Gollamnak hívom. Kell ennél több?
Szöveges ítélet
céges, dobozos, szóval nem mérvadó a véleményem, gondolom van normális Nemo is, nem mindekivel akar kitolni a saját cége...
én eddig kb 2000km-et mentem vele. minden kilométerét megszenvedem. borzalmas a váltó, nincs hely, nincs rugózás. szerintem a citroen mérnökei valami eszement fogadásba mehettek bele, aminek a tárgya az lehetett, hogy lehet-e a huszonegyedik században minden kényelem nélkül autót gyártani. bebizonyították, hogy lehet. nincs egy zárható kesztyűtartó, az ülést nem tudom hátrébb tolni, a kormány meg a rádió kezelői pedig amúgy messze vannak, nyújtózkodni kell. a műszerfal tartórekeszeiből minden kanyarban lerepül minden, elektromos ablakemelő nincs benne, a tekerős baromi nehezen jár, izmozni kell vele még nekem is, pedig nem vagyok valami összeesett gyerek. ráadásul jól előrahjolva kell mindenzt véghez vinni, botrány az egész. központi zár nuku, az autós telefontöltő lötyög benne, folyton kiesik. az indexkar olyan remekül van megcsinálva, hogy majdnem minden indexelésnél lekapcsolom a lámpát helyzetjelzőre. az ablaktörlő valamilyen rejtélyes oknál fogva a magamfelé húzós spriccelős törlés után tíz másodperccel még töröl egyet a biztonság kedcéért, hogy amit addig lemosott, azt szépen szétkenje és megint ne lássak semmit.
a váltó olyan érzésre, mintha egy gémeskútból kellene egykézzel felhúzni a vízzel teli vödröt úgy, hogy ne érjen az oldalához. a kuplung brutál nehezen jár, mintha azzal kéne megtolni a kocsit, hogy lendületet vegyen a váltáshoz. ötödikbe kb tízből kilencszer csak másodjára hajlandó váltani.
a felfüggesztés meg szerintem négy sima vascső lehet, mert ha átmegyek egy felújított tükörsima vasúti átjárón, amit a renault-val vagy a golfommal meg sem érzek, akkor olyan rézésem van, mintha a hátsómon keresztül akarná valaki légkalapáccsal kigyomlálni a gerincoszlopomat. az útfekvésről csak annyit, hogy minden pillantban koncentrálni kell, hogy az úton tartsam... ha csak egy másodpercre is elengedem a kormányt, már az árok felé hú ezerrel.
a legjobb mégiscsak a kuplungolás. azon kívül, hogy brutál nehéz a kuplung, még egy olyan extrát is belepakoltak a franciák, hogy majdnem minden kuplungolásnál jól beleverem a sípcsontomat a kormány alatt található bazikemény csúcskategóriás műanyag konzolba. már kidolgoztam azt az üléspozíciót, amiben ez kiküszöbölhető. csak úgy meg fáj a derekam...
elneveztem Gollamnak, mert nevet akartam adni a rohadéknak. olyanban gondolkodtam ami kicsi és gonosz. ez illik rá. egy gonsoz kis törpe, aki megnyomorítja a testem. amúgy megbízható, meg egész szépen gyorsul ha üres hátul az oroszlánszállító rész. de ezt ki nem sz. le ha teljesen kinyír? havi hatezer ebben az autóban büntetés, kényelmetlen és minden porcikájában idegesítő, gyűlölöm, soha többé nem akarok beleülni. most két napig nem kell, ez a legnagyobb öröm a hétvégében. átülhetek a golfomba. das auto. ez meg rosszab még egy Ladánál is.
Hibalista
- nagyon semmi baja nem volt még nálam, kollegámat nem kérdeztem.
Ide hordtam szervizbe
még sehova
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 152000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mégane grand tour | Következő autója? | az majd autó lesz, mert ez nem az. |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |