A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Grand C4 Picasso (2006-2013)

Grand C4 Picasso 2.0 HDI MPC6 Exclusive 

Az ítélet értékelése
5,0(5 db)

Szerethető

Szöveges ítélet

Egy SEAT ToledoIII 2.0 PDTDI DSG-ből szállítam át családbövülés és babakocsi-helyfoglalás miatt. Ezért az elözö autómhoz tudom viszonyítani.
A Picasso-nál elöny a sok-sok apró "extra" figyelmesség, ami más autóknál nem jellemző. Ilyen pl. a középsö sor klimatizálása, hö- és zajvédö üvegek, elektromos kézifék, kanyarfényszórók, panoráma tetöablak, panoráma szélvédö, szagérzékelö, hátsó ablakokon sötétítö rolók, hidraulikus hátsó felfüggesztés stb.
Motor: minden fokozatban eröteljesen húz, emelkedön kissé erötlen, a 270NM nyomaték egy kicsit gyenge, de, gondolom, a váltó miatt nem 320NM, mint a kéziváltós modelleknél.
Váltó: automata üzemmódban nem takarékos, fent vált, megtorpanás érzékelhetö, de egy kis gázelvevéssel segíteni lehet neki. Kézi üzemmódban szebben müködik, takarékosan vezethetö, viszont itt is csak gázelvevéssel lehet a bólogatást kiküszöbölni. Negatívum, hogy 2. sebességi fokozatba nem lehet álló helyzetben berakni és az elsö sebességi fokozat túl rövid.
Felfüggesztés: ringatózó, kopogós, bólogatós, puha, kanyarban semleges nagy oldaldöléssel.
Kormány: szervó jó, a fix kormányközép megszokható és szerethetö, egyenes autópálya szakaszon bizonytalanság érzés, túl sokat közvetít az út egyenletlenségeiböl. A fix kormányközépen lévö gombok kezelése hamar megtanulható, minden egyes funkció állítható rajta.
Kaszni: nagy, átlátható, érezhető az autó széle. Helykínálat nagy, csomagtartó nagy, könnyen pakolható. Szélérzékeny.
A visszapillantó tükrök elégésgesek.
Az autó nagyon csendes, csak a gumi hangja hallható.
Az ablaktörtlök automata üzemmódban jól müködnek, ritkán törölnek szárazon.
A xenon kanyarfényszóró a legjobb dolog a világon, élvezem, hogy arra világít, amerre megyek.
Hidraulikus felfüggesztés előnye, hogy a kaszni nem ül le. A hátsó rész magassága 14 centin állítható, aminek nagy elönyét nem látom kivéve, ha horgászatkor, esöben, nyitott csomagtérajtóval ülünk a csomagtartó peremén.
Belső: alcantara ülések szépek, vezetö ülés jól tart, középsö sor elöre tolható, fektethetö, variálható. Klíma jól temperál, hasznos a kormány melletti hütödoboz, kesztyütartó elégséges, de nem nagy, rakodóhelyek száma nagy. A pedálrend jó, a gázpedál hosszú idejü nyomásánál elfárad a lábam, a padlóra rögzített gázpedál jobb lenne.
A panoráma szélvédö és panoráma tetö jól jön borús, depresszív napokon, viszont veröfényes napsütésben jobb behúzva tartani.
A digitális kijelzö megszokható, színe változtaható, sötétíthetö, egyedül a motor höfokának kijelzése hiányzik. A rádió jól szól, a mélynyomós Philips feláras extrához képest szólhatna szebben is. A kaszniba integrált antenna jól veszi a rádióadásokat. Egy kicsit furcsa, hogy a motor indításakor a rádió nem az elötte beállított hangerön marad.
Elsö-hátsó tolatóradar nagyon hasznos dolog, az elsö kicsit lassan reagál az elötte megjelenö objektumokra.
A hátsó ablakokon körbe sötétítö rolók vannak, így a gyerekek teljes árnyékban utaznak klimatizált középsö üléssorban.

Összegzés: az autó hosszú utakra, autópályára, a család utaztatására való, teljesen gyerekbarát. Közúton lehet vele elözgetni, ilyenkor a váltót jobb kézi üzemmódban használni.

30 ezres szerviz kb. 42 ezresbe fájt olajostól, amit én vittem. Aznap vettem 4db acélfelnit Barum téli gumikkal, most a guminyomásérzékelő kiabál, mert nem kap visszajelzést a kerekektől, kiirja a SERVICE feliratot, majd fél perc után megunja.
Most 35.000 megtett kilóméter után kezdek vele megbarátkozni, mivel sürün vontatok nagy utánfutót, kezdem értékelni a hidropneumatikus felfüggesztés elönyeit. Eddig semmi komolyabb hiba nem jelentkezett (kopp-kopp az asztalra!). A 30-as szerviznél a kedves munkafelvevö emberke megmutatta, hogyan kell teljesen kikapcsolni a klimát. Hát aki nem olvassa el tüzetesen a kézikönyvet.... :-)

Ja, és egyszer a 6-os úton "összeakadtam" egy dizel új Passat-al, amiben 170 lovas moci volt (alapból). (170 lovas dizel moci = a TDI jelzésben az I piros). Igaz, hogy leelőzött (egyébként záróvonalon, balra kanyarodó sávban teljesen szabálytalanul), de utána még emelkedön is tudtam vele tartani a tempót. 270 NM-el! Hoppá!

Azóta lefolyt egy kis víz a Tiszán, most 152000km van benne. Rendszeres olaj- és szűrők cseréje, hiba szinte semmi.
117000-nél feltöltötték a FAP folyadékot, azóta kijelzi, hogy üres,pedig tele van.
Kb. 130000-nél a FAP szűrő "kiesett" belőle, érzékelő megbutult, így most FAP szűrő nélkül duruzsol a kipufogó.
Ugyanekkor belekerült egy kis gázpedál tuning és egy chip-box.
Nos, a chipbox most elromlott és a computer üzemanyag adagolás hibát írt ki, ezért a boxot kiiktattam.
A gázpedál tuning nagyon király kütyü, olyan érzésed van, mintha a kocsi 20-30 plusz lóerőt kapna, pedig dehogy. De dinamikusabbá válik tőle.
Mivel a svájci frank a fellegekben van (illetve a Forint a béka feneke alatt), a kocsinak még kb. 7 évig működnie kell. Addig, talán, lesz a Q5-nek utódja, amit majd megvehetek. De ha az eszemre hallgatok, akkor rájövök, hogy ez a jószág pont megfelel nekem, csak továbbra is ilyen megbízható maradjon.
176000km-nél tartunk, 180000-nél lesz egy olajcsere, olajszűrő, levegőszűrő, na és az első fékek is megértek egy cserére. Kb. 75 ezerből meglesz anyagostól, csak az új fék-garnitúra is kibírjon 180 ezret!
Pár hónapja visszakerült bele egy "minőségesebb" chip-box, ezzel elég jól elvan, autópályán 145-170 között van igazán elemében.
És áldom azt, aki kitalálta a lézer blokkolót, olyan jókat sípol :-))
És 2,5 év után volt egy gyári visszahívás, valami bigyót cseréltek a fékrásegítő akármiben, fél óra alatt készen lett.
Folytatás következik!

Üdv, navimen

Hibalista

- Klíma néha "beragad", ilyenkor nem fújja ki a levegőt, leáálítás és fél óra várakozás után beindul. - Első parkradar néha magától beindul (valószínűleg koszos lesz az érzékelő). - 152000 mostanában a klíma jó, parkradar is jó (rendszámtábla szélei bezavartak), kb. 100000-nél elromlott az akksi, kicserélték, 25 ezer volt, nem akarták gariba megoldani, de a DAS kihajtotta belőlük a 25 ezret. Azért ne nézzenek palimadárnak (1,5 éves autónál nem garis az akksi?) -

Ide hordtam szervizbe

Citroen Pásztor, 10-est kap, mert van wirelles internetjük, igy nem unatkoztam várakozás közben :-)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

A Józsi, ő 10+-t kap!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 176000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? ToledoIII 2.0 PDTDI DSG Következő autója? BMX X3 3.0D vagy AUDI Q5 3.0 S-tronic
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Grand C4 Picasso 2006 (2006)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Gumiautó" az egész családnak

Grand C4 Picasso Grand Picasso 1.6 HDI exclusive (manual) - 2006
2009.03.02 51000   3,0

5 évig jártunk (de el nem vettem ! ) :)

Grand C4 Picasso 1.6 HDI Exclusiv - 2009
2018.01.31 142000   -

A Francia családfő!

Grand C4 Picasso 1.6HDi-16V - 2010
2010.06.28 575   4,0

Becsületes, dögös, francia... Pikacsú barátom

Grand C4 Picasso 1.6 HDI Collection - 2007
2016.05.15 13000   -

Creative Technologie???

Grand C4 Picasso 1.6 hdi collection - 2008
2009.05.07 18000   1,5

Családi luxusautó

Grand C4 Picasso 1.6 HDi-16V 110 FAP MCP6 - 2006
1999.11.30 1500   4,0

Családosok, kosarasok II.: A 900 km oda-vissza

Grand C4 Picasso 1,6 HDi MPC6 Exclusive - 2007
2008.01.16 2300   4,0

Családosok, kosarasok, figyu!

Grand C4 Picasso 1.6 HDi MPC6 Exclusive - 2007
2008.01.02 1000   3,3

Gyönyörű, szeszélyes és drága szerelem

Grand C4 Picasso 1.6 HDi MCP6 - 2008
2015.03.01 98000   4,0

Kellemes családi autó

Grand C4 Picasso 1,6 FAP 6 seb. hdi 110LE - 2008
1999.11.30 13000   3,0

Kigyuladt!

Grand C4 Picasso 1,6 TDI - 2008
2011.12.30 4000   1,0

Kényelmes bálna

Grand C4 Picasso 1.8 Collection - 2007
2010.11.22 6000   2,0

Nem rossz ám a francia, élményufo

Grand C4 Picasso 1,6 HDI FAP 109LE - 2006
2016.03.07 20000   -

Szeretjük, mert megbízható, nagy és kényelmes

Grand C4 Picasso 2.0i 4aut. Exclusive - 2006
2011.05.19 37000   3,0

Tökéletes családi batár apró hibákkal

Grand C4 Picasso 1.6 Hdi - 2010
2020.01.09 150000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)