Mazohisták álma, állandó szopóroller
Szöveges ítélet
Ez az autó volt életünk legrosszabb döntése, gyűlöltem, és ha rá gondolok is kiráz a hideg. 2010-ben vettük szombathelyen, egy virágboltos használta, hűtős, maxi kivitelű volt. Nekünk igazából egy évben 2 hónap intenzív használatra kellett egy megbízható autó, a többi 10 hónapban mint horgászautó üzemelt. Előtte egy öreg 307-es mercink volt, ami hibátlanul el is látta a feladatát, de a kasznira már nem akartunk költeni, kiszolgálta az idejét, eladtuk. 2010 januártól kezdtük a keresgélést, és végül március elején találtuk ez a szutykot. Persze képeken jól nézett ki, el is mentünk érte az ország túlvégére, teljesen belepte a hó, 2-3 izzítás után indult is. Megalkudtunk rá, elhoztuk. Az első évben nagy baj nem volt vele, kicsit ette az olajat, de elvitt A-ból B-be. Zöldség-Gyümölcs szállításra használtuk, írhatnám hogy szigorúan forgalmi szerinti terheléssel, és nem is lódítanék vele nagyot, mert sokkal többet nem is bírt volna. 104 láda paprika, és már ült is, ez kb 15q. Szereztem hozzá duplarugót, és erősebb gumibakkot is, de a motor kevés lett volna hozza. Tudni kell, hogy a 2.5 szívó diesel motorral szerelt példányok futóműve gyengébb, felnimérete is csak 15-ös. Láttam 2.8-as jumpert 40q-val szaladgálni is. Ennek a motorja ezt a sújt már nem igen mozgatta volna. Nagybanira és a kereskedőimhez jártunk vele, édesapámmal felváltva. Nyáron volt használva, kb 2 hónapon keresztül minden évben, napi 5-800 km távolságokon. Második évben a motor kikönyökölt, motorcsere. Motorcsere után két hónappal hengerfejes lett. Ez azért is hálás, mert a szerelő balfaszságán túl még alkatrész sincs hozzá. Hengerfejet és motort szökőévben egyszer lehet találni bontottan, mivel ezekkel mindig gond van. A kereső kiadott kb. 40 bontót, aki foglalkozik ezzel a típussal is, egyiknek se volt, a legtöbben még nevettek is, hogy előre le van foglalva legalább 5 db, ne is reménykedjek. Végül csak találtunk, be is lett rakva. Dolgozott tovább, 3. szezonjának a végén lánchíd közepén a váltó 5.-ben maradt és nem is jött ki belőle többet. Hazáig 250km, a reggeli csúcsban kijutni pestről kínszenvedés volt 5.-ben. Egy évig állt, találtunk hozzá váltót, és végül eladtuk. Vettünk egy Iveco 3510-et helyette, egy álom. Ez már tényleg erre a munkára való. Nincs az az érzésem benne hogy bármikor megállhat alattam a technika.
Kényelem: 190 cm magas vagyok, az ülést pedig nem lehet eléggé hátra engedni, így a térdem folyamatosan beleért a váltó konzoljába. Pozitívum, hogy a fülkében keresztben lehet aludni, mivel nincs útban a váltó.
Teljesítmény-fogyasztás: Legjobban erre a nem megy, de legalább eszik kifejezés lehet a helytálló. 80-90 felett már szenved, és a fogyasztása üresen lehet 8-9 liter, de rakottan 10-12.
Egyetlen pozitívum édesapám szemszögéből az volt az autóval, hogy befér a 3,5m-es csónakja hátra (keresztben elcsúsztatva, mert a raktér 3,3m-es). Én szívem szerint legalább 10-szer felgyújtottam volna.
Persze nincs bajom a francia autókkal, és a jumper is egy egészen jó autó, de nem ezzel a motorral. Mivel elég sokszor cserben hagyott, egy idő után bérautókkal jártam a szezonban, míg apám hajtotta a miénket. Általában jumper-boxer lett bérelve, 2.8 HDI motorral. Az szépen haladt, és ha hazafele 130-140el toltam neki a pályán se evett meg annyit mint a miénk 80-al... Ha valaki Jumpert vesz, vegyen 2.8-as Hdi motorosat. Ezt a 2.5 szívót csak mazohistáknak, és elvetemült szerencsétleneknek ajánlom.
Hibalista
- Motor csere - Hengerfej csere - Váltó csere - Futómű felújítások. - Teljes kasznizás, a gyári 0,9-es lemez 10 éves korára elfáradt. - Melegben nem volt index rajta
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 307 | Következő autója? | Turbo daily 3510 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
