Tökéletes családi batár apró hibákkal
Szöveges ítélet
Nagyon-nagyon kényelmes. Leghátul csak gyerekek tudnak ülni. De 5 felnőtt is belefér. Hatalmas csomagtér, tökéletes kilátás, nagy belső terek. Tárolók, ötletes megoldások mindenütt.
Autópályán nagyon jól vezethető tempomattal. Igazából a 90-110-es tempót szereti ott 4-5 liter körül fogyaszt, egy tankkal 1000 kilométeres a hatótávja. Hátul is van szivargyújtó, gyerekek kütyüit, egyéb vackokat hosszú úton jól lehet tölteni onnan. Erős a nyomaték már alacsony fordulatszámon, városban is megállja a helyét, ott azért már 7 liter körül eszik, de még ez sem sok szerintem.
Azért volt vele probléma: 1. ékszíj szakadás -20 fokban indítás után, de még így is hazahozott. 2. A rettegett 1.6 Hdi betegség: a kilazult porlasztórögzítés miatt koszolódott az olaj, ezzel máig küzdök. 3. H7-es égőkből komoly készletet vegyél, mert volt ami egy hét alatt égett ki. A jobb minőségű égő akár néhány hónapot is kibírt. Mindezzel együtt nagyon jó vétel volt.
Mára lement az ára, sokan gondolkodnak a használt vételen. Ha 1.6 Hdi-t akarsz venni, vegyed le a motorfedő műanyag burkolatot (erős mozdulattal felemeled), és nézzed meg a porlasztók körül van -e olaj. Ha ott a mocsok és esetleg turbócsere is volt, ne vedd meg. Ha mégis, alkudj, mert sokat fogsz rá költeni, tele van mocsokkal az olajrendszer a kilazult porlasztórögzítés miatt. 7 mm-es inbuszkulccsal az összeset meg kell húzni 2 db inbuszcsavar porlasztónként. Az olajteknőt le kell szedni és kitakarítani a karterszűrőt is. Az olajteknő tervezése rossz,valamennyi olaj mindig marad az alján, mert vmi zseni úgy tervezte, hogy be van süllyesztve az olajleeresztő csavar helye. Emiatt soha nem jön ki az olaj a teknőből, mert a leeresztő nyílás magasabban van, mint az olaj alja. Rá kell tölteni pár deci olajat minden cserénél kimosni a trutyit az aljáról, vagy kikalapáltatod. Nagyon fontos, hogy az olajszűrőt mindig ki kell lazítani csere előtt és kitekerni (27-es kulcs, 25Nm), mert az is visszatart pár deci koszos olajat. Csak MANN olajszűrőt és Total Quarz 5w30-at rakj bele.
Hibalista
- Tompított fény H7-es izzók állandóan kiégnek. Nehéz cserélni.
- Stabilizátor pálcából jó minőségűt kell belerakni, különben állandóan csere.
- 1.6 Hdi motor rendkívül olajcsere-érzékeny, a 5w30 olajból csak részecskeszűrős való bele, legjobb ha maradsz az előírt Totalnál.
- A porlasztórögzítő inbuszcsavarok kilazulnak, ha nem húzzák meg. Ennek következtében koszolódik az olaj a tökéletlen égéstől, és eltömődik az olajrendszer, majd tönkremehet a turbó. Alacsony olajnyomás esetén olajteknő lekap, karterszűrő tisztít, vagy csere. Ezután sűrű olajcsere: először 2-300 (igen száz nem ezer), majd 4-5000 kilométer után. Ezután sűrű imádkozás, és ki lehet tolni 10 ezerig, ne várjad meg az előírt 20 ezret.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
