Ösztövér versenyló vagy turbocsacsi?
Szöveges ítélet
Céges autóként használom, télen-nyáron, hóban-fagyban. Olvasva a többi véleményt, nekem vagy szerencsém volt a futóm?vel, vagy ki tudja... Lényeg, hogy most, 200000 km-hez közel kezdett el valami kopogószellem zajongani. Eddig semmi gond sem volt. A gyári gumik is elég szélesek (205/65 x 15), függetlenül a relatíve magas kasztnitól jól kanyarodik, stabilan ül húzós fordulókban is. Meglep?en fürge, 15-16 alatt fönn van százon, kimondottan személyautósan vezethet?. A magasabb fülke miatt kiválóan átlátható a forgalom. Megállni is jól lehet vele, az els? fékek tudják a dolgukat (h?tött dupla féktárcsák), a hátsó dob meg tud, amit tud. Mivel furgon, lemez van a raktér és a cockpit között, ezt gyorsan fölf?ti (ha már meleg a víz, mert azért Hdi), és a gyári légkondi lenyomja 25 fokra rekken? nyáron. Alapjában véve jól élhet? a szekér, ami gond van/volt vele, részben tudomásul veend?, részben szerencse. Szóval, az ékszíjtárcsa. Egy hosszabb út el?tt jelentkezett (mák!), meló helyett szerviz, onnan már csak gyógyultan távozott. A kuplung 160000-nél mondta be az unalmast, szerencsére szintén nem a világ másik végén. A fogyasztása er?sen jobbláb függ?: 100-110-ig 7 l elég neki, 120 körüli tempónál 8-ig fölmehet, 150 környékén fölülr?l veri a 9-et. A motor nem különösen foglalkozik vele, megy, amíg tapossa az ember. Jól vezethet?, hosszú távon aránylag kényelmes, kicsit rövid az ül?lap. Ez a vezet?ülés. A jobb egy, az egészen más tészta. A raktéri lemezfal miatt nem állítható a mitfahrerülés, a háttámla szöge viszont nagyon vacak. Rövid az ül?lap, kicsi a hely a térdnek ahhoz, hogy az utas kényelmesen lentebb csúszhasson. Szóval azt szokni kell. A három személyes változat max 130 cm-es magasságig ülhet? középen, utána már ott a váltó. Más kérdés, hogy a miniszoknyásokat csak oda szabad ültetni, és nem kell magyarázkodni, miért nyúlkál a sof?r.:). A másik, amit szokni kell, az ABS. Mivel még a gyári lengéscsillapítók vannak benne, már néha pattog. Csinálta ezt új korában is, de ritkábban. Kimondottan vacak úton fékezéskor (macskak?,lámpa el?tti gy?r?dés) a kerék megpattog, a hülye ABS meg azt hiszi, meló van, és nekilát dogozni. Volt már egy-két meglepi emiatt, szerencsére volt id? korrigálni.
A raktere jól pakolható, mi kértünk hozzá balra is tolóajtót. Így minden elérhet?, rámolni is könny?.
Hibalista
- ékszíjtárcsa (100000)
- kuplungszet (100000)
- mágnesszelep (8000)
- féktárcsa 35000/db
- kis szerviz 40000
- nagy szerviz 60000
Ide hordtam szervizbe
Citroen ?rmez?
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 185000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Scudo 1.6 | Következő autója? | Citroen Jumpy 2.0 Hdi 16V |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
