A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Grand C4 Picasso (2013)

Grand C4 Picasso C4 Grand SpaceTourer 1.2 PureTech 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kék Bálna

Szöveges ítélet

2019 tavaszán kiderült, hogy ikreket várunk a már meglévő kisfiunk mellé, és tudtuk, hogy ennek következményei lesznek a házi flottában. Akkoriban volt egy céges, dízel Renault Grand Scenicünk hosszabb utakra és egy Fiat 500-unk városi szaladgálásra. A Renault turbója kilehelte a lelkét egy külföldi útról hazafelé az M7-esen, így feleségem kapott átmenetileg egy fehér 1,2-es benzines Citroen C4 SpaceTourert a szülésig visszalévő időre. Ekkoriban már megvoltak a kormány hétszemélyes autó támogatásának a részletei, így a 3 gyerek miatt nyilván belevágtunk és pályáztunk.

Mivel a rövid együtt töltött idő alatt a C4 jó benyomásokat tett ránk és árban is elég jól állt a konkurenciához képest, egy majdnem ugyanolyanra esett a választásunk. A különbség a cégeshez képest a szín (Alchemy Blue) volt, illetve hogy időközben a Citroen változtatott a felszereltségi szinteken belül kínált tételeken. Mi ugyanolyan „Feel” csomaggal kértük, amit korábban használtunk. Ebben régen benne voltak a hátsó ajtók ablakaira a felhúzható rolók, illetve a gyerekfigyelő visszapillantó tükör, 2019 nyarától azonban ezek kikerültek a csomagból, aminek nem annyira örültünk. Viszont sikerült megtartani az első ülések hátulján lévő lehajtható tálcákat.

Az állami támogatást szeptemberben konfirmálták és mivel volt már egy augusztusban leadott rendelés 4 autóra (2 kék, 2 szürke) az őrmezői szalonban, kikértük magunknak az egyik kéket. Ez decemberben érkezett meg végül és 2020 január elején vehettük át, pár nappal az ikrek születése után (nem mellesleg még a COVID-os gyárleállások és irtózatos várakozási idők előtt).

Nekem a legnagyobb aggályom korábban az 1,2-es benzines motor volt. Elég lesz-e 3 henger és 130 LE egy ötszemélyes családhoz es csomagjaikhoz? Illetve hosszabb távon mennyire lesz megbízható? Nyilván három évig nem lehet eladni az autót, nem nálunk van a törzskönyv, igaz, nem is áll szándékunkban túladni rajta. Bár eddig általában jó tapasztalataink voltak a PSA termékeivel, azért az ördög nem alszik egy francia autónál, ha a szervízgényekről van szó :)) Az első kérdésre hamar meglett a válasz: bár kicsi a motor, de erős. Mondjuk a 3 hengeres Wartburg-hang nem túl motiváló :D Szerencsére csak terhelés/fordulat alatt hangosodik fel, amúgy csendesen elvan a háttérben. Az erejét tekintve telepakolva sem volt semmi gondunk vele, autópályán is magabiztos (persze nem Béemvés-Mercis mércével :D) Egyedüli hátránya a fogyasztás, és itt nem is látom értelmét a downsizingnak. Az első 7000 km átlaga 8 liter körül van, bár főleg az asszony használja. Alattam egy literrel kevesebbet fogyaszt :)) Úgy is sokallom picit, hogy főleg város-autópálya kombinációban járunk vele, a fogyasztásnak kedvező országutas szakaszok nálunk nem jellemzők. Tegyük hozzá, az 1,6-os dízel felára egyszerűen nem érte meg, akárhogyan számoltuk – évi 10000 km-nél nem megyünk többet.

Városban meglepően könnyen lehet vele forgolódni, bár a méretei megszokást igényelnek parkoláskor. Ilyenkor sokat segít a hátsó radar és tolatókamera, elöl viszont nincsen csipogó. A dupla A-oszlopnak köszönhetően jól kilátni belőle és hátrafelé is elegendően nagyok az üvegfelületek. A váltó hosszú úton jár és kicsit gatya a kapcsolási érzete, de nem vészes. Az autó rugózása pazar, nagyon kényelmes a 16-os kerekeken, ahogy egy francia autótól várja is az ember. Nem ráz, inkább siklik, mint egy nagy bálna a tengerben. 17-es felniken gondolkoztam, de nem éri meg feláldozni a kényelmet, hogy jobb kiállásunk legyen, ráadásul egy nagyobb gyári garnitúra 4 kiló körül van.

A belső tér dizájnos, középen a digitális műszeregység, minden jól leolvasható. A központi „tablet” a szokásos PSA, amit sokat ekéznek az újságírók. Amúgy megszokható még a digitális hőmérséklet/befúvás állítás is, némi gyakorlattal meg lehet találni az opciókat, egyedül a rendszer relatív lassúsága zavaró. Sokat gondolkozik, mikor valahova odabökök. Korábban 3008 SUV-ot, 308-ast és 508-ast is használtunk, így a Peugeot-kból már tudjuk, mire számíthatuk a szoftvert illetően. Viszont a beltérben van egy csomó okosság, ami megkönnyíti a család életét. A tempomat nem radaros, cserébe pofonegyszerűen kezelhető. A fényszórók és ablaktörlők automaták és jól is működnek. A „látni-és-látszani” elv érdekében van kanyarfényszóró és ködlámpa. Záráskor behajlanak a külső tükrök. A panoráma szélvédő klasszikus Picasso/SpaceTourer erény, nyugodtan be lehet állni a piros lámpa alá, plusz sok fényt enged be, nagy szabadságérzetet ad. Mondjuk a sok üvegtől jól felforrósodik az autó nyáron... Ezen az sem segít sokat, hogy a hátsó ablakok sötétítve vannak.

Az első ülések több fokozatban fűthetők, és mindegyiken van lehajtható kartámasz is. Hosszú úton is kényelmesek, talán a fejtámla pozícionálása furcsa kicsit (nyomja a fejemet). Az utasoldali ülés ráadásul le is dönthető, így jó hosszú tárgyakat is lehet szállítani. A hátsó üléssor az autó legzseniálisabb része. Kár, hogy kipusztulnak az egyterűek, a következő dolgokat kb. egyik SUV sem tudja. Eleve van 3 különálló, viszonylag normál méretű ülés. Ezek előre-hátra tologathatók. Lábtér alapból is van, de tánctérré alakítható, vagy a csomagtér hatalmas mérete növelhető még tovább. Minden ülés támlájának szöge állítható. Amellett, hogy szokás szerint le lehet hajtani őket előre, akár az ülőlap is felhajtható (hasonlóan a Honda Jazzhez), ha esetleg a második sorba szállítanánk vmi nagyobb dolgot. Természetesen mindegyik Isofixes is, simán betettem a 3 gyerekülést előre- vagy hátrafelé is. Ha jól tudom, ki is lehet szerelni őket, mindenesetre én nem fogok nekiállni. A csomagtér – mint említettem – több, mint elegendő. Benne lapul a két pótülés, amik egy mozdulattal kihajthatók. Nyilván ha állnak, mögöttük már nincs sok hely pakolni. Inkább 5-6 személyesen használható jól, és úgy jut is, marad is (pl. még tudjuk vinni az anyóst :D) Ötszemélyes módban mikor elkezdtem bedobálni az ikerbabakocsit, kismotort, futóbiciklit, ki tudja, mennyi ruhástáskát és pelenkás zacskót, meglepően egykedvűen nyelte el a nagy kék bálna. A fenti dolgok mind nem evidensek: megnéztünk pár konkurenst a vásárlás előtt és némelyik meglepően szűknek vagy variálhatatlannak bizonyult. Van olyan gyártó, aki inkább ráment a dizájnra és feláldozta a korábban bevált praktikumot.

Apróságokból azért látszik, hogy ez nem egy prémiumtermék. Egy dudálásnál kiakadt a kormányban egy pöcök és ezért elállt a légzsákrész illesztése. Kitartó dudálással sikerült visszapöccinteni :D A vezetőoldali ajtó illesztése olyan volt, mint faluban a budi, elállt a karosszériától. Ezt a kötelező szervíz alkalmával orvosoltattam. A csomagtérroló vagy 15 centivel a hátsó ülések mögött kezdődik, még az ülések leghátsó állásában is. Ha eső után felnyitom a csomagtartót, az ajtó két széléről csorog a víz a nyakamba, ez simán tervezési figyelmetlenség. Melegebb időben állandóan nyikorog a kuplung, ezt sok más tulajdonos is tapasztalta. Mikor elhoztam a szalonból, úgy füstölt az első kilométereken, mint az istennyila, és égett szag jött hátulról. Vissza is vittem rögtön a tankolás után, a szervízben felemelték és azt mondták, hogy még a friss zsírnak ki kell égni a kipufogórendszerből (?). Tény, hogy az első 30-40 km után elmúlt, de akkor is, milyen élmény már egy újautó-vásárlónak... Főleg, hogy nem ez az első szalonautónk, és máskor sosem volt ilyen (más franciával sem).

Összefoglalva ár-érték arányban egy jó családi autót kaptunk a pénzünkért (meg a Tiétekért... köszi!), kényelmes batár, elfér benne minden, haladni is tud, ha kell, és ebben a kékeszöld színben jól is néz ki. Ha valaki nagycsaládos és meg tud barátkozni a kis benzinmotorral (vagy helyette a hagyományos dízellel), a digitális fedélzeti rendszerrel, és az itt-ott franciás slendriánságokkal, szerintem mindenképpen megéri belevágni. A feleségem mindenesetre imádja. Kíváncsi vagyok, hogy fog kinézni a használtpiac 3 év múlva SpaceTourereket, Lodgykat, Grand Sceniceket illetően...

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Citroen Őrmező. Náluk vettem, ide is vittem vissza éves karbantartásra. Rendesek, korrektek voltak tavaly is, idén is.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 3008 SUV Következő autója? egy darabig most nem téma
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Grand C4 Picasso 2013 (2014)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)