Nagycsaládos Sputnyik
Szöveges ítélet
A szóban forgó autót 2013 novemberében, elsők között vettem át a Citroentől, céges autó. Ezzel arra utalnék, hogy a konkrét motor/váltó kombót nem állt módomban kipróbálni, de jött a határidő, hát rendelni kellett. Ódzkodtam a régi "francia autóval sok a gond" beidegződéstől - azóta is kapom a családtól/barátoktól az "én francia autót nem vennék" felkiáltásokat -, de mivel az esetleges szervízelés nem nekem fog fájni, így fejest ugrottam a dologba.
Azóta közel 27'000-t tettem bele, nagyobb galibák nélkül.
Az autóról:
- Grand Picasso, 7 üléssel;
- 2.0 BlueHDi motorral;
- 6 sebességes Automata váltóval (ETG6);
- Exclusive felszereltség, bőrön és fejtámla-monitorokon kívül full felszereltségű, az összes pozitívumával és negatívumával együtt, amiket most fel is sorolnék.
Jöjjenek előbb a negatívumok, hogy ne a végén jöjjön a fekete leves:
- ETG6 jelű automata váltó - Sajnos nagy csalódást okozott!!! Mikor megrendeltem az autót több Citroenes értékesítőt megkérdeztem, ugye nem a hírhedt robotizált autómatáról van szó? Biztosítottak róla, hogy nem. Ez "hagyományos" automata váltó. Ehhez képest intelligensen visszaváltogat, tud üresben gurulni, lejtőn motorfékezni. Sajnos gyorsításkor viszont úgy "nyúlik", minta kuplungot csúsztatna - ez főleg 2. fokozatban érhető tetten. De pl. emelkedőn tolatás is ilyen. Csak pörög a motor, az autó meg 2-vel csorog felfelé;
- Automata ablaktörlő - sajna elég rosszul érzékel, ált. túl sokat töröl, néha meg keveset. Érzékenysége érthetetlen módon nem állítható. Ha az ablaktörlő kart magam felé húzom, akkor töröl egyet a lapát, viszont mivel rosszul érzékeli a kar a húzás időtartamát, 10-ből 3x le is mossa az ablakot, majd utána a fényszórókat. Így folyamatosan hiányzik az ablakmosó folyadék a kocsiból, amit hanggal és óriás SERVICE felírattal ajándékoz meg, a frászt hozva a gyanútlan felhasználóra :))))
- radaros tempomat - nem magyarországra való. Még a legkissebb követési távolság is akkora, hogy ketten bevágnak közénk a külső sávból. Illetve ha valakit utolérek, akkor szépen belassít mögé a tempomat, az elől menő magyar viszont ilyenkor nem húzódik le, csak ha rámászok a hátára. Erről nem a franciák tehetnek, de így használhatatlan;
- kulcsnélküli nyitás - nem gombos, hanem vmi infrás rendszer lehet, csak oda kell rakni a kezet a kilincs külső/belső részére. Hidegben/esőben hol megy, hol nem. Most -6 fokban pl. nem nyit, csak kulccsal. Zárni viszont zár;
- a gyári 18"-as kerekek túl peresek az itthoni útviszonyokra. A felfüggesztés szépen nyeli az úthibákat, de a peres gumi miatt érezhetően nagyokat kap a felni a lukakon. Illetve 1 fajta Thule K34-es hókarom rakható a kocsira, a mezei hóláncok nem férnek be a kerék és a dob közé. Ára 100e HUF körül ingadozik. Illetve idén láttam egy magyar gyártmányú hókarmot is, az leértékelva csak 65e HUF volt (amúgy 90e). De ehhez a felszereltséghez alapból ez a kerék járt...
- felfüggesztés kényelmes, de kanyarban billegős. Illetve a magas üléspozíció miatt egy erősebb fékezés/gázadás/kanyarodás sokszor nagyobb erőhatásnak teszi ki a bent ülőket, mint egy mezei autónál. A kocsi nem billeg, csak a bent ülők. Ezt csak az érdekesség kedvéért írtam le :)))
- csomagtartó ajtó - felnyitott állapotban, esős időben a víz visszacsorog az ajtó belső műanyag borításra, azon törik meg, majd hull a földre a víz, nem az ajtó élein. Ez tervezési hiba szerintem;
- navi - android alapú, talán Navigon lehet. Frissítése csak szakszervízben lehetséges, 70e HUF +áfáért;
- motor néha furán rezeg, ami átjön a kihajtásra is. Dugóban araszolásnál, fékezéskor rángatva áll meg az autó. Hidegen indítva még nyikorog is "nyek-nyek-nyek-nyek", majd elmúlik. Nem mindíg történik ilyen, viszont amikor igen, még üresbe téve a váltót is érezni a remegést az autóban ülve. Tartóbakk hibára gondolok?!
- Start/Stop rendszer - annyira érzékeny, hogy nehéz vele parkolni, mert folyton leállítja a motort, mikor még centizne az ember;
- kormány - túlszervózott;
- fékek szintén túlságosan rásegítettek, kicsit nagyobb cipőerő, és már fejeljük is a kormányt megfele :)
Node jöjjenek a jó dolgok végre:
- motor - 150le/370Nm, mesésen megy, igazi dízel. 1800-tól alulról tol, 3500-nél tovább pörgetni nincs értelme, terheléskor hangja nem a legszebb. Fogyasztása 6.5(nyár) - 7.3(tél) közötti. A 28'000-es nagy átlag 6.6 - Budapest alatt, zöldövezetből ingázok naponta. Tiszta városi fogyasztás bizots ennél nagyobb.
- zajszigetelés - ez is mesés, dupla szigettelés fut végig az ajtókon, minden zajt kiszűr, sztráda tempónál is nyugodtan lehet benn beszélgetni. Ehhez hozzá tartozik, hogy 6.-ban 130-nál alíg pörög vmit.
- JBL hifi - frenetikus!!! Ahhoz képest, hogy egy nagy dobozban (autó), óriás-ajtók mellett kellett megoldani a hangzást, tökéletes;
- tolatókamera + érzékelők - nagy segítség a méretek miatt. Sajna a kamera könnyen koszolódik, viszont széles látószögű. Azt is mutatja az autó mögött, amit a mellettünk álló kocsitól mi még nem látunk. jól jön kitolatásnál;
- panoráma üvegtető + nagy szélvédő - megszokhatatlanul csodás dolog. Áramlik be a fény, és a természet. rögtön jobb a kedv munkába járáskor;
- apropó méret - a kocsi belül sokkal nagyobb mint az kívülről látszana, ezt többen is említették utazáskor. Elől is/hátul is, minden irányban óriási a tér körülöttünk. Hásó ülések hátlapja 2 fokozatban állíthatóak, külön-külön előre-hátra tologathatóak, összecsukhatóak. A raktér mérete így nagyról, brutál nagyra változtatható.
- kanyakövető xenon - nagyszerű látni hova kanyarodunk, úgy, hogy nem csak a ködfényszóróból kacsint oldalra egy halovány izzó, hanem a xenon világít oda;
- ülésfűtés - először túl erőteljesen pirít oda, majd visszavesz. De mivel a dízel nagyon lassan melegszik fel, így kötelező tétel;
- a hátsó 3D-s lámpa - megunhatatlanul cool. Ha telik rá, szerintem kár kihagyni, de ez már csak "parasztvakítás" :)
- gyerekek kedvence: lenyitható kisasztal pohártartóval, kapcsolható LED-világítással, rakodóhálóval, napfényroló az ablakokon;
- minőségérzet - ebben felülmúlhatatlan a C4 Picasso! Ültem már sok jó és szép autóban, de ahogy ez a kocsi belülről kinéz (főleg ebben az árkategóriában), az számomra eddig űberelhetetlen. Nem összekeverendő a minőséggel, arról még nem tudok nyilatkozni, bár tény, hogy minden igényesen el van dolgozva, egy műanyag elem se karcos, vagy öntéshibás;
Konklúzió:
Aki automatát szeretne, az kerülje el!!! A 18-as kerekek felejtősek, a panoráma tető, a JBL hangrendszer viszont kötelező, és a kanyarkövető xenon viszont kötelező.
Hibalista
- csomagtér ajtó műanyag díszítő krómcsíkja esőtől felpúposodott - "megkérdezték a gyárat", hogy cserélhető-e garanciában, még nem kaptam választ több mint 2 hónapja; - - automata váltó csúsztat - szintén nem érkezett válasz a gyárból arra vonatkozóan, hogy ez ilyen, vagy hibás; - - kormánykerék tekerésekor vmi műanyag "nyöszörgése" - "megoldották", de azóta megint nyöszörög. Szerencsére nem mindíg; - - szoftveres gond - 1 hetesen, esőben, indítás után ABS, Check engine, Service riasztásokat dobott a kompjúter. Motor leállít, újraindít, hiba eltűnt. Azóta sem jött elő; - - motor fura mód rángat néha - nem észlelték a hibát, náluk épp nem rángatott :((((
Ide hordtam szervizbe
Pásztor Tamás és Társa Kft
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Citroen Wendom Pest - Nagyon korrekt, és segítőkész szervíz illetve értékesítés!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | V50 | Következő autója? | Remélem vmi céges :) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
