A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Nemo (2008)

Nemo 1.3 dízel 75 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ellentmondásos kisdoboz

Szöveges ítélet

Gépjárműflottakezelésben dolgozom egy nagy cégnél, több mint 100 Nemo van a flottában. 2013-as és 2014-es autók, 1.3 multijet 75 lovas Fiat motorosak (előtte még a francia 1.4 HDI volt az ilyenekben), 100 és 200ezer km közötti futásúak vegyesen. Alapvetően a Nemo (Fiat Fiorino, Peugeot Bipper), egy pöttöm kis dobozos autó, amit azért találták ki az olaszok és a franciák, hogy a nyugateurópai, helyhiányban szenvedő, zsúfolt városokban könnyed mozgásra képes, praktikus munkásautóval tudjanak dolgozni különféle szerelők. Erre a célra, a méret tekintve teljesen alkalmas, hiszen pici de ahhoz képest egész nagy a raktere. A fülke olyan amilyen, olcsó, egy testes ember számára meglehetősen szűkös, nincs zárható kesztyűtartó, a kabátot nem lehet felakasztani sehová és kevés a rakodóhely. A tengelytávja meglehetősen rövid, ennek van előnye és hátránya is, városban előnyős, azon kívül hátrányos, ha megcsúszik, könnyen megpördül és nem fogod meg az istenért sem, ez vezetéstechnikai tréningeken is láthattam élesben. Városba való autó, na. Ezekkel lehet együtt élni, a nagybaj ott kezdődik, hogy a motorja, a részecskszűrő miatt teljesen alkalmatlan a városi használathoz. Az a baj, hogy adott egy csupán 3,5 liter olajtöltetű közvetlenbefecsis dízel motor, ami a jellegénél fogva kormot termel, a városi használattól megtöbbet kormol, a részecskeszűrő meg felfogja és állandóan regenerálni próbál, ezáltal kokszosodik a szívósor, kormolódik és a gázolajtól felhígul az olaj. Ehhez jön még egy biciklilánc vastagságú vezérműlánc, ami ebben a kellemetlen környezetben – képzeljük el milyen jó viszkozitása lehet egy olyan olajnak amit csak 30-35 ezer km-enként vagy 2 évente cserélnek ilyen körülmények között – nem csoda hogy több tucat autónál előfordult hogy már akár 70ezer km környékén elkezdett csörögni és rossz esetben el is szakadt. Ez a motor amúgy nem lenne rossz, odafigyeléssel és részecskszűrő nélkül, 10ezres olajcserével majdnem örökéletű lenne. Olcsó autó, silány minőségű ajtó zsanérokkal, katasztrofálisan gyenge toronycsapágyakkal, ami ráadásul nehezen hozzáférhető, a szerelők utálják és lényegében 60ezrenként cserére szorulnak. Lehet vele együtt élni, vezetni amúgy egész jó, szerethető, nem egy erőgép, de nem is gyalázatosan gyenge, autópályára nyilván nem való, mert nem csak a tengelytávja rövid, hanem az ötödik sebessége is és 130körül már nagyon sokat pörög (3000 fölött), a fogyasztása az nevetséges tud lenni, csak tisztában kell lenni a gyenge pontjaival és aszerint kezelni. Ha ilyen autót gondolkozol venni használtan, csak akkor tedd, ha benzinest veszel és városba akarod használni. A dízel jó vidéken de oda minek ilyen pici autó. Én csak akkor venném ilyen motorral, ha egy alapos széntbontással kezdődne a dolog, lánc cserével és nagyon odafigyelni a 10ezres olajcserére.

Hibalista

- Kopó alkatrészeken kívül, a toronycsapágyak állandóan, külső hőmérő, ablakemelő kapcsoló, lánc csörgés vagy szakadás a 30ezres olajcsere és a részecskeszűrő miatt.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (5) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Punto Classic Van Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Nemo 2008 (2008)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)