Szerethető
Szöveges ítélet
Egy SEAT ToledoIII 2.0 PDTDI DSG-ből szállítam át családbövülés és babakocsi-helyfoglalás miatt. Ezért az elözö autómhoz tudom viszonyítani.
A Picasso-nál elöny a sok-sok apró "extra" figyelmesség, ami más autóknál nem jellemző. Ilyen pl. a középsö sor klimatizálása, hö- és zajvédö üvegek, elektromos kézifék, kanyarfényszórók, panoráma tetöablak, panoráma szélvédö, szagérzékelö, hátsó ablakokon sötétítö rolók, hidraulikus hátsó felfüggesztés stb.
Motor: minden fokozatban eröteljesen húz, emelkedön kissé erötlen, a 270NM nyomaték egy kicsit gyenge, de, gondolom, a váltó miatt nem 320NM, mint a kéziváltós modelleknél.
Váltó: automata üzemmódban nem takarékos, fent vált, megtorpanás érzékelhetö, de egy kis gázelvevéssel segíteni lehet neki. Kézi üzemmódban szebben müködik, takarékosan vezethetö, viszont itt is csak gázelvevéssel lehet a bólogatást kiküszöbölni. Negatívum, hogy 2. sebességi fokozatba nem lehet álló helyzetben berakni és az elsö sebességi fokozat túl rövid.
Felfüggesztés: ringatózó, kopogós, bólogatós, puha, kanyarban semleges nagy oldaldöléssel.
Kormány: szervó jó, a fix kormányközép megszokható és szerethetö, egyenes autópálya szakaszon bizonytalanság érzés, túl sokat közvetít az út egyenletlenségeiböl. A fix kormányközépen lévö gombok kezelése hamar megtanulható, minden egyes funkció állítható rajta.
Kaszni: nagy, átlátható, érezhető az autó széle. Helykínálat nagy, csomagtartó nagy, könnyen pakolható. Szélérzékeny.
A visszapillantó tükrök elégésgesek.
Az autó nagyon csendes, csak a gumi hangja hallható.
Az ablaktörtlök automata üzemmódban jól müködnek, ritkán törölnek szárazon.
A xenon kanyarfényszóró a legjobb dolog a világon, élvezem, hogy arra világít, amerre megyek.
Hidraulikus felfüggesztés előnye, hogy a kaszni nem ül le. A hátsó rész magassága 14 centin állítható, aminek nagy elönyét nem látom kivéve, ha horgászatkor, esöben, nyitott csomagtérajtóval ülünk a csomagtartó peremén.
Belső: alcantara ülések szépek, vezetö ülés jól tart, középsö sor elöre tolható, fektethetö, variálható. Klíma jól temperál, hasznos a kormány melletti hütödoboz, kesztyütartó elégséges, de nem nagy, rakodóhelyek száma nagy. A pedálrend jó, a gázpedál hosszú idejü nyomásánál elfárad a lábam, a padlóra rögzített gázpedál jobb lenne.
A panoráma szélvédö és panoráma tetö jól jön borús, depresszív napokon, viszont veröfényes napsütésben jobb behúzva tartani.
A digitális kijelzö megszokható, színe változtaható, sötétíthetö, egyedül a motor höfokának kijelzése hiányzik. A rádió jól szól, a mélynyomós Philips feláras extrához képest szólhatna szebben is. A kaszniba integrált antenna jól veszi a rádióadásokat. Egy kicsit furcsa, hogy a motor indításakor a rádió nem az elötte beállított hangerön marad.
Elsö-hátsó tolatóradar nagyon hasznos dolog, az elsö kicsit lassan reagál az elötte megjelenö objektumokra.
A hátsó ablakokon körbe sötétítö rolók vannak, így a gyerekek teljes árnyékban utaznak klimatizált középsö üléssorban.
Összegzés: az autó hosszú utakra, autópályára, a család utaztatására való, teljesen gyerekbarát. Közúton lehet vele elözgetni, ilyenkor a váltót jobb kézi üzemmódban használni.
30 ezres szerviz kb. 42 ezresbe fájt olajostól, amit én vittem. Aznap vettem 4db acélfelnit Barum téli gumikkal, most a guminyomásérzékelő kiabál, mert nem kap visszajelzést a kerekektől, kiirja a SERVICE feliratot, majd fél perc után megunja.
Most 35.000 megtett kilóméter után kezdek vele megbarátkozni, mivel sürün vontatok nagy utánfutót, kezdem értékelni a hidropneumatikus felfüggesztés elönyeit. Eddig semmi komolyabb hiba nem jelentkezett (kopp-kopp az asztalra!). A 30-as szerviznél a kedves munkafelvevö emberke megmutatta, hogyan kell teljesen kikapcsolni a klimát. Hát aki nem olvassa el tüzetesen a kézikönyvet.... :-)
Ja, és egyszer a 6-os úton "összeakadtam" egy dizel új Passat-al, amiben 170 lovas moci volt (alapból). (170 lovas dizel moci = a TDI jelzésben az I piros). Igaz, hogy leelőzött (egyébként záróvonalon, balra kanyarodó sávban teljesen szabálytalanul), de utána még emelkedön is tudtam vele tartani a tempót. 270 NM-el! Hoppá!
Azóta lefolyt egy kis víz a Tiszán, most 152000km van benne. Rendszeres olaj- és szűrők cseréje, hiba szinte semmi.
117000-nél feltöltötték a FAP folyadékot, azóta kijelzi, hogy üres,pedig tele van.
Kb. 130000-nél a FAP szűrő "kiesett" belőle, érzékelő megbutult, így most FAP szűrő nélkül duruzsol a kipufogó.
Ugyanekkor belekerült egy kis gázpedál tuning és egy chip-box.
Nos, a chipbox most elromlott és a computer üzemanyag adagolás hibát írt ki, ezért a boxot kiiktattam.
A gázpedál tuning nagyon király kütyü, olyan érzésed van, mintha a kocsi 20-30 plusz lóerőt kapna, pedig dehogy. De dinamikusabbá válik tőle.
Mivel a svájci frank a fellegekben van (illetve a Forint a béka feneke alatt), a kocsinak még kb. 7 évig működnie kell. Addig, talán, lesz a Q5-nek utódja, amit majd megvehetek. De ha az eszemre hallgatok, akkor rájövök, hogy ez a jószág pont megfelel nekem, csak továbbra is ilyen megbízható maradjon.
176000km-nél tartunk, 180000-nél lesz egy olajcsere, olajszűrő, levegőszűrő, na és az első fékek is megértek egy cserére. Kb. 75 ezerből meglesz anyagostól, csak az új fék-garnitúra is kibírjon 180 ezret!
Pár hónapja visszakerült bele egy "minőségesebb" chip-box, ezzel elég jól elvan, autópályán 145-170 között van igazán elemében.
És áldom azt, aki kitalálta a lézer blokkolót, olyan jókat sípol :-))
És 2,5 év után volt egy gyári visszahívás, valami bigyót cseréltek a fékrásegítő akármiben, fél óra alatt készen lett.
Folytatás következik!
Üdv, navimen
Hibalista
- Klíma néha "beragad", ilyenkor nem fújja ki a levegőt, leáálítás és fél óra várakozás után beindul. - Első parkradar néha magától beindul (valószínűleg koszos lesz az érzékelő). - 152000 mostanában a klíma jó, parkradar is jó (rendszámtábla szélei bezavartak), kb. 100000-nél elromlott az akksi, kicserélték, 25 ezer volt, nem akarták gariba megoldani, de a DAS kihajtotta belőlük a 25 ezret. Azért ne nézzenek palimadárnak (1,5 éves autónál nem garis az akksi?) -
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor, 10-est kap, mert van wirelles internetjük, igy nem unatkoztam várakozás közben :-)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A Józsi, ő 10+-t kap!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 176000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | ToledoIII 2.0 PDTDI DSG | Következő autója? | BMX X3 3.0D vagy AUDI Q5 3.0 S-tronic |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
