Kényelmes családi hosszútávú túraautó
Szöveges ítélet
Az autót 2014 májusában vettük. Az Intensive felszereltségen felül a +2 ülést, a panorámatetőt, a drive assist vezetéstechnikai elektronikai rendszert kértük bele. Sajnos a park assist parkolássegítő rendszert (ami az első parkradart, a parkolóhely-felmérő rendszert és a holttérfigyelő rendszert tartalmazza) egy kis tévedés miatt nem klrtük bele, ezt részben utólag pótoltuk. Ha valaki most vesz ilyet, ezt ajánlom bele, mert a kocsi orrát valahogy nehéz megszokni: nagyon rövid, e nélkül mindig minimum 1 m-el messzebb állutunk meg mindenhol, mint lehetett volna :)
A kocsi nagyon kényelmes és kifejezetten kellemes vezetni. Családi autó, annak is használjuk 3 gyerekkel és érezhetően mi voltunk a célközönség. Jellemzően nagy távokat megyünk vele (200-2000 km, rengeteg autópálya) Az utastér méretei óriásiak, még a külső méreteket tekintve is meglepően nagy a tér bent, amin a nagyon sok ablak még optikailag is csak dob. A variálhatósága nagyon jó, az anyagminőség is nagyon rendben van Ez előtt egy Opel Zafira A-nk volt, és bár a korkülönbség miatt nem valami fair az összehasonlítás,, mégis látványos a különbség mind méretben, mind anyagminőségben. Ennyi használat után a megbízhatóságról még nem lehet nyilatkozni, de remélem az is lesz legalább olyan, mint az Opel volt.
A motor kifejezetten dinamikus, 7 személlyel, tetőbox-al sem hozza zavarba hegymenetben sem egy előzés. És ilyenkor sem megy az átlag 6-6.2 felé (ami azért nem épp az ígért, adat, de abban valójában szerintem élő ember nem hisz :) )
Menet közben kifejezetten csendes marad az utastér (ezért is tűnt fel a hibalistában szereplő enyhe szélzaj)
Sajnos ehhez a motorhoz nem is kérhető, ezért csak gumijavító készlet van, amit viszont nehéz "eldugni", mert a 7 személyes kivitelnél bizony a csomagtérben nem túl sok hely marad a kisebb kiegészítők elrejtésére. Van ugyan kocsi szerte számtalan kisebb rekesz, de nagyobb tároló az ilyeneknek (gumijavító, mondjuk egy biztonsági bikakábel, vontatókábel stb) bizony némi agyalás kell, hogy elrakjuk.
Bár értem az okot, ennek ellenére sajnálom, hogy az adaptiv tempomatnál a követési táv minimuma 1 mp, ami sűrűbb forgalom esetén kicsit már sok, túl nagy térközt hagy az előttünk menővel (ez átlag forgalomnál nem gond, de elővárosnál, ahol még egyébként mehetne a tempomat ez csökkenti a használhatóságot. Ilyenkor inkább a korlátozó a jobb választás.
Szervizben - az említett hibát leszámítva - csak kiegészítők szerelése, illetve egy sérült lámpa miatt volt (beletolattak). A szerviz maximálisan korrekt volt minden esetben.
Hibalista
- -Jobb első szélvédő burkoló dísz-csík. Igazából nem elromlott, hanem valamiért kicsit elmozdult és ezért van némi szélzaj 100-110 felett. Cserélték a díszcsíkot, de egyelőre még nem tökéletes (valószínűleg az alatta lévő gumielemet is meg kellene igazítani) -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Zafira A | Következő autója? | Remélem nem mostanában kell eldö |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
