magát akár egy TDI. (Persze ez függ a megfelelő motorbeállítástól is. Ha valamelyik szenzor már nem megfelelő értékeket küld a központi computer felé, ez a tartomány természetesen tolódik, méghozzá felfelé! Érdemes minden kedves autótulajdonosnak, aki egy csöppet is szereti az autóját elvinnie egy úgynevezett Motoroptimalizálásra! Természetesen előtte vigyük el autónkat felülvizsgálatra, hogy megtudjuk minden megfelelően működik-e, mert anélkül az optimalizálás nem sokat ér! Bátran ajánlom mindenkinek, rendkívül hálás lett a motor nekem azóta!) Visszatérve a motorhoz...fogyasztása cipő függő, attól függ kinek mekkora lába van...kilehet hozni belőle 6,5 litert vegyes használat során, de inkább maradjunk a 7,5 literes átlagnál. Olajat egyáltalán nem eszi, pedig 5-40es Mobil1-el használom. Váltója sajnos a franciák sajátosságát magán viseli, 1es 2es néha egy picit akadós, de egyáltalán nem zavaró tényező, nem kell berángatni sebességbe. Ehhez nincs is több hozzáfűzni valóm...Lássuk a másik erősségét, mondhatni a legnagyobb erősségét: A futóművet és a féket...A futóművet nagyon jól eltalálták, semmi módosítás nincs az enyémbe, úgy gyári ahogy van! Elég feszes, gyárilag ültetett de mégis komfortos futóműröl beszélünk ami nagyon jó stabilitást ad az autónak még túlzottan nagy sebességgel is beérkezve egy-egy kanyarba. A kormányzás pontos, de a szervó egy picit lehetne gyengébb is. Időnként úgy érzem túlszervózott a kormányzás hála az elektromos szervoszivattyúnak... A fékezésről 4 tárcsafék gondoskodik ABS-el ami igen jó fékutat kölcsönöz az autónak. A fékek jól harapnak de megjegyzem könnyű őket elmelegíteni!

Összességében az autórol: Sokan panaszkodnak az elektronikájára..de szerencsére ez még nem az a fajta Saxo amibe a később bekerült elektronikai újítások kerültek. Az inkább a VTS-ekre jellemző, de ez változó! Van akinek folyton baja van vele, van akinek egyáltalán semmi hibajelenség! Nagyon hálás kis élményautó ez, ha az ember odafigyel rá! Nem kimondottan gondozás igényes, de azért ne csak fél évente kukkantsunk a motorháztető alá! Bárkinek merem ajánlani, de azért ha egy ilyen autó vásárlását fontolgatjuk megvétel előtt mindenképp vigyünk el magunkkal olyat aki ért ehhez a tipushoz!

Az autót miután megvásároltam teljesen átvizsgáltuk, amit kellett kicseréltünk. Ezek a következőek voltak: NGK 2 pólusú gyertyák(ajánlott), csökkentett ellenálású gyújtókábelek(ajánlott), Nívópálca (régin fogantyú nem volt), Exide 45-ös akku (bőven elég), hátra új féktárcsák, új ferodo fékbetétek (ne spóroljunk ezeken), ablakmosó motor. Ezeken kívül az esedékes cserék időbe mindíg elvégezve! (olaj, olajszűrő,légszűrő, pollenszűrő, stb.) Külsőleg egyedül a hűtőmaszk lett kicserélve egy márkajelzés nélkülire.

Amire még vár: Proex rendszer összefont leömlőkkel, egy új lambda (régi fűtőszála már egy picit lassan fűti fel magát), hátso VTS tetőspoiler ami sajnos a VTR-eken opcionális volt :(, gyári 15"os citroen motorsportos alufelnik, BMW optikás lámpák előre.

Hibalista

- Ablakmosó motor, Hátsó ajtózár motorja

Ide hordtam szervizbe

Mivel itthon a Citroen szervizbe ilyet még nem nagyon láttak, ezért épp kapóra jött az egyik kedves Citroen Motorsportos ismerősöm, Gabesz!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Előtte Halázs Garázs Bt. jó barátom Halász László személyében :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 146000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Escort Következő autója? DS4
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Saxo 1996

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)