Ügyes kis benzines turbós
Szöveges ítélet
Új autóként vettem, kicsit tartottam a motor teljesítményétől, alaptalanul. Ez a motor belépő szint, de szenzációs, természetesen nem egy erőgép, de normál körülmények között mindenre elég. 100 km/h-nál 2000-et forog, 130-nál 2600 körül.
A motor egyáltalán nem erőlködik, egy S-maxból ültem át (140 lovas dízel) és ahhoz képest is teljesen korrekt. Nem rossz a váltója, hosszú áttételezésű, ez már nem az a jellemző francia borzalom, mint korábban.
Kifejezetten könnyű (1320 kg), a Ford 400 (!!!) kg-val volt több, ami borzasztó sok. Igaz, a két autó futóműve teljesen más, a C4 abszolút franciás, elringat, a feszestől ez nagyon messze van.
Még csak 1000 km-t tettem bele, de van ismerős aki ilyet hajt és 200.000 km után sincs gondja vele. A motor hangja belülről nem tűnik 3 hengeresnek, inkább morgós, vicces, teljesen más mint egy 4 hengeres, de teljesen más is, mint egy toyota vagy skoda 3 hengerese. Viszont városi tempónál van egy jellegzetes búgása, ami a kis túrbós motorokra amúgy is jellemző.
A fogyasztása betartva a szabályokat 7l, persze ez alakulhat még.
Az autóról (felszereltség stb) mást nem írnék, a tesztekben minden megtalálható, kétség kivül az egyik legjobb családi autó, ár érték arányban pláne. Nem hiszem h a többiek (s-max, touran, kodiaq) 1.5-2.5m forintos többlete annyival többet érne. A Citroennél valszeg családos emberek fejlesztették az autót, hisz olyan egyszerű de végtelenül logikus dolgokat találtak ki, amit a többiek nem.
Aki ilyen autót keres, nyugodtan vegye a kis benzinessel, 5 év gari és a dízel 800e ft-tal drágább, ami hát khm, sok pénz. Nem egy erőgép, de a család borzasztóan élvezni fogja, nagyon okosan ki van benne találva minden.
Frissítés:
7000 km után -ami a legfurcsább volt elsőre- a futómű már nem olyan imbolygós, mint az elején, megszokás kérdése, mint minden. Fogyasztás: a szabályok betartása mellett sima 6-6.5 között el van, ha nagyon odafigyelek, akkor minden erőlködés nélkül 6 alatt. De pályán (tartós 150-nél) sem fogyaszt drasztikusan, akkor kb 7.8-at. Szóval ez sztem korrekt. Nekem a motor teljesítménye továbbra is mindenre elég. Többször használtuk már hét fővel, gyengének akkor sem éreztem.
Frissítés:
17.000 km után is minden normálisan működik, még jó. :) 15.800 km-nél jelezte, h olajcserét kér. A motorja szerintem nagyon nagyon jó, pörgetni felesleges, nyomatékból megoldja.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | S-max | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
